/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Sko-udblokning findes de
Fra : Eyvind
Vist : 10874 gange
100 point
Dato : 18-02-12 09:16

Hej.
Jeg har lige fået et par sko, som skal udvides lidt i bredden.
Man kunne en gang få sådan nogen som kunne udvides ved skrue på en træklods.
Findes det stadig og hvor kan de købes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-12 09:42
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-12 09:42

Det kan en skomager klare, men hvis det kun er lidt de klemmer kan du gøre det selv...

Fugt nogle aviser let og stop skoende kraftigt ud med dem,
lad det stå et døgns tid og skoerne er blevet lidt bredere...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 09:43
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 10:24

Refi - det ser da ud som udlejning

svendgiversen - jow da, men det er ikke bare lidt.

Klaudi - det ligner det jeg søger.

Så skal der udvides så fødderne kan være i de nye Bilka-sko til 200 kr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 10:31

Det er vel een man køber eller det et sæt.
Inden jeg bestiller 2 stk.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-12 10:32

Ikke udlejning, du kan bare købe dem på afbetaling

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 10:35

ok tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-12 10:40

Når du køber så billige sko, må jeg lige advare mod at du selv blokker dem ud,
du kan let ødelægge dem, hverken skind eller tråd er første klasse til den pris.

Prøv da våd avis metoden, hjælper det ikke, gå til en fagmand, en skomager...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 10:49

Jo - vel er de nok for billige - men jeg ødelægger altid mine sko, så de skal ikke være for dyre.
Til gengæld gør det ikke så meget hvis jeg sprænger syningerne på de billige sko.

Ps. de passede meget godt, da jeg prøvede dem i forretningen.
Egentlig var jeg kun i Bilka for at købe nogle HP USB mini memorystick på 8GB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-12 10:52

Citat
købe nogle HP USB mini memorystick på 8GB

Betaler man stadig for de størrelser

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-12 10:56

Udblokning kan kun lade sig gøre med ægte læder / skind l hele overdelen.

Stop skoen ud med let fugtigt papir 1 times tid, så læderet optager fugtigheden, uden at være drivvådt.
Gå så med skoen til den tørrer. Ved den proces giver læderderet sig og tilpasser sig foden.

Blokning i tør tilstand risikerer at ødelægge for meget. Hvis det er plast, kan du godt opgive.
Mellemlæg kan våre pp væv som ikke giver sig på anden måde end at lim eller syning kan ødelægges ved hård blokning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-02-12 10:57

Citat
Egentlig var jeg kun i Bilka for at købe nogle HP USB mini memorystick på 8GB.

Kender det, jeg går i supermarkedet for at købe to ting jeg mangler, får så øje på noget godt eller tilbud og køber det, når jeg forlader kassen kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at købe en af de to ting jeg oprindelig kom efter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 10:58

Øv øv
Den fra Refi fortæller ikke hvad slutsummen er på. Som jeg læser det.
Den fra klaudi vil kun sende til Norge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-12 11:16

Citat
Den fra Refi fortæller ikke hvad slutsummen er på

Jo - den er 58.- kr. for TO

Prøv blot at gå til betaling

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:21

Produkt Antall Delsum
Skoblokker - Størrelse 43-45 2 kr 58,00
Delsum kr 58,00
Fakturagebyr kr 29,00
Frakt kr 70,00
Totalsum kr 157,00

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-12 11:21

Du kan jo bare købe de næste et nummer større.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 11:24

Delsum er da kun en del af en sum, og vel ikke det endelige beløb.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:27

Skoblokker - Størrelse 43-45 2 kr 58,00
Mellem sum kr 58,00
Fakturagebyr kr 29,00
Frakt kr 70,00
Totalsum kr 157,00

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 11:29

Hov nu fandt jeg noget i Brønby.............ikke så langt herfra
http://www.shoecare.biz/Default.aspx?ID=5&ProductID=46410@@SHOP2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-12 11:36

Ja det var ski da noget nemmere!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-12 16:44

Eyvind

Citat
Ps. de passede meget godt, da jeg prøvede dem i forretningen.

Så skulle du have beholdt dem på, så var de "gået til" nu

Er der ikke en "skoforretning" eller en nøgle/hælebar i nærheden af hvor du bor. Der plejer man at kunne købe det, du efterlyser.

Du kunne også "gå dem til" hjemme i stuen, eller gå en tur i vandpytterne.

Compeed plaster kan anbefales

http://www.compeed.dk/

Held og lykke med dine nye sko

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 18-02-12 19:22

Sæt skoene i ovnen ved 50 grader i et kvarter - tag de varme sko på - så former de sig efter dine fødder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-12 19:37

Ans - jammen jeg kan slet ikke spille tennis. Og hvis jeg vader rundt med hende i den stramme kjole, bliver der lagt i ovnen, og så bliver det måske tid til tippet fra jøjø.

Men nu vil jeg have sådan en til at skrue på, selvom den koster mere end et par nye sko.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-12 10:44

Ok ok - så byttes de sko.
De er heller ikke gode til at vade rundt i snesjap og mudder.

Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-12 15:08

Nå, du skal igen en tur til Bilka. Har de nu noget nyt, som du skal se på/købe, så du samtidig kan bytte dine sko til nogle der passer

Altså bare en undskyldning for fejlkøbet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-12 16:03

Ans - du burde være ansat ved PET.
Ja - måske køber jeg lidt flere af de små 8GB stick.
Men det bliver mellem os to ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-12 19:23

Tak for svaret kimpetersen. Men næste nummer var bare længere ikke bredere som passer til min andefod.

De sko er afleveret i dag, og næsten alt mudderet er tørret af. (de skulle jo prøves)

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 20-02-12 23:31

Velbekomme Eyvind. Jeg kom til at tænke, var der ikke et eventyr, hvor der blev hakket en hæl og klippet en tå, så må du fortsætte med el høvlen og tage lidt af siden og toppen.

Held og lykke med det næste par.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-12 14:26

Lidt nyt til skofolket.
Det kunne ikke lade sig gøre at købe en koblokker til under 450 kr. pr stk.
Så er det jo bare at lave dem selv.
Et par træklodser skåret til og pudset af.
To stykker 8mm gevindjern med møtrikker.
To gule "knudsenkiler".
Et par "knudsen" mellemlæg.
To plastknupper med 8mm skåret gevind.
Nogle skruer og lidt held.
http://peecee.dk/upload/view/363630/full

Nu har mine Ander And fødder det godt.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 25-04-12 14:36

Flotte!
- er imponeret over dit overskud og energi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-12 21:03

Jeg er pensionist, og har masser af tid.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 26-04-12 12:55

Hvornår sætter du den i produktion, og hvad bliver prisen. Vi kan da ligeså godt lave lidt reklame for dig.
God fornøjelse med dit bijob.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-12 13:42

Flot, men du kunne have opnået mindst samme resultat, udvidelse, ved at stampe våde aviser.

Køb bedre sko næste gang...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-12 17:11

Det er altså ikke let at købe sko som passer til mine andefødder.
Men efter at have lavet disse skoblokkere...............kunne jeg købe andefodssko til halv pris, og den smule de to par skulle udvides, kunne være klaret ed våde aviser.
Nå men det er rart, at kunne konstruere lidt en gang i mellem.