/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af Cpi Popcorn
Fra : zeifer
Vist : 1014 gange
20 point
Dato : 27-05-03 12:01

Hvad skal jeg gøre ved min popcorn for at den kommer op og køre 90-100 km/t den kører 60 nu uden ring og med et andet forrør, og hvad med gejl/styling

Kommentar
Fra : zeifer

Dato : 27-05-03 12:09

Hvor kan man få fat i evt en 52mm cylinder til den hvor meget vil det evt give?

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 27-05-03 12:13

Du kan f.eks. sætte en Tp duro cylinder (den med 8 skyllekanaler) på. Jeg ved ikke om man kan få den til en popcorn men du kan i hver fald få den til en sonic og den passer over på en popcorn. En af mine venner havde den på + et nardo udstødning og en racer variator. Desuden havde han sat strammere fjedre i koblingen. Hans kørte 120-130 (efter spedo.)...!

Af gejl vil jeg foreslå nogle dioder f.eks. fra Thansen. Dem kan du placere bag forhjulet på plastikskjoldet.

Mvh. Daniel

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 30 point
Dato : 27-05-03 13:44

Du har på ingenmåde behov for en 52mm cylinder.... Jeg ville forslå følgende dele:

47,6mm Polini Evolution/Malossi MHR/Athena EVO cylinder kit
21/22/24mm Kaburator
Racer Variomatic, fx. Polini SpeedControl
Tunudstødning, Top Performance Nardo/Athena Racing/Polini Evolution
Racer Krumptap
Racer kobling
+ div. andre dele der får den til at trille hurtigere, læs mere på www.moped.dk under tuning....

Gejl:

Tonede Lygteglas/Blinklysglas
Dioder i speedometer, forlygten, langs fodpladen, under scooteren, osv....
Dækstift (hvid)
Diverse stafferinger
ProGrip Håndtag
Fjern Sidespejlene (hvis du har dem på)
Anlæg under sædet

Ellers kig lidt på www.moped.dk og www.mopedgallery.com der kan du få ideer til tun/gejl ved at kigge på andre scootere/knallerter...

Håber du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : SUPERSONICWAVE

Dato : 27-05-03 19:14

Det Kan Klares Billigere!

En Billig
Athena 47,60 ca 1000,-
Next Udstødning Ca 800.-
Og et Sæt Nye Ruller 50.-
Evt. En Ny Dysse I Kabu
___________________________
Det Kan Efter Tilkørsel komme op på
ca 100-110km/t

Kommentar
Fra : SUPERSONICWAVE

Dato : 27-05-03 19:14

Det Kan Klares Billigere!

En Billig
Athena 47,60 ca 1000,-
Next Udstødning Ca 800.-
Og et Sæt Nye Ruller 50.-
Evt. En Ny Dysse I Kabu
___________________________
Det Kan Efter Tilkørsel komme op på
ca 100-110km/t

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 20:58

supersonicwave -> NEJ !

Du kan måske presse den derop med på speedo (hvilket jeg ikke engang ville tro på), men du vil _ALDRIG_ kunne presse den op på 110 med det sæt på, det tror jeg absolut ikke på...

iøvrigt en Athena 47,6 er en EVO cylinder vil jo på ingen måde yde optimalt med en next potte (i øvrigt en af markedes dårligste) den skal have en ordentlig udstødning fx. Athena EVO potten eller TP Nardo eller Polini EVO....

og den yder heller ikke optimalt med en lovlig kaburator, den skal jo op på en min. 21 mm for at yde den den kan !

og hvor smart er det at kører med EVO cylinder og original krumtap ? Den smadre jo højest sandsynligt efter kort tid, hvilket resultere i en meget kvæstet cylinder/topstykke/Stempel/krumtap/krumptapshus + evt. flere dele i motoren....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-05-03 21:00

Du kan måske presse den derop med på speedo (hvilket jeg ikke engang ville tro på), men du vil _ALDRIG_ kunne presse den op på 110 med det sæt på, det tror jeg absolut ikke på...
=
Du kan måske presse den derop på speedometeret (hvilket jeg ikke engang ville tro på), men du vil _ALDRIG_ kunne presse den op på 110 IRL med det sæt på, det tror jeg absolut ikke på...

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 28-05-03 07:58

Ja det er rigtigt hvis du vil have den op at trille over de 90-100 SKAL du ud og investere i en racer krumtap! Hvis du ikke gør det resikere du at smadre cylinderen mm.

Godkendelse af svar
Fra : zeifer

Dato : 28-05-03 12:17

Tak for for hjælpen, så smider jeg nogle penge i det

Kommentar
Fra : zeifer

Dato : 28-05-03 12:22

Nogen der kender en god side med masser af tun

Kommentar
Fra : gangster_ho

Dato : 12-05-04 12:26

Hvornår er det bedst at tune en CPI Popcorn?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 17-02-05 02:04

obs!: kaburatoren skal må meget gerne være større da du får mere effekt ud a d så. husk en ny studs cirka 26mm-29mm