/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sikkerhed ?
Fra : piaskov
Vist : 481 gange
500 point
Dato : 18-02-12 11:29

Hej og god week-end.
Jeg får nu en meddelse op om at min Kaspersky udløber om 14 dage.
Naturligvis foreslår de mig at købe programmet til videre brug.
Jeg kender ikke det program og er ærligtalt i tvivl om jeg ikke kan "nøjes" med den nya AVG som sikkerher på min PC ??
Forklar mig lige forskellen PÅ DANSK
Er det nødvendigt med begge ?? Så vidt jeg kan se har jeg nemlig ikke AVG på den nye PC her men havde den på den gamle og jeg var ganske godt tilfreds med den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:33

Du kan sagtens nøjes med AVG eller Avast, begge gratis, men du skal fjerne Kaspersky
hvis du installere et andet antivirus program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:35

Du skal kun have ET Antivirus program installeret, eller kan der gå "kage" i det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-12 11:36

hej Klaudi.
ja jeg er klar over at det andet skal fjernes...men er det ikke det bedste at vente mad at fjerne det til AVG er sat ind ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-12 11:37

Mad > med.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 18-02-12 11:39

Du henter AVG, hvis det er det du gerne vil bruge, afbryder netværksforbindelse
afinstallere Kaspersky, installerer AVG, aktivere netværksforbindelse igen og opdatere AVG
så burde der ikke ske noget!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-12 11:40

Tak foreløbig...går i gang med det nu .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:41

Der kan opstå nogle fejl nå man sletter Kaspersky Anti-Virus produkter via Start > Kontrolpanel > Tilføj\Fjern Programmer. som et resultat vil programmet ikke bliver afinstalleret eller vil kun blive delvist afinstalleret.

http://support.kaspersky.com/dk/faq?qid=208279463

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-12 11:46

Citat
Du kan sagtens nøjes med AVG eller Avast
der er jeg så ikke enig Windows computere er udsatte for både det ene og det andet skidt, læs på Malwarecheck, de er eksperter i computersikkerhed:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=cfea1adfc821050c57aeb46e90dda6db
til at fjerne Kaspersky bør du bruge et værktøj som udviklet til opgaven, sikkerheds programmer har det med gemme sig mange steder og for at få det hele fjernet kan du bruge Kaspersky Removal tool:
http://support.kaspersky.com/viruses/avptool2011?level=2
Hent dine nye gratis programmer og Removal softwaren, og gør som Klaudi skriver: Træk stikket ud til internettet mens du afinstallerer og installere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:50

Nu er det Antivirus prg jeg mener med, at nøjes med AVG eller Avast!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-12 12:01

Det er klaret og alt gik fint.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-12 12:02

Tak for svaret Klaudi.
Og god week-end til alle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 12:06

Velbekomme og i lige måde