/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Passat 1.9 tdi starter dårligt
Fra : mi-to
Vist : 1401 gange
50 point
Dato : 10-02-12 22:21

Har en passat 1.9 tdi fra 95.
Den starter dårligt både varm og kold har set der er luftbobler i diesel slangen hen til pumpen kan det ha noget og sige for de start problemer.

Plus at den er meget svær og få over 4000omdr.

Michael

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 10-02-12 23:54

[CITAT=mi-to]har set der er luftbobler i diesel slangen hen til pumpen kan det ha noget og sige for de start problemer[/CITAT] det er dit problem.

Der må ikke være luft på brændstofsiden i en diesel.
Ikke det mindste.
Absolut intet.

Det er svært at forstå, når det ikke har betydning på en benzinmotor, men det skyldes dieselpumpens måde at regulere brændstofmængden på.

Mit gæt er, at du har et utæt brændstoffilter, revnede brændstofslanger eller rustne brændstofrør.

Jeg vil lige gentage, så du ikke er i tvivl :
Der må absolut ikke forekomme luft på sugesiden af dieselpumpen !

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-02-12 04:06

Det er lidt sjovt fordi nu har jeg læst nogle andre indlæg med samme emne og der er forskellige meninger om om der må være luft ell ej.

Men kan dieselen så nå og løbe lidt tilbage bare på minutter så den hurtigt bliver dårlig til og starte
Eller er det udluftningen i tanken som måske er stoppet så der bliver lavt lidt wacum i tanken. ?

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-02-12 11:59

nu har jeg ordnet så der ikk er luft i slangen mere men det hjalp intet den starter stadig dårligt og den vil ikk over 4000omdr man kan mærke den holder igen.

Kan pumpen være hoppet en tand på remmen eller kan den justeres??

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-02-12 22:51

Citat
Kan pumpen være hoppet en tand på remmen eller kan den justeres??

Mener det er en eldrevet pumpe, ikke remdrevet. Har du tjekket dieselfilteret?Hvis det er gammelt og tilstoppet, er det typisk sådanne symptomer som du beskriver.
Pims

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 11-02-12 23:10

Er ret sikker på den er rem drevet og filtret er selvfølgeligt skiftet som noget af det første.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 14-02-12 13:56

du må se til sugeslangen eller rør, den er defekt muligvis kun et defekt spændebånd .
en diesel skal altid være fri for luft i brændstofsystem.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 14-02-12 14:02

Som der står højere oppe har jeg fået den tæt for luft. Det var hjulet på krumtappen til tandremmen der var løs

Annuller spørgsmålet
Fra : mi-to

Dato : 01-08-12 12:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål