/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførsel af foto
Fra : bauchmann
Vist : 997 gange
500 point
Dato : 21-02-12 18:23

Hej.
Jeg har et Ricoh Capillo 750. Jeg har nu nogle billeder jeg vil have over på PCen, men jeg kan ikke finde ud af det. Kan i hjælpe?

Torben

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 510 point
Dato : 21-02-12 18:36

Så vidt jeg kan se, har du 2 muligheder:

Sammen med kameraet har du modtaget et USB-kabel og en CD-rom med manual.

http://www.ricoh.com/r_dc/caplio/rr750/accesso.html

Og hvsi du kigger i manualen, er der helt sikkert en forklaring på - hvordan du benytter USB-kablet ved overførsel.

Alternativt kan du hvis du har en kort læser, overføre date fra SD-kortet til PC'en.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-12 18:39
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-02-12 18:45

Du skal helt sikkert bruge et USB-kabel til overførsel, især hvis du ikke har indsat et SD-kort i apperatet. Kameraet er udstyret med 32 MB intern hukommelse, så der er store chancer for - at dine billeder er gemt på den interne hukommelse.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-02-12 18:56

Hvis du kigger på side 2 i denne PDF-fil, kan du selv tilslutningsmuligheder:
http://www.ricoh.com/r_dc/support/brochure/pdf/rr750.pdf

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-02-12 18:56

Hej
Jeg har USB kabel og jeg er nu kommet så langt at jeg via kablet kan hvilke billeder der er på apperatet. Jeg kan ikke se nogen steder hvor jeg kan trykke overfør.
Torben

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-02-12 18:59

Optræder kameraet så ikke som et drev, på din PC i stifinder.

Så kan du bare kopiere filerne fra kamaraet til PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-12 19:40

Her er en af mange metoder, til at hente billeder.

Lav en mappe på skrivebordet.
Højreklik på det billede du kan se - og vælg kopier.
Gå til skrivebordet og åbn den mappe du lige har lavet.
Højreklik inde i mappen - og vælg sæt ind.
Nu bør du kunne se dit billede i mappen.

Hvis det går godt.
Marker billede nr 2
Hold skift tasten nede og marker sidste billede.
Højreklik på de markerede billeder - og vælg kopier.
Ind i mappen igen, og højreklik - og så vælg sæt ind.

Nu burde dine billeder ligge på computeren.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 21-02-12 23:32

Tak for svaret IBM760. Så kom der gang i det. Det var CDen der manglede