/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor er der så mange udfald på kandu
Fra : smuller54
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 15-02-12 20:12

Jeg har i den seneste tid haft rigtig mange udfald på kandu.dk-

ingen forklaringer efterfølgende.

Jeg bruger denne :
http://www.downforeveryoneorjustme.com/

og kan se at det ikke kun er mig.

Eller er det forkert at tro, at det er alle og ikke kun mig- virker det link rigtigt ?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 15-02-12 20:17

fordi at det er en lorte server de bruger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-12 20:18

kandu kører ikke optimalt, og det er kun teamet bag kandu, der kan forklare hvorfor.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-12 20:23

Jeg begyndte bare at være i tvivl om jeg kunne regne med linket.

Men måske der er nogen på kandu.dk, som kan svare.

Jeg ved godt man kan sende en mail til dem, men dette spørgsmål kunne måske være en opsang til at det ville gavne med lidt bedre information.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-12 20:32

Danish Broadband A/S
Hoerskaetten 6B
2630 Taastrup
Denmark
+45 33385800

Du kan spørge her, det er deres server der ikke kører optimalt!

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-02-12 20:35

Hejsa,

Jeg har også i mange dage haft problemer med at komme på dette site

Efterhånden så ofte at det må være slut!

Idé var oprindelig god nok.... meeeennnn

,-) Bluesky

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-12 21:09

Du er ikke alene om at ha' udfald smuller.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-12 21:23

Ja, mon ikke det snart er på tide at få et alternativt, nyt kandu,
på en bedre server og med en åben, tilgængelig ledelse?

I starten ma vi så undvære reklameværdien af alle de mange tidligere, måske afdøde kandu brugere,
man kan jo besønderligt nok ikke udmelde sig af det nuværende kandu...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-12 22:01

og nu får jeg ikke mail, når I skriver indlæg i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-02-12 22:02

Det kunne da være bedre med nye "indfald" istedet for "udfald"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 22:17

Kandu er som Kandu altid har været......

Bare ringere

Men med de brugere er der vel ikke noget at sige til at Kandu får "hovedpine" i ny og næ

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-02-12 22:52

Jeg har slet ikke fået en eneste kandu mail i det sidste uger. Ret irriterende.
Jeg kan gå ind på kandu og læse de sidste indlæg samt eventuelt kommentere, men intet i min post mail kommer der!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-12 23:19

Sikkert bare nogle der forsøger at åbne for et af Thiesen´s spørgsmål,
som bliver smadret af VIC med en fandens masse .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 00:19

Citat
Hvorfor er der så mange udfald på kandu
jeg kan jo ikke være på 24/7 vel?
Nå spøg til side - det er fordi Kandu kører på nogle elendige og opslidte servere.
Hvad mon reklame pengene bruges til? Kandu er lige så ustabil som før der kom reklamer på siden
Citat
Kandu er som Kandu altid har været......

Bare ringere

Men med de brugere er der vel ikke noget at sige til at Kandu får "hovedpine" i ny og næ
bør man føle sig stødt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 00:22

Men ros skal teamet også have - siden fungerer perfekt efter den seneste opdatering, et par uger hvor mange brokkede sig og teamet rettede fejl, men nu kører det - altså hvis det kører

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 00:32

Det kører ikke en skid, det er nede hver 2. dag, der kommer ikke mail,
og når det endelig virker nogenlunde tager det en krig at loade siderne,
det har faktisk være dårligt siden de skiftede server!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-12 00:47

Lynhurtig her til aften men nede i eftermiddags og i går og og og
Citat
nu kører det - altså hvis det kører

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-12 08:39

Nå, nu kom der 9 mails!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-02-12 09:42

Jeg kan tilslutte dig smuller´og alle I andre.
Det er bare trals

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 10:47

Citat
siden fungerer perfekt efter den seneste opdatering, et par uger hvor mange brokkede sig og teamet rettede fejl, men nu kører det - altså hvis det kører

Selv den usynlige kasse i Google Chrome er blevet fjernet, men det tog mere end et par uger.

"Kom godt i gang" er heller ikke opdateret

http://www.kandu.dk/faq.aspx#5

Citat
Det eneste du ikke har adgang til, er at skrive tips og skrive svar til spørgsmål.

"Almindelige" brugere kan svare på spørgsmål, men ikke skrive tips.

"Luk dine spørgsmål"

http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Citat
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 3 måneder, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point.

Passer ikke. Der er flere åbne spørgsmål, som er mere end 6 mdr. gamle, som kandu ikke har annulleret

Det er ikke godt, at kandu ikke kan efterleve de regler, de selv sætter.

Hvis jeg ikke kan logge mig på kandu, så ved jeg, at jeg ikke er den eneste (erfaring), så jeg behøver ikke det link, som du bruger smuller54

Jeg får de emails fra kandu, som jeg selv ønsker.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-12 10:50

Dansk bredbånds servere kører rigtig godt, vi er 1000 boliger der får signal fra dem, og det virker fremragende.

Jeg tror nærmere at teamet bag kandu forsøger at få alle funktioner i alle brousere til at virke, og at et eller andet konflikter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 10:54

Citat
og at et eller andet konflikter.

Ja det er Kandu - deres tegnebog - og serverudbyderen der konflikter

Mig bekendt har de vist skiftet udbyder

Vi skal jo alle spare

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 11:13

Ja og vi, levende som døde, fortsætter med denne kandu reklame finiansiering...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 11:16

HVOR - jeg har INGEN reklamer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-12 11:18

Jeg har reklamer fre 3 og for en barberskraber. Og så henvisning til HP.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 11:30

Citat
refi

Dato : 16-02-12 11:16
HVOR - jeg har INGEN reklamer

refi du driller svengiversen, som ikke har fjernet reklamerne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 11:35

Jeg finder det dybt forargeligt at kandu ejerne sikkert får reklame proveny efter antal kandu brugere,
det er jo historisk mange gange de der jævnligt besøger kandu.

Jeg har før foreslået et alternativt kandu, har ikke selv den fornødne viden,
men jeg forstået budskabet, hvis kandu virkede perfekt havde vi jo ikke noget at brokke os over...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 11:49

Kandu sender kun reklamer til "udvalgte"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 11:52

Citat
Jeg finder det dybt forargeligt at kandu ejerne sikkert får reklame proveny efter antal kandu brugere

Jeg tror, der skal klikkes på reklamerne før der er provenu til den ene eller anden.

Desuden er det både gratis og frivilligt at benytte kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 11:54

Supplerende...

refi og andre, så ser du jo ikke alle de søde dating piger
der gerne vil have kantakt med en flot fyr som du...

Når så mange erfarne kandu brugere har fravalgt reklamer, er situationen endnu værre:

Hvor mange er gennem tiderne registreret som kandu brugere?
Hvor mange af dem er aktive i dag??
Og hvor mange af dem har ikke fravalgt reklamer???

Det skal vi nok ikke fortælle kandu reklame annoncererne, vil nogen sige, vi får jo kandu gratis.
Kan man ikke betragte os som en slags hælere????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 11:54
Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 12:09

Annoncørerne følger sikkert med.

Citat
Kan man ikke betragte os som en slags hælere????

Nej.

Citat
hæler subst. -en, -e, -ne 1. en person som opbevarer tyvekoster el. medvirker til at købe el. sælge dem

Citat
hæleri subst. -et, -er, -erne 1. det at opbevare, købe el. sælge stjålne varer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 12:11

Citat
Hvor mange er gennem tiderne registreret som kandu brugere?

Citat
Hvor mange af dem er aktive i dag??

måske 50

Citat
Og hvor mange af dem har ikke fravalgt reklamer???

Se der kommer alle PROFILERNE ind i billedet - brugere og profiler er ikke det samme

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 12:27

Morlille kan ikke flyve, ergo er morlille en sten.

Du er helt galt på den refi, og jeg håber på støtte fra andre seriøse kandu brugere...

En hæler er en kunde der får en vare/ydelse billigere end normalt,
fordi der er noget kriminielt/odiøst ved anskaffelsen.

Vi får adgang til kandu gratis,
vi ser en masse reklamer og ved at grundaget herfor ikke er i orden,
jeg kender flere tidligere kandu brugere, der nu er døde, men stadig aktive i kandu...

Ergo er vi kandu brugere hælere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 12:44
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 12:46

Ja - 100 er nok lidt lavt

Til gengæld er dette HELT HEN I VEJRET

Brugere : 215692

"KANDU - vejen til en hurtig løsning" har ødelagt sig selv - de der kan huske fra tidligere tider ved at der dengang var helt anderledes spørgsmål/problemer.....

Nu er Kandu blot et "socialt" medie hvor alle brokker sig over alle. Af og til er der så en enkelt der får LØST et problem.....

De resterende problemer "fabrikerer" vi selv

Har vi ikke nogle, snakker vi om "idioterne" og "vejret"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-12 12:52

Synd for dem der vil se dame reklamer, for nu er det blevet til en ur reklame.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 13:03

Vil det sige vi er på størrelse med Århus?

Og hvor mange af os er så 2012 hælere??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 13:06

Hvis samme termer skulle bruges i togene, kører HELE VERDEN i danske tog i Danmark

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-12 13:24

Citat
Nu er Kandu blot et "socialt" medie hvor alle brokker sig over alle. Af og til er der så en enkelt der får LØST et problem.....
De resterende problemer "fabrikerer" vi selv
Har vi ikke nogle, snakker vi om "idioterne" og "vejret"

Ja det kan der være noget om, desværre

Der mangler nye seriøse brugere med kvalificerede spørgsmål.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-02-12 13:34

Hejsa,

Jeg er meget enig i ovenstående!
Jeg har været her on/off i et par år og fået gode oplevelser meeeennn !
Der har de sidste par måneder været mange tekniske fejl, ubehøvlede svar og "fnidder-fnadder" ! Hvorfor er vi havnet der ?

Bluesky

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 13:38

Citat
Hvorfor er vi havnet der ?

Fordi Kandu blot lader "stå til"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 14:06

Citat
Der mangler nye seriøse brugere med kvalificerede spørgsmål.

De har ikke brug for kandu de ved selv hvor svaret kan findes.

Citat
Vi får adgang til kandu gratis,
vi ser en masse reklamer og ved at grundaget herfor ikke er i orden,

Hvor ved du fra at grundlaget ikke er i orden? Hvis det er noget du har læst på kandu, så er det kun gisninger fra andre brugere.

Citat
de der kan huske fra tidligere tider ved at der dengang var helt anderledes spørgsmål/problemer.....

Var spørgsmålene nu også så anderledes? Der var da også mange intetsigende spørgsmål dengang.
Men den tid var sjovere, hvis man kan kalde den det.

Er det ikke mere fordi mange i dag har fundet ud af at bruge google, som søgemaskine?

Er jeg så hæler når jeg gratis kan læse netaviser, hvor der også er reklamer?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 14:11

Citat
Der mangler nye seriøse brugere med kvalificerede spørgsmål.

Så mangler der også mange gange kvalificerede svar. En stor del af de accepterede svar her på kandu er ubrugelige. Svarene er kun accepteret fordi en bruger har talt spørgeren efter munden

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 14:36

Ja ans, når du læser en gratis avis ved du at den er reklame finiansieret, men ikke hvordan.

Når du ser reklamer i kandu ved du, at de er pris sat på et forkert grundlag,
tænk på hvad en population som Århus har af reklame indtægter,
men det er jo kun en brøkdel af os registrerede kandu brugere der ser reklamerne her?

Derfor super hæler, du som ved bedre...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 15:07

Citat
Når du ser reklamer i kandu ved du, at de er pris sat på et forkert grundlag,

Hvordan kan jeg vide det ?????

Det er kun gisninger fra brugere på kandu, der mener det.

Har du det på skrift?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 15:49

Nej, men hvad tror du selv?

Sælger kandu reklamer til det officielle antal: Brugere : 215692
eller til de, under en promille deraf, der ser de pågældende reklamer??

Jo, du er en hæler, en lile trøst, du er ikke alene...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 16:12

Er jeg så også hæler når jeg læser den avis fiskemanden pakker mine rødspætter ind i

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 16:22

Citat
hæler subst. -en, -e, -ne 1. en person som opbevarer tyvekoster el. medvirker til at købe el. sælge dem

svendgiversen

Du er på vildspor. Du har her på kandu i tidligere spørgsmål læst om brugernes gisninger m.h.t reklamer.

Der mangler kun et bevis for de påstande.

Men hvis du stadig så hårdnakket tror på dine egne påstande, så meld det til politiet. De tager sig af hælersager.

Citat
Jo, du er en hæler

Nej, det er jeg ikke før der er bevist. Tvivler på at du kan bevise det for dig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-02-12 17:54

Jeg opgiver,

alle I uskyldige småhælere må undskylde,
nu skal vi have sønderjysk grønlangkål med kålpølser...

Så må vor dårlige samvittighed vente lidt,
den kommer nok tilbage ved nærmere eftertanke...

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 16-02-12 18:37

Tak for svaret piaskov.

Jeg har så også kontaktet teamet, for at få dem til at være bedre med deres informationer osv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-12 18:59

svendgiversen

Citat
svendgiversen

Dato : 16-02-12 17:54
Jeg opgiver,

alle I uskyldige småhælere må undskylde,
nu skal vi have sønderjysk grønlangkål med kålpølser...

Så må vor dårlige samvittighed vente lidt,
den kommer nok tilbage ved nærmere eftertanke...

Jeg forstår godt du opgiver, for du har intet at have dine påstande i

Citat
Så må vor dårlige samvittighed vente lidt,

Du kan kun udtale dig på egne vegne din lille uskyldige småhæler

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-02-12 19:30

Svar fra kandu.dk:

Det viser sig, at diverse søgemaskiner og diverse spam bots syntes, at de skulle vælge samme tidspunkt at indeksere Kandu.dk, og dette har nedlagt vores båndbredde de sidste mange dage. Vi har knoklet som gale for at få dette vanvid til at stoppe, og vi burde på nuværende tidspunkt have fået stoppet de fleste af dem.

Hvis du stadigvæk oplever udfald vil vi meget gerne høre om dette, så vi kan få det stoppet.

Med venlig hilsen / Best regards

Rasmus Andersen
Servicemedarbejder