/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Muligheder med digital antenne
Fra : liteon114
Vist : 643 gange
500 point
Dato : 21-02-12 13:03

Jeg er ved at lave nyt køkken, og har forberedt til en lille fladskærm.

Jeg har TDC home-trio med 2 skærme, som er i brug. Det nye tv i køkkenet behøver ikke at kunne tage alle de kanaler, som vi kan på de andre skærme.
Så derfor tænkte jeg, at jeg ville have et CI-kort til at modtage TV2, og benytte en digital antenne. Det har jeg styr på, hvordan det skal strikkes samen.

Er boxer den eneste og billigste udbyder af TV2??

Hvilke kanaler kan jeg forvente, at kunne modtage, med en digital antenne??

Antennen skal sidde i vores åbne loftrum. Jeg har set på forskellige antenner, ville denne her http://www.av-connection.dk/?PGr=5004&ML=497 være bedre end denne her http://www.av-connection.dk/?PGr=2151&ML=497

Jeg tænker det kunne være en fordel, i forhold til dens placering??

Det er for os ligegyldigt med HD-kanaler.

Flere point gives, ved et godt resultat....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-12 13:46

Jeg kører på en ældre antenne og TV2 med et boxer kort (+ holder) direkte i siden på en fladskærm.
Nu 200 kr for et år og senere lidt over 400 kr pr år.
Det er kun TV2 og Lorry (Kbh)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-12 13:54

Først skal du sætte dig lidt ind i, hvor de forskellige sendemaster befinder sig, i forhold til der hvor du bor. Måske er en direkte nedtagning langt dårligere end hvis du trækker dit eksisterende TV signal ud i køkkenet.
Digitale signaler fra TV masterne, er svagere end de gode gamle TV signaler. Masteantallet er også reduceret, så kvaliteten i yderområderne er blevet væsentligt forringet.
De geografiske forhold mellem sendemast og dig, spiller en stor rolle, om du får et ordentligt signal.
Ofte vil det for mange der trækker signalet direkte, kræve en udendørs antenne, placeret i en god højde, hvis der skal komme noget seværdigt ud af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-12 16:12

Citat
Er boxer den eneste og billigste udbyder af TV2??

Om de er billigst kan jo diskuteres, men der er ikke andre (til egen antenne) - De har monopol i DK.....

Hvilken antenne du skal bruge er der ingen der kan svare på uden at måle signalet på stedet....

men langt de fleste vil fungere uden problemer...

Og så lige - der findes IKKE digitale antenner - der findes antenner beregnet til det digitale signal.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-12 12:13

Citat
Er boxer den eneste og billigste udbyder af TV2??

Det er det eneste sted, hvor du kan købe TV2 uden andre kanaler.

Eyvind

Citat
Lorry (Kbh)

Det er en gratis kanal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-12 13:53

Nå ok Ans - men jeg har vænnet mig til, at noget koster......................selv det gratis noget.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-12 19:52

Hvordan får man så målt forholdene?

Hvem ringer man til - og hvad koster det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-12 20:12

Tja - hvis du vælger den dyreste løsning og bestiller byens antennemand kan du nok slippe med en tusse hvis han leverer antennen...

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 500 point
Dato : 23-02-12 14:18

Hvorfor vil du have en digi-antenne?

det bedsts signal får du med en god gammeldaws antenne som fx denne:

http://www.av-connection.dk/?PGr=3266&ML=497

Jo flere tværpinde jo mere retningsbestemt, jo bedre billed = mindre udfald - og så er de billigere!
... og husk så et ordentligt antennekabel!

Da der er skærm på (det bagerste V) dækker denne af for "støj" fra uvedkommende.

Som andre også skriver, så er Boxer den eneste leverandør med TV2 til private antenner. Indtil næste år 199 kr. for kortet alene. Skal du have CA modul også kommer dette oven i.

Kik hos Føtex, de har haft tilbud på dette køb til halv pris! Til næste år kommer der 19 kr. oven i pr. mdr. for Boxers TV2 kort.

Godkendelse af svar
Fra : liteon114

Dato : 23-02-12 18:52

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-12 22:28

Selv tak liteon114