/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
LÆGE Henrik Rindom.
Fra : alan57
Vist : 1035 gange
100 point
Dato : 13-02-12 20:05

Fortæller på på teksttv at der aldrig har været så meget stoffer som nu det simpelhen flyder med dem som aldrig før.
så hvorfor politikkerne stadigvæk tror at de kan stoppe den flodbølge er mig en gåde det kan simpelhen ikke lade sig gøre hvorfor de ikke indrømmer at det er en umuglighed forstår jeg ikke det er måske fordi de lyver for dem selv og især for befolkningen, tænk at bruge så mange penge til ingenting og de lyver så det fløjter for den danske befolkningen.
Der kommer aldrig nogensinde nogen til at bestemme hvad jeg tager af stoffer.
Jeg er en voksen mand og kan godt selv finde ud af hvad jeg kan tåle.
;
MVH: Alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-12 20:45

Jeg har for lidt blod i mit alkohol

Lidt mere seriøst, så kan man vel dele problemet med stoffer i to, dels

(mis?)brugerens egne problemer

og

de problemer (mis?)brugeren skaber for andre!

Efter min elskede kardemommelov, der efter hukommelsen er

"Man må ikke skade andre eller sætte livet til, ellers må man gøre som man vil" (jeg er sådan set uenig med at man ikke må sætte livet til)

så er (mis?)brugerens problemer netop det, personens egne (jeg ser her bort fra folk der ikke kan tage vare på sig selv) og man må gøre som man vil.

Skader på andre kan deles op i

skader på ens nærmeste, samlever, børn, forældre, hvor det er "tarveligt" at ødelægge deres liv,

det er selvfølgelig også tarveligt at begå kriminalitet for at kunne betale for ens misbrug, men det skyldes jo at det er forbudt, og at nogle andre kriminelle scorer kassen på at levere de forbudte stoffer til over- og ågerpriser, og endnu tarveligere at lokke/sælge stoffer til folk, der ikke i forvejen er (mis?)brugere.

Jeg er ikke i tvivl om, at selv om man på en eller anden måde lovliggjorde narko, ville der stadig ofte være skadevirkninger på ens nærmeste, men skaderne ville sikkert blive noget mindre, hvis man ikke også skulle være kriminel for at finansiere sit misbrug.

Mange ville sikkert kunne have et almindeligt arbejde samtidig med deres afhængighed, det giver i sig selv mere retning på livet, men selvf er risikoen for at det går galt større end for ikke-afhængige.

Jeg har i mit tidligere arbejde haft med en del alkoholikere at gøre, de fik tilbuddet om afvænning (vi betalte) eller fyring, desværre endte det som regel med fyringen til sidst, sikkert fordi de kunne skjule afhængigheden så længe at de ikke kunne holde op, men der har dog været nogle succesoplevelser, for dem, og for mig.

Som jeg har skrevet tidligere, der er ikke noget der tyder på man kan forhindre stofmisbrug med forbud, og omkostningerne for resten af samfundet ville sikkert falde voldsomt, hvis man legaliserede stofferne under så meget kontrol, at det ikke blev interessant/muligt for de unge at begynde.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-02-12 21:35

Citat
hvis man legaliserede stofferne under så meget kontrol, at det ikke blev interessant/muligt for de unge at begynde.

Ja, det ville da det allerbedste - hvis det kunne lade sig gøre, det er desværre nok utopia...!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-12 22:21

Jeg tror såmænd, at vore dages tilværelse (selv under krisen) ville være det rene utopia for de små 500 år siden, Utopia blev skrevet, i stedet for slaver har vi maskiner til det sure arbejde, osv.

Jeg kunne forestille mig, at hash/marihuana (som jeg ikke opfatter som meget værre end alkohol, selv om jeg synes alkohol smager bedre og er mere socialt) kunne sælges legalt (med en aldersgrænse).

Andre former for narko kunne de, der allerede er hooket, få lov at tage, eller få indsprøjtet på dertil indrettede klinikker, så de ikke havde noget at sælge, men heller ikke blev ruineret af et fix.

Jeg tror at mange ville kunne passe et alm. arbejde, og forhåbentlig en familie, hvis ikke de skulle blive desperate for at skaffe penge til det næste fix.

Jeg kan huske fra for over 40 år siden, hvor jeg hyggerøg lidt hash, at jeg engang imellem kunne opleve at pusheren (sagde han) ikke havde noget hash, men han havde noget der var sjovere.

Jeg sagde pænt nej tak, kommer igen senere, men kendte en del der ikke gjorde.

Det ville ikke ske, hvis hash kunne købes på fx apoteket.

Selvfølgelig ville den model have sine problemer, men jeg tror den nuværende "model" har flere, både for (mis?)brugerne og samfundet.

For en 45 år siden mødte jeg en "gammel" fyr, yngre end jeg er nu, der brokkede sig over at hash var blevet populært/kendt/berygtet, for nu kunne han ikke længere få sine faste pakker fra Nepal med posten, som han havde fået i 20 år.

Han havde et godt job, styr på familie (mødte også konen) osv, indtil det blev "forbudt".

Spørg den nærmeste teenager, de ved garanteret hvor de kan købe det, prisen er bare blevet meget højere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-12 00:27

Stofmisbruger har aldrig , og vil aldrig uanset alder og køn, kunne styre forbrugeet selv.
De har heller ikke begreb om hvad de kan tåle, og hvis de skulle have en fornemmelse, er de ikke i stand til at rete sig efter den.

Alan57 er helt afsporet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-12 08:16

Citat
Jeg tror at mange ville kunne passe et alm. arbejde, og forhåbentlig en familie, hvis ikke de skulle blive desperate for at skaffe penge til det næste fix.

Du tager grumme fejl....

Fri narko af den ene eller anden art er INTET problem for dem der kan styre - problemet er blot at det kan de ikke.....

Du ser det jo med alkohol.

De fleste mennesker har et udmærket forhold til alkohol, men mange falder i til trods for det er "fri"

Verden ændrer ikke forbrugsvaner fordi produkterne falder i pris - og hvis de gør er det til et MERFORBRUG....

Men hvad - menneskeheden er jo i forvejen ved at udrydde sig selv - så de kan vel ligeså godt "speede" processen lidt op....