/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Testamente eller ej når man er gift
Fra : jettep
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 17-02-12 14:03

Vi er gift, har 3 fællesbørn, men hvis en af os dør ønsker vi at den anden kan
sidde i uskiftet bo, men hvis det sker før den yngste er fyldt 18 år, vil der så alligevel
være en tvangsarv der skal stå i overformynderiet??
Kan et testamente ændre det??
Jette Pedersen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-02-12 14:40

HVIS I VIL BEGUNSTIGE HINANDEN MEST MULIG, KAN I EFTER DE "NYE" REGLER
OPRETTE ET TESTAMENTE.

OG JA, I KAN ALTID SIDDE I USKIFTET BO, UANSET HVORNÅR DEN ENE AF JER DØR, OG
HVOR GAMLE JERES BØRN ER.

MEN DØR I BEGGE, SÅ BLIVER ARVEN TIL DEN, DER ER UNDER 18 ÅR,
SAT I OVERFORMYNDERIET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : jettep

Dato : 17-02-12 16:59

Hej AG112
Tak for det, blev bare i tvivl fordi jeg læse i et blad at gifte med fællesbørn også skulle
lave testamente. Men er det så kun hvis man IKKE vil sidde i uskiftet bo??
ellers kan jeg ikke rigtig se grund til testamente eller?? Når begge er døde skal børnene jo alligevel arve.
Jettel

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-02-12 22:23

DER KAN JO KOMME SÅ MANGE, MANGE UFORUDSETE TING, HVIS MAN BLIVER ALENE.

HVIS EN AF JER GIFTER SIG IGEN, OG DER SKAL SKIFTES, ER DET RIGTIG RART,
AT MAN VIA ET TESTAMENTE ALLEREDE HAR BEGUNSTIGET HINANDEN.

http://www.kromannreumert.com/da-DK/Publikationer/Nyhedsbreve/privateclient/_layouts/kromannreumert/pages/viewaspdf.aspx?side=Pages%2FNyarvelov-praktiskeanvendelsesmuligheder.aspx&lang=/da-DK

PRØV AT LÆSE DETTE LINK.

MVH AG112