/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton
Fra : jøjø
Vist : 1045 gange
200 point
Dato : 18-02-12 19:14

Jeg skal have fornyet min sikkerhedspakke og havde egentlig tænkt mig at forsætte med Norton Internet Security 2012.

Nu ser jeg, at der er tilbud på Norton 360 version 5.

Skulle der være noget i vejen for at skifte til Norton 360?
- jeg mener, den er vel bare bedre? - eller kan den gøre min computer langsommere?

Er der noget i vejen for at købe 360 version 5, når der åbenbart også findes en 360 version 6? - mon version 5 er ved at være forældet?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-02-12 19:45

Nogen har jo ubændig lyst til at betale for Antivirusprogrammer og andre har ikke...

Jeg er én af de andre som har brugt Avast Antivirus i mange år uden nogen problemer og ganske gratis...

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-12 22:45

Behold det du har,
om du har 360 v5 betyder vist ikke noget, den bliver helt sikkert opdateret
til sidste nye, første gang du opdaterer programmet.
Har selv prøvet 360 og syntes det sløver pc´en mere end en almindelig udgave

Ellers hop over på AVG, det er ligeså godt og nemt at bruge
fanger lige så meget skidt som de dyre købe progammer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-02-12 22:46

Ellers prøv Microsofts, det skulle efter sigende være rigtig godt - og gratis
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-02-12 07:59

jeg bruger microsoft antivirus og det fungerer mindst ligeså godt som alle de andre. og det er gratis.
desuden er det installeret sammen med windows. man skal bare selv aktivere det.
det sløver heller ikke computeren som de andre programmer gør, så efter min mening er det et rigtig godt valg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 08:36

Der er INGEN IDE i at bruge PENGE på komputersikkerhedssystemer for alm. komputerbrugere....

Ved alm. brug ryger du ALDRIG ind i problemer gratissikkerheden ikke kan klare....

KUN hvis du som alm. bruger forsøger at gribe til ulovligheder eller anden "snusk" på nettet kan betalingssystemerne være et "bedre" alternativ....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-02-12 08:40

Bortset fra alt andet...
Så mener jeg at alle Nortons pakker, har samme virus-definationer,
altså køber du et produkt, er du dækket på samme måde som de andre produkter.
Så er det bare med, hvad du selv bedst kan lide - af dem
---
Gratis anti virus programmer kører som regel altid et par uger gamle definationer
men det betyder ikke det store, medmindre du kommer på sider
der bevidst lukker skidt ud.. og det kan også holdes væk, trods alt.
Selv de dyreste programmer kan ikke altid følge med de nye virus.
---
Jeg havde et slemt angreb for et stykke tid siden
og det spredte sig som PEST, men det var til dels min egen skyld
da jeg burde have været opmærksom på min pc´s opførsel
det startede med atder var kommet en tilføjelse i ÅBEN MED når jeg satte en usb disk på
men AVG fjernede det på ingen tid = dog mistede jeg en masse filer,
som virus´sen havde gemt sig i

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-02-12 08:45

Glemte at nævne, at jeg heller ikke havde AVG slået til - SÅ helt min egen fejl.
Men et par sjove dage gik der med at scanne over 10 diske og et par pc´r.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-02-12 09:03

Citat
Der er INGEN IDE i at bruge PENGE på komputersikkerhedssystemer for alm. komputerbrugere....

Ved alm. brug ryger du ALDRIG ind i problemer gratissikkerheden ikke kan klare....

KUN hvis du som alm. bruger forsøger at gribe til ulovligheder eller anden "snusk" på nettet kan betalingssystemerne være et "bedre" alternativ....

Vrøvl.
Se nu f.eks de der fik lænset deres konti i sidste uge via Nem-ID, det kunne kun lade sig gøre fordi at der lå malware på computerne.

Gratis sikkerhed kan ikke forhindre alt det lort hackerne bruger i dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 09:10

Citat
Se nu f.eks de der fik lænset deres konti i sidste uge via Nem-ID, det kunne kun lade sig gøre fordi at der lå malware på computerne.

Ja - men det er brugernes EGEN skyld at den malware overhovedet er kommet......

Det er de brugere der lystigt klikker på alt blot du lyder godt - de tænker IKKE selv.....

Det har man jo fastslået - NemID fejler IKKE noget i sikkerheden - men brugerne ødelægger selv den sikkerhed....

Desuden melder historien jo INTET om hvad de brugte af sikkerhedssystemer - hvis overhovedet nogen

Citat
Gratis sikkerhed kan ikke forhindre alt det lort hackerne bruger i dag.

Og det tror du så pengebetaling kan

Hvis det var tilfældet fandtes der jo slet ikke virus eller anden kriminalitet - det ville jo nemt kunne stoppes - med et betalingsystem

Er det ikke det man kalder "afpresning"

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-02-12 09:27

For nu at denne tråd om Anti-virus ikke skal udvikle sig til en 'religionskrig' omkring hvilket AV-program man selv er fan af, så lad os få nogle tal på borde!

Kig på --> http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_od_aug2011.pdf
Kilde: den ufhængige AV-Comparatives

Siderne 6, 7 og især 8 siger det hele, og i denne oversigt er der ikke skelet til om det er købeprogrammer eller gratis programmer!

Ifølge denne oversigt, er Norton (Symantec) bestemt ikke værd at smide penge efter, da op til flere gratis alternativer ligger langt foran Norton!

Selv har brugt Avast! (Free) i mange år, og har ikke haft virusproblemer af nogen art!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-02-12 11:11

Citat
For nu at denne tråd om Anti-virus ikke skal udvikle sig til en 'religionskrig' omkring hvilket AV-program man selv er fan af, så lad os få nogle tal på borde!

Det tal jeg kender til er at der er flere med gratisprogrammer der bliver angrebet.

Og så er der en lille gruppe tilbage der slet ikke installerer sikkerhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-12 11:17

Du bør altid have de nyeste programmer på din computer, at Norton 360-5 er på tilbud er fordi forhandlerne vil have solgt ud, den nye Norton 360-6 er jo kommet
Citat
Se nu f.eks de der fik lænset deres konti i sidste uge via Nem-ID, det kunne kun lade sig gøre fordi at der lå malware på computerne.

Gratis sikkerhed kan ikke forhindre alt det lort hackerne bruger i dag.
det citat handler slet ikke om antivirus programmer, men om at andre programmer på computeren ikke var opdaterede, hackkerne havde gjort sig den ulejlighed at teste deres viruskoder med forskellige antivirus programmer sådan at koden kunne slippe forbi selv den bedste opdaterede antivirus program, men koden kunne kun komme ind fordi andre programmer som for eksempel Adobe flash eller Adobe reader som er dem der oftes bliver brugt til liste skadelig kode ind på en Windows computer, og disse programmer var ikke opdaterede.
Så computersikkerhed handler om meget mere end et antivirus program, gratis eller betaling er underordnet, hvis en computerbruger sætter sig ind i sikkerheden så kan en pakke sammensat af gratis programmer være fuldt ud på højde med det bedste købe sikkerheds pakke.
Norton 360 er en sikkerheds pakke som Symantec har sammensat og kan aldrig erstattes af et enkelt antivirus program, men en gratis sikkerheds pakke kan sammensættes så den er lige så god.
Den største sikkerheds trussel sidder cirka 40-50 centimeter fra skærmen og trykker på tasterne, bliver der trykket på noget som fører til noget skidt, så kan selv det bedste program ingenting hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 11:40

"Fejl40" er stadig den hyppigste fejl på en komputer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-02-12 11:56

Citat
Er der noget i vejen for at købe 360 version 5, når der åbenbart også findes en 360 version 6? - mon version 5 er ved at være forældet?

Jeg vil stadig påstå at samtlige udgaver har samme virus-definationer
altså beskytter mod det samme.
Om der så er forskel på indholdet i pakkerne, må andre afgøre
men det er der sikkert
Version V5 bliver helt sikkert opdateret til V6 (definationer) ved første opdatering
Selv har jeg en Norton 2008, og installerer jeg den
bliver den uatomatisk opgraderet til sidste nye.
Men holder mig til AVG, da den ikke sluger en masse saft ud af min pc.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 19-02-12 12:52

Jeg læste engang her på Kandu, at gratisprogrammerne aldrig helt kan erstatte en programpakke som fx Norton Internet Security - dels er fx Avast free jo kun et antivirusprogram, og dels bliver de gratis programmer ikke opdateret så hurtigt som de betalte, og kan derfor være gratis.

Der må da være en grund til, at så mange private stadig vælger at betale for sikkerheden???
- eller er vi bare gammedags?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 12:59

Citat
Der må da være en grund til, at så mange private stadig vælger at betale for sikkerheden???
- eller er vi bare gammedags?

Reklamens magt har ALTID fået mange i "gyngen"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-12 13:35

Grunden til at mange vælger at betale for sikkerheden er at så behøver man ikke selv sammensætte en sikkerheds pakke, du betaler jo firmaet for at gøre det for dig.
Den med at gratis programmer ikke opdateres så hyppigt som betalings programmer, den holder ikke for Avast, AVG og andre populære programmer, det gælder måske for nogle men ikke for de nævnte som er gratis udgaver til private.
Læs mit 1 år gamle tip som stadig er gyldig: http://www.kandu.dk/Tip21460.aspx

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-02-12 08:01

Citat
Det tal jeg kender til er at der er flere med gratisprogrammer der bliver angrebet.

LuffeA - Hvor kender du det tal fra? Det må du kunne dokumentere? (link, please!)

Og hvordan ved 'angriberne' på forhånd hvilket antivirusprogram en bruger har, før de bliver angrebet!

Jeg syntes at den uvildige undersøgelse jeg indsatte i mit forrige indlæg siger det hele, hvis man gider at læse tallene, om at der ikke er større sikkerhed ved købeprogrammer end ved gratisprogrammer!

Men som Refi skriver - Reklamens magt skal man ikke undervurdere, og at de fleste vira og malware komme ind, pga. at PC brugeren ikke tænker sig om! (Fejl 40!)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-12 11:43

Citat
LuffeA - Hvor kender du det tal fra? Det må du kunne dokumentere? (link, please!)

Det var såmænd en optælling på Spywarefri af indsendte "angreb", man kan jo se nøjagtigt på brugernes indsendte logs hvad de bruger af beskyttelse, og evt. gamle versioner af Java m.m..

Og cracks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-12 12:51

Påstanden om at langt flere med gratis sikkerheds programmer bliver angrebet mere end dem som har en købt program holder ikke, der er lige så mange angreb på computere med købe programmer, de bliver bare afvist og kommer ikke ind på grund af at købe programmer er en hel pakke af programmer, brugere som vil bruge gratis programmer bør altid spørge i et sikkerheds forum og få sammensat en pakke af gratis programmer som så beskytter mindst lige så godt som en købt sikkerheds løsning
Og så lige for at vise at min påstand om de seneste netbank angreb ikke skyldes sikkerheds programmer, men andre programmer som ikke er opdaterede ikke er grebet ud af luften:
http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=31040

Hele Windows computeren skal altid være opdateret!
Alle programmer på computeren skal være af nyeste version eller i det mindste: Programmer som kan opdateres.
Så er man (næsten) lige så godt beskyttet som os der kører med opdaterede Linux computere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-12 14:03

Citat
brugere som vil bruge gratis programmer bør altid spørge i et sikkerheds forum og få sammensat en pakke af gratis programmer

Netop derfor er det forrykt at når brugere på andre forummer end de der beskæftiger sig med sikkerhed spørger om et gratis program får de kun slynget AVG eller en af de andre ud, uden at de får at vide at det bør suppleres af Antimalwarebytes og et antispywareprogram.

Der blev også jublet da Windows XP blev leveret med en firewall, men man glemte bare at den kun var en-vejs, hvilket vil sige at trojanere og keyloggere havde frit spil til at sende oplysninger fra computeren, så vi der aldrig har været nærige og købte helpakker var ikke udsat for trusler, medmindre nogen downloadede det værste lort eller åbnede alt hvad der viste sig på skærmen.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 29-02-12 14:25

Tak for svaret nomore.

Jeg tog chancen med en Norton 360, version 5 - og fik den til kun kr. 249 i Bilka - sat ned fra
kr. 699.
Norton 360 har jo også backup, og det manglede jeg.

Nu håber jeg ikke, at min computer bliver for sløv.