/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lader ikke på batteri
Fra : Rustica.dk
Vist : 1880 gange
200 point
Dato : 21-02-12 15:48

Hejsa.
Jeg vil høre om der er nogen der har ne go´ ide til hvad jeg skal stille op med min Lenovo U350. Jeg har købt nyt batteri, til den, men den lader ikke på batteriet?

Hvad kan der være galt+
Hvad kan jeg gøre?

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-12 16:05

Købe en ny lader - den virker tilsyneladende ikke....

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-12 16:32

hvis ellers laderen virker, så prøv lige dette her:
1. fjern batteriet
2. fjern ladestikket (og andre kabler der er tilsluttet)
3. tryk og hold powerknappen nede i minimum 30 sekunder
4. tilslut ladestikket (check lige at stikkontakten er tændt inden tilslutning)
5. monter batteriet og check batteri indikatoren (der kan godt gå op til 30 sekunder inden den starter ladning)

Lyser den orange? Tillykke du er nu ved at lade dit nye batteri
Blinker den orange? Tænd computeren og start toolbox, check hvad den siger om batteriet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-02-12 16:47

hvis computeren kan køre med laderen alene,... er laderen ikke (helt) defekt,
du kan også måle plus og minus ledningerne fra laderen, med et voltmeter
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6529900127&n=-1035659536&pn=-1035658156

eller en simpel 12 volt pære

hvis batteriet er købt i Kina / Hong Kong,.. skal du ikke stille de store forventninger,
heller ikke til at få det byttet,
hvis købt i DK, er der vel garanti, få forretningen til at afprøve om det er ok

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-12 10:28

Hvis den kan køre på strømforsygningen, men ikke vil lade batteriet, så skal du have en nyt bundkort. Det er ladekredsen på bundkortet der er defekt.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-02-12 13:24

Hej Alle.
Exterminator: Jeg har fulgt din vejledning, og den blinker desværre. den siger (tilsluttet, oplader ikke)

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-02-12 13:29

EA_HS: Hvordan skal jeg indstille voltmeteret ??
Jeg har sådan et som du linker til..

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-02-12 13:37

EA-HS: Jeg har nu testet. og den siger 19,3, V, og strømforsyningen står der 19 V. Så det er vil ikke helt ved siden af!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-02-12 13:38

Webnoob: Jeg er desværre tilbøjlig til at give dig ret
Havde håbet på at det kunne klares på en anden måde. (Det er fordyrt at skifte bunkort på sådan en)

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-03-12 07:41

Tak for svaret EXTERMINATOR.