/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GRATIS program til at lave MP3 om til MI~
Fra : SDL
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 25-11-01 20:28

Jeg skal bruge et program til at lave nogle ringetoner om fra MP3 til MIDI. Det skal være et helt GRATIS program.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-01 22:01

> Jeg skal bruge et program til at lave nogle ringetoner om fra MP3 til
> MIDI. Det skal være et helt GRATIS program.
Kan man ikke bare...
MP3 er en "klods" af forskellige lyde i modsætningen af MIDI der er flere
strenge med noder der omsættes til lyd gennem software/hardware...
Men jeg kan godt se ideen med at bruge sine mp22'er som ringetone men hvis
du virkelig gerne vil have din sikkertulovlige downloadede sange over på din
telefon så køb dig en Panasonig GB93 (svjh er det det den hedder....) jeg
ved ikke om den nye med 11 liniers display kan....

Mvh.
Hans-Jacob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-11-01 22:59

snip
> Jeg skal bruge et program til at lave nogle ringetoner om fra MP3 til
> MIDI. Det skal være et helt GRATIS program.

Det er ikke så simpelt. Ringetoner og MIDI minder er en slags noder. Dvs. at
problemet svarer til at computeren får nogle lydbølger og skal lave skrive
noderne til dem.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-11-01 11:12

alwresuihalert skrev:
> Det er ikke så simpelt. Ringetoner og MIDI minder er en slags noder. Dvs.
at
> problemet svarer til at computeren får nogle lydbølger og skal lave skrive
> noderne til dem.

Ja, og det er ikke helt simpelt.

Selv om sådan et program fandtes, ville der være det
problem at det meste musik er polyfonisk, dvs. flere
toner, lyde, instrumenter ad gangen hvorimod ringetoner
som de fungerer i dag, er monofoniske, dvs. kun en tone
ad gangen. Programmet skulle derfor kunne identificere
melodistemmen i et stykke musik for at sikre at det var
den der blev lavet til ringetone, og ikke f.eks. bassen,
guitaren eller andre instrumenter. Det er MEGET
avanceret og jeg tvivler på at der er lavet noget der
kan gøre dét effektivt.

Der findes programmer der kan omsætte monofonisk musik
til midi. Det kan derfor godt lade sig gøre at indsynge eller
fløjte en sang for derefter at lave det om til midi der kan
bruges til ringetoner. Søg på nettet efter "voice to midi" eller
lign.

-Thorbjørn

Godkendelse af svar
Fra : SDL

Dato : 26-11-01 11:42

Tak for svaret Hans-Jacob Møgelmose.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 14:06

Hvis nu man kunne finde ud af at læse noder, ville det egentlig så ikke være
nemmere/bedre at finde noderne til det stykke musik man vil have som
ringetone og så skrive det om til "ringetone-sprog"? (så vidt jeg husker er
der et af formaterne der ligner rimelig meget). Bare en tanke og det kan
være jeg er helt galt på den.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Thorbjørn <thorbjorn@2night.dk> wrote in message
news:0AoM7.26$t92.4251@news.get2net.dk...
>
> Der findes programmer der kan omsætte monofonisk musik
> til midi. Det kan derfor godt lade sig gøre at indsynge eller
> fløjte en sang for derefter at lave det om til midi der kan
> bruges til ringetoner. Søg på nettet efter "voice to midi" eller
> lign.
>
> -Thorbjørn
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 14:55

Devast8or skrev:

>Hvis nu man kunne finde ud af at læse noder, ville det egentlig så ikke være
>nemmere/bedre at finde noderne til det stykke musik man vil have som
>ringetone og så skrive det om til "ringetone-sprog"?

Absolut!

Jeg har selv lyttet et par sange af ved klaveret for at skulle lave
ringetoner af dem. Midi-filer består jo primært af noder, og
midi-filer kan konverteres direkte til div. ringetonerformater. Dvs.
enhver kan faktisk finde noderne til et stykke musik, sætte sig ned
med et musikprogram (der findes nogle gratis), sætter noderne op så
det ser ud som på papiret Og... tada!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
>>> Vær med i konkurrencen om gratis unlocking! <<<

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 19:06

Smart. Det kunne være jeg skulle prøve det på et tidspunkt. Kan du anbefale
et program (et af de gratis du snakker om :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:fm670ush5ihj13ugp5g2ks3gb1bj9dl7hp@news.tele.dk...
>
> Jeg har selv lyttet et par sange af ved klaveret for at skulle lave
> ringetoner af dem. Midi-filer består jo primært af noder, og
> midi-filer kan konverteres direkte til div. ringetonerformater. Dvs.
> enhver kan faktisk finde noderne til et stykke musik, sætte sig ned
> med et musikprogram (der findes nogle gratis), sætter noderne op så
> det ser ud som på papiret Og... tada!
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
> >>> Vær med i konkurrencen om gratis unlocking! <<<

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 14:48

Du kan gå ind på Imesh og searche på mp3-midi så finder du et program
der hedder inrelliscor mpr to midi converter...

mvh swamp2

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"