/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fatalexit code = 0x0200
Fra : Inkognito65
Vist : 726 gange
300 point
Dato : 27-05-03 08:52

Håber der er en skarp hjerne, der kan hjælpe mig at opklare en fejlmeldning der periodisk opstår ved nedlukning.

Sagen er den, at når min far lukker sine 2 computere ned, kommer computerne ofte med denne fejlmeldning: Fatalexit code = 0x0200.
Computerne er ikke forbundet i noget netværk og er ikke identiske, udover at de begge kører med Win 98 SE, samt begge anvender Norton Antivirus og firewall ("Norton internet security 2002" - sikkerhedspakke købt gennem TDC).

Jeg mistænker Norton for at være årsag til fejlen, men er langt fra sikker. Jeg har søgt på nettet (via tdconline og google) for at finde en forklaring på fejlmeldingen og en måde at afhjælpe den på, men har ikke kunnet finde noget jeg kunne bruge endsige forstå.

Håber der er et kvikt hoved et sted derude, der kan fortælle mig hvordan jeg kan udbedre fejlen.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 27-05-03 09:26

mon ikke der skulle være en opdatering til Norton internet security 2002 eller er denne version, kompatibel med win 98 SE.
Dette er mit bud. håber at det må lykkes, hej
mvh hj3

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 27-05-03 09:58

Hej hj3

Tak for din respons. Jeg kan oplyse at min far opdaterer begge sine maskiner løbende, og at der ikke skulle være problemer med kompatibiliteten af "Norton internet security 2002" i forhold til Win 98 SE. Problemet har stået på i nogle måneder, men han har brugt Norton i et års tid. Og på trods af min mistanke, er det jo slet ikke sikkert at nedlukningsfejlen har noget som helst med Norton at gøre.

Hvorom alting er, så siger jeg endnu en gang tak for dit bud.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 27-05-03 10:06

Hej.

Det er slet ikke utænkeligt at det er Norton der laver ged.

Men hvad sker der nøjagtig når det sker? Vises fejlen på den berømte "blp skærm" eller er det en pop-up?
Hænger PC'en eller kan den fortsætte. Starter den normalt næste gang (uden scandisl o.s.v.)

Da der også er visse USB ting der kan lave fejl og visse andre hardware kombinationer, bør du måske lige kort nævne hvilken hardware der er tale om. Selv om de ikke er identiske, kan de jo godt benytte samme driver, eller sådan noget, som så kan forårsage fejlen....

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 27-05-03 10:14

jeg har fundet dette:
Suddenly all my Win95 users are getting the error FatalExit code=0x0200
>when they shut down their PCs.
>They are all using Client 32 on a Novell 4.1 network. At the end of the day
>they all select Start Shutdown, all apps close and then they are thrown to
>the DOS screen with the error message. The workstation then hangs.
>
>In the last week I have added a HP8000N printer and HP's
>JetDirect/JetAdmin. The printer is working perfectly.
>
>I've searched Novell, old newsgroups and HP, but can't find anything. Do
>you think its a HP problem or a client32 issue?
>Can someone please point me in the right direction.

svaret var:
Are you using any software metering? If you are it could mean a corrupt database.
mvh hj3

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 27-05-03 11:19

Prøv at køre en scandisk, for der er muligvis fejl på disken.

På microsoft's technet side er der en tabel om fat32´og der nævnes at 0x0200 er en reserveret sektor.

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/serverop/part1/sopch01.asp

Hos norton står der ikke noget om 0x0200.

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 300 point
Dato : 27-05-03 12:29

Hej igen

Jeg har forhørt mig ved et par af mine venner som anvender Norton AV/Firewall (også TDC kunder).

De har oplevet det samme - dog på h.h.v. Win ME og 2K.

I begge tilfælde løst med opdatering af h.h.v. Windows og Norton (http://www.symantec.com/downloads/)

Det var måske lige værd at prøve.

mvh
BenKvist

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 27-05-03 18:22

Vil lige samle lidt op på de forslag I er kommet med indtil videre..........og i øvrigt tak for kreativiteten.

Til hj3
Der anvendes ikke noget software metering på computerne, og de indgår ikke i noget netværk.

Til Dr_Dydendak
Der er ofte kørt scandisk på maskinerne, men der findes aldrig nogen fejl på harddisken.

Til benkvist
Ja, computerne går ned med blå skærm og bip toner. Derefter hænger de, og man er nødt til at resete med efterfølgende scandisk. De eneste fællesnævnere der er ved maskinerne udover allerede nævnte er et par regnskabsprogrammer. Tror dog ikke at de er skyld i fejlen, da min far anvender dem hos nogle af sine kunder uden problemer. Forskellen fra kundernes maskine og min fars maskiner er "Norton internet security". Så mon ikke det er synderen !!! Jeg har derfor også fulgt dit link til symantec, men så vidt jeg kan se findes der ingen opdatering til netop "Norton internet security".

Igen, tak for de kreative forslag I er kommet med, og jeg håber den rigtige løsning dukker op. Desværre er jeg ikke hjemme igen før søndag. Så hvis nogen skriver inden da, må I lige bære over med en manglende respons fra min side.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 28-05-03 14:42

Hej

Den blå skærm er jo normalt tegn på en SYSTEMKRITISK tilstand. Dette betyder ofte at det er en del af operativsystemet (OS), eller én elle flere af de drivere der årbejder tæt sammen med OS. Jeg er næsten overbevist om at det er en eller flere af driverne fra Norton der giver problemer.

Jeg mener at Norton internet security "blot" er en sampak af deres Firewall og AntiVirus. Derfor burde de to elementer kunne opdateres hver for sig.

mvh

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : Inkognito65

Dato : 29-11-03 11:05

Tak for svaret benkvist.
Faldt lige over dette gamle spørgsmål, og mangler jo at uddele point.
Det viste sig at det var Norton Internetsecurity der var årsag til problemet. På det tidspunkt hvor problemet gjorde sig gældende, var der dog ikke nogen tilgængelig opdatering, der kunne afhjælpe problemet. Men fejlen blev rettet da der så endelig kom en ny opdatering til Norton Internetsecurity.