/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Forstørrelsesglas"
Fra : viskinge
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 22-02-12 09:22

Har en MS mus med en knap på vestre side, der får et "forstørrelsesglas" (magnify) til at dukke op på skærmen. Funktionen er fin nok, men jeg kan ikke få den tilbage i "normal" visning.
Jeg kan sagtens slå funktionen fra i kontrolpanel, så den knap slet ikke har en funktion.

Jeg har ledt og prøvet, jeg ved ikke hvor meget, for at få forstørrelsesglasset væk, når jeg er kommet til at slå det til. Har indtil vidre, kun kunne lukke computeren ned og så starte op igen, så er det væk.

Men der må da være en anden måde, at få det forba....... forstørrelsesglas til at forsvinde igen.

PS: pc'en kører XP

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 09:27

Prøv ESC

Funktionen i musen har ikke noget med dit styresystem at gøre....

Det ligger i programmeringen af musen/tastaturet....

Er den irriterende nok koster en ny mus mindre end en ks. øl.....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-02-12 09:33

Næ, refi
Den med <ESC> er prøvet. Har ingen effekt.

Det kan da ikke passe, at man kan slå en funktion til, som man ikke kan slå fra igen. Eller kan det????

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-12 09:41

Har du prøvet tast med Win-logo+ESC

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-12 09:44

Eller måske dette

I was able to find a description of the magnifier and in my case a quick short click to the small little bump button on the left of my mouse turns the magnifier on and off.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070705134534AAceKB4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 09:47

Citat
Det kan da ikke passe, at man kan slå en funktion til, som man ikke kan slå fra igen.

Der har jo med sikkerhed fulgt en vejledning med til musen, den kan muligvis findes online - men det kræver jo vi præcis ved hvad musen hedder (der står sikkert et serienummer eller andet på musen)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 09:48

Ja - umiddelbart vil jeg også tro et "nyt" tryk på knappen slår den fra - evt. et "længere" tryk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:09

Hvis der fulgte software med til musen, kan du skifte funjtionen ud med en anden.
Ellers prøv at søg software til din mus

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 10:13

En anden ting: du kan LÅSE programmet forstørrelsesglas
Find det på din PC: sikkert i C:windows/system32.....
pak filen som rar/zip og slet den originale
Det er muligt du skal gøre det i fejlsikret tilstand
Om du så får en melding om at programmet ikke kan startes = er en anden sag.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-02-12 10:25

PÅ min MS mus med samme funktion, der trykker jeg bare på knappen igen!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-12 11:04

Der burde også komme en dialogboks frem som lukker forstørrelsesglaset når du afslutter den boks. Sådan er det i hvert fald på min computer.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-02-12 11:09

Citat
Har du prøvet tast med Win-logo+ESC

Virker ikke, desværre.

Men, det er rigtigt at et ultra kort tryk på knappen, får det til at forsvinde igen.
Havde prøvet med et "alm." tryk og et langt tryk (det laver bare en helt tredje funktion).
Der skal lidt øvelse til at lave et så kort tryk, men det kan da lave sig gøre.
Ikke særligt smart lavet.

MVH

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-12 11:11

Citat
Der skal lidt øvelse til at lave et så kort tryk, men det kan da lave sig gøre.
Ikke særligt smart lavet.

Det er vel en indstilling der kan laves om i programmet der følger med til musen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-12 11:19

Det var altså dette her:

I was able to find a description of the magnifier and in my case a quick short click to the small little bump button on the left of my mouse turns the magnifier on and off.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070705134534AAceKB4

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 22-02-12 11:40

Tak for svaret Klaudi.
Det er lidt mærkeligt, at man skal lave så ultrakort et tryk på knappen for at deaktiver funktionen. Kunne godt forstille mig, at der var en del ældre personer, der ikke kan klare at lave så kort et tryk på så lille en knap.
Der er ikke installeret specielt software til musen, mener ikke der var noget med.

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-12 11:51

velbekomme