/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Donkraft på hovedet ...
Fra : lauter
Vist : 1586 gange
50 point
Dato : 06-02-12 12:47

Hej

Er der nogle af jer der ved om en donkraft som fx en af disse fra Biltema virker uanset om den står lodret, vandret eller på hovedet?

Jeg har nogle presseopgaver som jeg ville kunne klare nemt med sådan en, men det ville i nogle tilfælde kræve, at den står på hovedet!

På forhånd tak for alle svar.

Kommentar
Fra : lauter

Dato : 06-02-12 12:49
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-02-12 12:50

den går ikke selv tilbage -eller kan du godt, har selv brugt ideén til en brændekløver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-12 12:52

Der er flere forskellige typer donkraft i Biltema, hvis det er en hydraulisk som den her:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Hydraulisk-donkraft-15221/
så tror jeg ikke du skal regne med at den fungerer når den står på hovedet, pumpen suger i bunden som i dit tilfælde vil top = risiko for luft

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 06-02-12 16:12

Prøv ad !

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-02-12 23:35

Ja bare set den på hovedet,den vil fungere i alle vinkler
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-12 19:04

Sørg for at den er spændt op, og at modholdet er vinkelret på tryklinjen. Ellers kan den smutte med et ordentligt drøn.
Almindelige jernrørs fittings er velegnet som modhold til udpresning af eks. lejer og aksler

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-02-12 10:49

Hydraulik virker altid - uanset "retningen".

Accepteret svar
Fra : knagemadsen

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-12 21:46

Du kan nemt modificere den donkraft i linket. Bor et hul til reservoiret og skær gevind i og sæt en nippel i. Nu har du du mulighed for at sætte et eksternt reservoir på som du kan hæve over donkraften og således sikre, at pumpen ikke tager luft ind.

knage

Kommentar
Fra : pt-cruiser

Dato : 20-02-12 21:55

Find dig en alm. sakse. dunkraft hos en hugger . den går begge veje uden problemer

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 26-02-12 17:15

en mekanisk donkraft vil altid virke men nok ikke en hydraulisk med mindre at du har pumpe og tank for sig selv med slange til sylinder

Godkendelse af svar
Fra : lauter

Dato : 26-02-12 21:18

Tak for svaret knagemadsen.