/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
acronis winpe iso bulder
Fra : ultra2
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 21-02-12 16:16

hjælp hvad er det (er ikke god til engelsk)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 16:30

Acronis er et program hvor du kan lave ISO filer. Så jeg vil tro der står

acronis winpe iso builder og ikke acronis winpe iso bulder

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 16:36

lille stavefejl

hvem laver iso filer og til hvad sådan almindeligt ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 16:44

ISO filer er smarte, da det er et billede af en cd, dvd, blueray o. lign. Dvs at du lave et komplet "billede" af en bestemt ting og du kan brænde det ud til en nøjagtigt kopi. Når jeg siger billede er det et udtryk og ikke bogstaveligt.

lidt læsning om ISO filer http://da.wikipedia.org/wiki/ISO-fil

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 16:48

ISO filer og IMG filer er det samme

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-12 16:55

Acronis er et backup program og ikke et prg der laver ISO filer!

Du kan med et plugin lave din egen tilpassede windows installations cd/dvd
der skal du os have BartPE og WinPE

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 16:58

vil det sige at jeg skal leve en iso fil istedet for en backup (acronis)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 17:00

Det er også perfekt til det. Du laver en komplet ISO fil af din pc, når den kørere helt problemfrit og du har nu mulighed for at installere den næste gang den fejler og er fyldt med snavs eller hvad ved jeg. Nu har du samtlige dine programmer, mails, billeder og instillinger i pcen nøjagtig som de skal være.
Nu skal du selvfølgelig så lige lære at installere dem på en "defekt" pc

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 17:02

kludi jeg har lige fået acronis pluspack gratis programmet laver isofiler
acronis winpe iso builder

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 17:07

Fijala hvor mange skiver mon det fylder uha uha
så er det nok letere at lade acronis lave en image fil på extern hd som jeg plejer

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-12 17:11

Du skal ikke lægge på en cd/dvd, men bare som en fil på en extern som du sellv er inde på.

Det med film og lignende som ISO filer er smart hvis man vil gennem og brænde ud igen. Man kan nemlig hente mange film (gratis) hvis man vil og de ligger tit som ISO filer da de er et perfekt "billede" af originalen.

Det sagde jeg ikke højt vel

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 18:35

kan du så ikke viske hvor det hentes henne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-12 20:00

Når man brænder en CD / DVD, så er det en ISO fil som bruges.

Nogle programmer kan lave en CD / DVD oom til en ISO fil som kan sendes over nettet.
Så kan man i den anden ende brænde en CD / DVD med den tilsendte ISO fil.

Backup med eks. Acronis (som jeg selv bruger) laver et image / billede af eks. en partition.
Det image kan lægges tilbage på harddisken med programmet Acronis. (CD Live udgave)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 20:58

Måske jeg lige skal finde det til dig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-12 20:59

Eyvind er vi ikk enige i at vi skal finde Acronic True Image Home 2011

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-02-12 21:37

WINPE er Windows Live CD/DVD
Acronis er det Backup program du brugere til Fil eller Image backup af din maskine

acronis winpe iso builder, ligger dit Acronis Backup program over på en WINPE CD/DVD, så du kan boot på den hvis du ikke kan starte din Windows op på hardisken.
Derefter kan du så Restore din Image backup fra en Ekstern Hardisk, og indenfor kort tid er din maskine oppe at kører igen sådan som den var dengang du lavede Backup'en

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=da&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fkb.acronis.com%2Fcontent%2F23882&act=url

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-12 21:51

Den har jeg fundet for nogle hundrede kroner ude hos Acronis.

Jeg har lige læst brugsforvirringen til at lave en iso fil ...............................der står jeg godt nok af.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 22:45

jeg gør som jeg plejer
ny install med alle programmer samt opdateringer laver jeg et image med acronis.
hvis jeg så instalere andet senere tager jeg en backup af win med programmer også med acronis

så kan det ikke gå helt galt.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 22:49

Eyvind .jeg har haft acronis i 4 år

men aldrig pluspakken som jeg lige har fået af acronis helt gratis derfor

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-02-12 22:51

mail fra kandu udebliver igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-12 09:21

Fint ultra2 - men jeg laver altså lige en Acronis CD som jeg bruger til backup, og lægger backup på en anden partition. Med den nye Acronis True Image Home 2011, kan jeg nu lægge backup direkte på ekstern harddisk og som noget nyt kan Acronis clone USB (dog ikke så godt med Linux boot USB stick)
Hurra for Acronis, som snart er lige så god som den gamle Drive Image.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-02-12 09:41

Eyvind
præv at kigge på acronic 2012

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 22-02-12 09:45

acronis kan også lave din backup om til win backup filer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-12 11:13

jeg har lige testet update ......................det er jo en 2012 jeg har købt.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 24-02-12 17:02

Tak for svaret Fijala.