/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Nyt hus, beton gulv/fundament pris M2?
Fra : Odense
Vist : 22296 gange
50 point
Dato : 27-05-03 11:43

Hej!
Hvad kan et fundament/beton gulv koste ca. pr. m2 eks. 150m2 (rå beton gulv)

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 27-05-03 11:47

1 km2 råbeton leveret blandet til døren ca. kr. 1000,00

Jeg mener man skal ca. 7 - 10 cm betonlag med binder i samt derefter et pudslag

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 27-05-03 12:01

hmmm er der lidt tynd beskrivelse nogen der har et beder bud

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 27-05-03 12:10

hvis du har et gulvareal på 150 m2 og der skal påfyldes ca. 10 cm rå beton ilagt jernbinder/net, da skal du bruge ca. 15 km2 rå beton, der udover skal du bruge beton til sokkel, man siger som hovedregel at man skal 90 cm ned i jorden da det skal være frostfrit men jordbund forholde har også noget, at sige.

eks. hus 10 * 10 m sokkel 10*10*0,90*0,30= 27 km2 beton

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 28-05-03 09:32

Jeg mener kbm istedet for km2

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 28-05-03 17:10

har fået noget rigtig priser... det koster ca. alt efter hvor meget jern der skal i... men fra 800 til 1500kr. pr m2 hus man har incl. kloark/dræn arbejde... /færdig gulv/sokkel/skillerumsfundament..

Accepteret svar
Fra : bdg

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-03 21:37

Hej odense
Det er lidt bredt spørgsmål du stiller, men jeg vil prøve at besvare det alligevel, men først har jeg selv nogle spørgsmål.

1: Skal du selv lave det hele, eller skal der håndværkere på.
2: Er det kun betonen til gulvet du vil have pris på, eller er det inkl. fjernelse af muld i depot, afsætning af galger, gravning sokkelrende, støbning af sokkel med tenderstål, to eller flere rækker legablokke (hvis grunden hælder skal der bruges fundablokke under legablokke), indføringsrør til gas eller fjernvarme, kloak, opfyld men sand samt afretning, vand, polystyrenplader 225 mm, net, og til sidst men ikke mindst betonen (du kan nøjes med flydebeton, så du bliver fri for at skulle lægge pudslag).
3: Hvad skal betonen bruges til (styrke). Beboelse, trafik (værksted personbiler), tung trafik (lastbiler).

Hvis du kun skal bruge alm. flydebeton kan du købe det for kr. 814,75/m³. Dertil kommer så kr. 300 pr vognlæs hvis du skal have udlægning med bånd.

Jeg vil vente med at svare på mere, til du har uddybet din forespørgsel.

Hilsen
Bo (murer)

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 31-05-03 12:55

Hej! Bo
Jeg har fået nogen priser, og det blev fra 1000-1300 pr. m2 med det hele... ellers tak Bo

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 31-05-03 13:08

Tak for svaret bdg.

Kommentar
Fra : Gulvmanden

Dato : 16-12-03 18:06

Hej, jeg kan lave det for 1000 pr. m2