/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dremel træskærer
Fra : jøjø
Vist : 621 gange
500 point
Dato : 16-02-12 13:01

Jeg leder efter en Dremel multiværktøj + et tilbehørssæt, der skal bruges til træskæreri på hobbyplan til en nybegynder.

Er der nogen her, der har erfaringer med disse maskiner, og kan sige mig, hvad der er godt at starte med?

Vedkommende, der skal have Dremelen, ønsker sig en ledningsmodel - hvorfor skulle en ledningsmodel være at foretrække frem for en batteridrevet?

Jeg har set på en 300NK og en 300SG med speedclick - hvad er speedclick?

Jeg vil bruge ca kr. 500 (højst kr. 1000) på gaven.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 13:15

Har du tænkt på som alternativ at forære ham medlemskabs kontigent til en træskærer forening,
så kan han starte blødt med god vejledning og nye træskære venner...

Og næste år ved han selv, hvad han skal ønske sig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 13:42

Med ledning fordi det er træls at løbe tør for strøm.
Speedclick, går jeg ud fra er lynhurtig skift mellem redskaber
-----
Havde selv en´ for mange år siden og der var en skrue-patron
og det var temmeligt irriterende, når man lige skulle skifte redskab, for et kort øjeblik.

De kan købes i UK og Tyskland til lidt billigere penge end herhjemme,
så prøv at søg på andre sider.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 500 point
Dato : 16-02-12 17:34

Hvis den ikke skal bruges professionelt 7 timer om dagen 240 dage om året, kan du lige så godt købe den tilsvarende hos Harald Nyborg, i Fakta, Aldi eller Lidl - hvor de nu er på tilbud. De passer værktøj med hinanden, så det er ingen hindring. Jeg har gjort som jeg præker, har en efterligning på 2. sal, i kælderen og i feriehuset til i alt samme pris som en Dremel.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 29-02-12 14:26

Tak for svaret pbp_et.

Købte en Dremel 300 hos Harald Nyborg, fungerer fint.