/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvilket stik er dette her?
Fra : metalfaust
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 20-02-12 23:23

Hej,
Jeg har netop overtaget en lejlighed, og opdaget, at der i væggen findes sådanne to stik her. Jeg har en mistanke om at de er indgange til noget højtaler/lyd, som man har valgt at skjule i væggen (som er af gips). Har vedhæftet et foto, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at opklare :)

http://i41.tinypic.com/2eogy68.jpg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-12 23:32

PS2 til mus eller tastatur ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-12 23:34

Det er et 8 benet 240 grader DIN bøsning, som kan være brugt til lyd eller billed, hvor man har valgt en permanent kabellægning.
Måske finder du den anden ende af forbindelsen et andet sted i huset.
Pil stikket ud og se hvilken type kabel der er monteret på bagsiden af stikket.
Der er ingen tvivl om at det har været brugt til noget svagstrøm, så det er helt ufarligt.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-02-12 23:50

DET SIDSTE STIK måske?

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 20-02-12 23:51

Hmm... der sidder 2 identiske stik som vist på billedet med 3 meters mellemrum. Men jeg synes ikke helt jeg kan finde nogen anden ende til forbindelsen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-02-12 00:13

Citat
som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at opklare

Nogen INDGANG til DET?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-12 06:47

Mankan som sagt bruge den til lyd

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-02-12 06:51

Det er gammeldags bøsninger, som man brugte før i tiden til lyd. Keg har selv monteret mange stik, men kun med 5 poler. Du kan læse lidt mere her:

http://www.av-connection.dk/?PGr=5473&PNo=01-065&PicGr=1065&ML=1949

vic200

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 21-02-12 08:27

Ligner faktisk højtaler hunstikket til Bose anlæg

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 21-02-12 11:43

Jeg tænker at det er noget gammelt B&O link

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 21-02-12 18:42

Tak for de mange input Det er to hunstikindgange, helt identiske som vist på foto. Jeg tænker det bare er noget jeg skal lade hænge, da jeg vel ikek kan bruge dem til så meget?