/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Metrologi
Fra : attuj
Vist : 1268 gange
87 point
Dato : 05-02-12 18:50

Andet ord for fordampet nedbør. Ordet "evaporation" er ikke det rigtige ord.

glæder mig til svarene.
Hilsen attuj

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-12 18:53

Du kan jo stave ordet - Meteorologi - rigtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-12 18:55

Metrologi betyder læren om måling

Kommentar
Fra : attuj

Dato : 05-02-12 19:01

Hej Teil!
Jeg har haft for travlt med at skrive spørgsmålet, så jeg så først "slagfejlen" da jeg trykkede "send".
Jeg var i tvivl om hvad jeg skulle vælge til overskrift. Ordet vejr og vind fandtes ikke, men svaret på slagfejlen kom prompte fra en anden bruger af kandu.
Tak for dit venlige svar!
Hilsen attuj

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 97 point
Dato : 05-02-12 19:06

Er det et ord du skal gætte, kan du nok bruge dette link

http://kryds.onlineordbog.dk/

skriv de bogstaver du kender, og sæt ? for resten, så fremkommer der nogle forslag

Godkendelse af svar
Fra : attuj

Dato : 05-02-12 19:22

Tak for svaret Nordsted1. men jeg var ikke heldig - fandt ikke ordet! Hilsen attuj

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-02-12 19:24

Tåge, dis, skyer, vanddamp?

Kommentar
Fra : attuj

Dato : 06-02-12 00:07

Hej Vagnr!
Tak for dit svar, men det er langt mere indviklet end som så, men tak alligevel.
Venlig hilsen
attuj