/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Broccolisalat
Fra : Mallie
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 27-05-03 09:49

Jeg har fået én broccolisalat serveret nogle gange med broccoli (selvfølgelig), rosiner, rødløg og ristet bacon etc. som ligger i en slags dressing. Kender nogen den opskrift ??? - Den smager nemlig SMUMS !

vh
Mallie

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 60 point
Dato : 27-05-03 09:51

400g broccoli
1½ dl rosiner
1½ dl solsikkekærner
1 rødløg
Marinade:
1½ dl mirakel wip (kan fås i en let udgave)
3/4 dl sukker
3 tsk. rødvinseddike
lidt salt
250 ristet bacon, gerne kalkun bacon.
Sådan gør du:
Broccolien plukkes i små buketter og blandes med de andre ingredienser.
Marinaden røres sammen og blandes med broccoli blandingen. Det hele trækker gerne et par timer.
Inden serveringen kommes ristet bacon over.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 27-05-03 09:52

Prøv denne:
2 pæne broccolihoveder
1 1/2 dl solsikkekerner
1 1/2 dl rosiner
1 rødløg

Marinade:
1 1/2 dl miracle whip
1 spsk rødvinseddike
3/4 dl sukker
salt
200 g. bacon i tern

Broccolien plukkes i små buketter. rødløg skæres i ringe. Løg, rosiner, solsikkekerner og løg lægges i salatskålen.
Marinaden blndes og hældes over. Salaten trækker 1 døgn. Bacon ristes og vendes i lige før servering.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 27-05-03 11:25

Blanchér broccolierne først og de bliver flot blanke.
Dydendak

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 27-05-03 11:43

God frisk salat til gode røde bøffer.

SALAT:
300 g bacon
2 pæne brocolihoveder
1 1/2 dl rosiner
1/2 dl solsikkekerner
1 rødløg
1 pakke bacon

MARINADE:
2 1/2 cremefraiche
3 tsk sukker
3 tsk rødvinseddike

Salat og marinade blandes sammen og skal stå og trække i ca. 3 timer. Bacon steges og serveres ovenpå salaten.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 28-05-03 08:56

Da de opskrifter I har givet mig stortset er ens har jeg simpelthen valgt netper's svar fordi han kom først.

Glæder mig til at prøve opskriften af en af de kommende fridage siddende på terassen i SOLEN jubiii !!!

Tak til jer alle