/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tv serien Matador.
Fra : Mosebaek
Vist : 4539 gange
200 point
Dato : 09-02-12 22:43

Nu har madammen og jeg,gu` ved for hvilken gang,igen gennemgået "Matador".
Simpelthen dansk tv`s største succes.......... ingen over...... ingen under.
Citat
ingen under.

(Det er nok en fortaelse,for "Huset på Christianshavn",er sikkert lige under).

Og jeg er blevet rigtig nysgerrig,efter at vide hvilke lokationer/byer/steder,der har lagt grund til serien.
Korsbæk....Fedet!
Man hører om Hillerød,Helsingør og Slagelse.Eller måske Køge. Hvad er rigtigt???
Det må jer Sjælendere jo vide.
Står de gamle gader der endnu,med brolæggersten m.m. ???

Vil være rigtig dejlig,med nogle input,fra jer der ved noget om Matador.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:47

Køb sild______3 for en Og så er han sg_ pludselig oppe i DANSKE kroner/ UPS
Der findes en side på nettet ?
Hvis du ellers søger.......med alle oplysninger om serien + fraklip/ eller det burde være det

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:50

Har BTW smidt en del klip med lidt (hovss-dasse) herinde.
men det kunne I JO IKKE LIDE (copyright og andet), så de blev smidt på møddingen...
Var det nu GRANNER :: der kom med kopi-beskyttelse´n IGEN.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:53

I et af de første afsnit, går MØGHèrne over en træbro = med et Motorvejs skilt
i baggrunden.
GAD vide om skiltet ikke står der endnu
Samt huset, Skjern købte? = ejet af en anden berømt nutids/ Dansker
Men søg og du får svar.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-12 22:54
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-12 22:56

Korsbæk er så vidt jeg ved sammensat af Korsør og Holbæk!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:56

Du kan BTW hent serien på Bonanaza.dk /// samt alt andet de har på den side
hvis du bruger programmet
http://www.streamtransport.com/
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/results?search_query=streamtranporter[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-02-12 22:57
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:57
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-02-12 22:58

Her er pragt villaen som de endte med at købe.
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/article1579786.ece

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-02-12 22:59
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-02-12 23:07

Jamen takker nomore.Men det jeg tænker på er lokale,der måske har overværet nogle af optagelserne...altså ved hvor det er foregået henne.

Selv var jeg så heldig,at opleve Ove Sprogø,Poul Bundgård og Morten Grunwald i Olsen Banden i Jylland. I flere optagelser.

Bl.a. bil ophug i Vigsø.

M.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-02-12 23:26

Barnedåben - eller i hvertfald scenen udenfor - er optaget i Køge.

To af mine børn er døbt der, så jeg kunne sagtens genkende omgivelserne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-02-12 23:35

Takker alle indtil videre.Jeg må desværre gå til ro nu,med gigt i lemmerne,og uro i benene.
Men med hjernen intakt.(Ikke i overensstemmelse med konens udsagn).

Men er klar i morgen til at modtage jeres driftige udsagn,ang. "Matador".

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-02-12 23:41

Det kunne være der var flere med nogenlunde samme skavanker der også skulle finde putteløjsen inden så længe...

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-02-12 07:00

Postgården er fra Ringsted, ligger i Nørregade

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-02-12 09:45

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=160569#1846658

piaskov, det er ikke rigtigt, det var dette hus Mads Skjern "købte"

http://www.bt.dk/nyheder/se-listen-danmarks-dyreste-huse-7

Det blev kun brugt til udendørsoptagelser. Alle indendørsoptagelser fra huset blev optaget i et studie.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-12 10:16

Selve bymiljøet kan man genkende fra masser af købstæder i landet.

Jeg genkendte et enkelt sted i den scene hvor grisehandleren blev fængslet efter opdagelsen af Hitler-billedet under lokumssædet, det var den brolagte indkørsel til den gamle Politigård i Hillerød.

Den blev iøvrigt brugt af politibilerne indtil slutningen af firserne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-12 11:12

Meget interessant,at læse jeres indlæg. Kom blot med flere.

Det anede mig nok,at optagelserne var spredt til store dele af Sjælland.

Lokale kan jo tit se,at "bevægmønstret" i film og serier,er fup og fiduser.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-02-12 11:57

Nummerpladen på grisehandlerens bil er et gammelt Ringsted-nummer, iflg. min nu afdøde far, som var fra dengang hvor alle kendte alle og politiet vidste hvem der kørte i de forskellige biler.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-02-12 12:20

Citat
Lokale kan jo tit se,at "bevægmønstret" i film og serier,er fup og fiduser

Klart nok, der findes jo ingen "oprindelige" steder den dag i dag, derfor må man jo også bygge kulissebyer ind imellem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-12 14:44

Jeg mener også at cykelhandlerens værksted (meget kort scene) er snuppet i Hillerød.

De sender jo nok ikke udstyr og 20 mand til Jylland for at optage 2 minutter hvis resten bliver optaget på Sjælland.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-02-12 15:48

Citat
Det blev kun brugt til udendørsoptagelser. Alle indendørsoptagelser fra huset blev optaget i et studie.

Ja ok så...men det er det hus vi "ser" udefra.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-02-12 16:37

Ja huset i mit link og ikke i dit

Stort set alle optagelser til Matador er optaget i et studie. Nordisk Film i Valby. Selv gaden i "Korsbæk" er i et studie.

Citat
Korsbæk (Kors- efter Korsør og -bæk efter Holbæk

Citat
Gedser station blev valgt i samråd med DSB og veteranbanen, som kom med toget. Stationen var ikke særlig trafikeret, og vi kunne arbejde ret uforstyrret. Et minus var, at der ikke var noget Jernbanehotel ved stationen. For at holde fast i illusionen tog vi et par gange restaurantens vindue med til Gedser og stillede det op, så vi kunne optage nogle passagebilleder, som om de var set inde fra Jernbanehotellets restaurant.

http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=14893

Citat
Desværre er der ikke mere tilbage af gaden i Matador. Den blev jo bygget på et område bag Scene 5. Scene 5 er nu revet ned og på hele området ligger der nu et stort gult skrummel af en bygning.

http://www.sandrewmetronome.dk/matadoronline/tidende/070617_paa-jagt-efter-korsbaek.htm

Nogle udendørsscener blev optaget ved Aldershvile Slotspavillon , der ligger ved Bagsværd Sø (tror det i Matador hed Strandhotellet)

30 ting di ikke vidste om Matador

http://sondagsavisen.dk/2011/37/30-ting-du-ikke-vidste-om-matador.aspx

http://www.matadoronline.dk/site/index.php/tid/korsbaeksagaen

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-12 10:21

Tak for svaret piaskov.Og til jer alle,for udvist interesse for mit spørgsmål.
Igår kunne jeg ikke komme i kontakt med Kandu,men nu er vi på igen.

Har kigget på jeres links,men nu skal de gennemgås,med "tættekam".

Ang.Nomore`s bemærkninger om Bonanza,er jeg så svineheldig at eje "Huset" og Matador serie`erne komplet.(Men Bonanza er ellers god).

PS.: Egentlig lidt pudsigt,at DK`s største komiker,Dirch Passer,IKKE har medvirket i nogle af de tre største danske succeser,nemlig Olsen-Banden,Huset på Christianshavn og Matador.(Efter min mening).

VH. og god weekend.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-12 11:23

Citat
PS.: Egentlig lidt pudsigt,at DK`s største komiker,Dirch Passer,IKKE har medvirket i nogle af de tre største danske succeser,nemlig Olsen-Banden,Huset på Christianshavn og Matador.

Det var kun mens han var ung at han spillede nogenlunde seriøst, efterfølgende så folket ham kun som komiker, derfor kunne måske have spillet en enkelt underrolle i "Huset", men under ingen omstændigheder i de andre da han ville være som en ræv i en hønsegård og fuldkommen ville stjæle billedet.

Ingen kritik af Dirch, der vil jo aldrig komme en som ham igen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-12 11:59

Citat
Ingen kritik af Dirch, der vil jo aldrig komme en som ham igen

Helt enig. Nutidens "standuppere",når ham jo ikke til sokkeholderne. Den eneste af dem med "lidt kød på", er Jan Gintberg. Ja okay,Frank og Casper,kan da også være morsomme.(Bare de fjerner plathederne).

Men det forlød jo,at han (Dirch) ønskede sig seriøse roller. Men det er nok vanskeligt,at slippe ud af besstemt genre.

M.