/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hej,kan jeg selv montere en motorvarmer
Fra : 5705
Vist : 994 gange
50 point
Dato : 12-02-12 11:03

Jeg har en Golf plus 1.9 TDI fra 2009,køre ikke mere lange ture,så det vil nok være en god ide at få sat en motorvarmer i (dypkoger) da koldstarter ikke er godt for en disel motor.Har tænkt på selv at montere den kan det laves af en "Perlestens mekanikker" ?
mvh Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-12 11:15

Citat
Har tænkt på selv at montere den kan det laves af en "Perlestens mekanikker" ?

Det kommer sandelig an på HVOR de "perlesten" er hjemhørende - ligger de under bilen er problemerne til at overse..

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 12-02-12 11:57

Selvfølgelig kan du selv monter den.

vic200

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 12-02-12 12:59

Måske ikke den største hjælp,det kunne jo være der var nogle der havde prøvet at montere sådan en selv.
mvh 5705

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-12 13:10

Citat
Måske ikke den største hjælp

Havde du forventet mere

- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 24
- Slettede 0
-ialt 28

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 12-02-12 14:36

Uha da da den havde jeg glemt at tjekke.
Sådanne folk bør vi ikke hjælpe.

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   3
- Annullerede   24
- Slettede   0
Ialt   28

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-12 06:45

Gidder ikke hjælpe dig når du bare annulerer når du får svar.

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 13-02-12 07:34

Jeg,kan godt se det ikke ser godt.Mit problem har været at jeg ikke har sat mig ordentligt ind i hvordan jeg fik afslutted.Men er selfølgelig meget glad for de to første kommentar jeg fik,de har været til meget stor hjælp for mig.Mange tak.
mvh Henrik.

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 13-02-12 09:10

du tager bare en lille 2 kw varmeblæser ot stopper ned i motorum så varmestrålen rammer motorblok- så tager du en forlængerledning.- og et tænd sluk ur- sætter det til at starte 1 time før du skal ud og køre-

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-12 09:42

Den skal monteres enten i en frostprop eller i den ene kølerslange til køleren. Der er diverse modeller til de forskellige mærker. Du skal have adgang til 230 volt med jordstik.
Når du er i gang så monter også indvendigt stik i bilen til en kabinevarmer, så ruderne også får en omgang!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-12 16:15

Normalt monteres de i en frostprop.

På nogle motorer og bilmodeller er det lige til at gå til.
På andre skal man afmontere rigtig meget for at få plads.

Husk jordledning og HFI.

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 13-02-12 18:15

Hej,transor.Ja det var lige det jeg ville vide, hvor meget der skal skilles ad for at få monteret "dybkogeren".Det kan være der er andre der ved det?

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-12 19:00

Sålænge der er dæk på bilen er hfi relæet uden virkning

Godkendelse af svar
Fra : 5705

Dato : 13-02-12 19:57

Tak for svaret kogalejy.