/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler Win XP Home edition
Fra : CCjunior
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 17-02-12 17:04

Jeg har koderne, men mangler skiven.
Jeg har skrevet til MS, men de har ikke svaret endnu..
Er der nogen der ved hvor man kan downloade det ??

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-02-12 17:58

Der findes jo sikkert listige steder hvor man ulovligt kan downloade sådanne skiver...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-12 18:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-12 19:21

Citat
koderne

Hvor har du dog fundet dem

XP har snart været forældet i mange år

Så - nu bliver der ballade

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-12 20:12

Hvad vil du dog med et forældet styresystem som snart ikke kan opdateres?
Kom indenfor i Linux kredsen, der behøves ingen koder og det er ret nemt at vænne sig til Linux den er på dansk (det vælger du når du installerer) og gratis:
http://www.linuxmint.com/download.php
Bliver der problemer så spørg her i forum eller hos MintDanmark:
http://mintdanmark.dk/index.php

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-12 09:19

Fijala - Linket henviser til MS hjemmeside hvor man ikke længere kan downloade xp
Refi - Koderne er skam helt legale. Der er f.eks et hav af gamle kabinetter hvor de står på. bla mit eget men mangler skiven..

O.V.N.- Har prøvet ubuntu og var ikke særlig imponeret. Fik aldrig det trådløse net til at virke. Jeg bruger en netgear wg111v2 usb dongle
Du kan måske anbefale en version som kan køre på min stationære fra 2004 Ungerne bruger den til at gå på nettet med og vi tjekker mail på den.. Det er kravene til den..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-12 09:32

Citat
Der er f.eks et hav af gamle kabinetter hvor de står på

De passer kun på den maskine de har været installeret på

Du kan IKKE lovligt hente XP nogen steder....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-12 10:26

Refi - Så vidt jeg ved er det fuldt lovligt at dele XP hvis man selv har koderne.
Det med maskinen, er det ikke kun hvis det er OEM installeret ??
Førhen kunne man også få MS til at sende en skive uden koder, men ved ikke om de stadig vil gøre det når de nu ikke opdatere det længere..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-12 10:48

Citat
er det ikke kun hvis det er OEM installeret

Og det er det jo åbenbart siden du ikke har NOGEN af skiverne

Citat
men ved ikke om de stadig vil gøre det

DET gør de ikke - det er et udgået system...

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-12 08:25

Tak for svaret refi.
Har været på nabo besøg og har lånt en skive :)