/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Morgenmad???
Fra : tina_17
Vist : 306 gange
50 point
Dato : 26-05-03 22:35

Hej!

er der nogen der har et forslag til hvad man kan spise til morgenmad, hvis man gerne vil undgå alle de kulhydrater...?

hilsen Tina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 23:01

en bøf...æg....baked beans....stegte tomater...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-05-03 09:05

Hej Tina_17

Er der nogen bestemt årsag til at du lige her og nu kaster dig over kulhudrater ? Det er IKKE rigtigt at undgå alle kulhydrater, for mekanikken kan ikke køre uden og du risikerer at gøre mere skade på dig selv end gavn.......

Læs om emnet i sin helhed på siden sundhed.dk...............Der finder du forslag til alle måltider på dagen skrevet og redigeret af ernæringskonsulenter med fortand på de sager.B-) Også artikler om kost og vaner.

Go´fornøjelse og pas godt på dig selv. Der er ikke andre der gør det.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-05-03 09:45

Hej Søren

Det er, vil jeg tro, den diæt, hvor man skal undgå for mange kulhydrater..har en veninde der har kørt på den i et år nu..og den virker!! Man skal undgå for meget brød (lidt groft må man gerne spise) , sukker, alkohol,pasta, kartofler og ris. Men spise mange grøntsager og magert kød. Selvfølgelig må man spise, de ovennævnte ting, men i meget mindre grad! Og rent ernæringsmæssigt, mener jeg ikke man tager skade af det...tværtimod
Men Tina, groft brød, lidt frugt, en gulerod, som et alternativ til Christina`s Som også er gode ideer!! Kommer jo lidt an på hvad man er til om morgenen

Venligst
Sus

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 27-05-03 12:55

Hej Tina.

Cheasy youghurt med banan stykker skåret i eller bare melon eller andet friskt frugt skåret i tern - Har du evt gode forslag til, hvordan man får god aftensmad med grøntsager i stedet for kartofler, ris eller pasta - jeg syntes det er så kedeligt bare at spise køde med kogte blomkål, gulerødde og bønner.

Held og lykke med "kuren".

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 27-05-03 21:22

mht. forslag til aftensmad:
Jeg har et godt link til FEDTFATTIGE OG/ELLER KALORIEFATTIGE MADOPSKRIFTER!

www.sostacks.dk/anne/

mvh. B

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 27-05-03 23:00

Hej Ruder4!

jeg har ikke lige så mange ideer, men du kunne f.eks prøve at stege en engelsk bøf og lave en god salat der til... f.eks kan du hakke nogle salat blade og blande dem med agurker, tomater, ananas, æbler, guleroder og hvad nu ellers der falder dig ind... der er ikke så meget andet jeg lige kan finde på, men skal nok skrive hvis jeg kommer på noget...

MVH Tina

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 27-05-03 23:04

hej ibasa!

jeg vil undgå kulhydraterne, da jeg har hørt at det er en mulighed, hvis man ønsker at tabe sig... der er en som har tabt 35 kg ved at undgå kulhydraterne.

har du hørt om 13 dages kuren?? hvis du har ved du så om den virker???

MVH Tina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-05-03 23:07

korte kure virker IKKE!!!!! Livsstilsændring!!!! Motion. 0 slik. Grøntsager. Forbrænd mere end du indtager.

Kommentar
Fra : jamilla

Dato : 29-05-03 14:20

Lige for tiden spiser jeg havergryn med rosiner og mælk. Har fundet ud af, at det er bedre for mig at spise noget som virkelig mætter end bare en lille potion yougurt eller cornflakes.

Kommentar
Fra : jamilla

Dato : 29-05-03 14:20

Lige for tiden spiser jeg havergryn med rosiner og mælk. Har fundet ud af, at det er bedre for mig at spise noget som virkelig mætter end bare en lille potion yougurt eller cornflakes.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 29-05-03 14:40

Ja, det har jeg. Min smukke hustru har prøvet den og det virkede ikke.

Jeg vil stadig holde på at du gør klogest i at gå ind på de af mig foreslåede sider og der læse dig til, hvad der er bedst for lige netop dig og ikke bare tage en del ud af en sammehæng.

Livet hænger sammen.

Hilsen Søren Roskilde

Kommentar
Fra : cilius

Dato : 11-06-03 01:49

Der er lavet en bunke undersøgelser på effekten af hhv ketoniske (lav på kulhydrater) og alm. diæter (omkring 50% kulhydrater), og der er INGEN forskel på resultatet af de 2 typer. Til gengæld er det kulinariske islæt fra ketoniske diæter mangelfuldt - efter 4 uger længes man simpelthen efter en kartoffel til aftensmadden.

Det som det drejer sig om i forbindelse med vægttab, er at være i kalorieunderskud... såre simpelt, men utrolig effektivt.