/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slut med at skrive tip til Kandu
Fra : netper
Vist : 335 gange
1 point
Dato : 26-05-03 18:49

Ja ja als

Det er nu 0 der betyder at tippet der ikke virker, 1 betyder det er brugbart.

Jeg har ikke chekket det hvad det er for et tip du hentyder til, men jeg giver normalt 1 point til de tips der kun indeholder en kort beskrivelse og så ellers et link.

Jeg mener generelt der bliver givet for mange unyttige tips hvor der kun lige er sat et et link på, hvad har vi søgemaskiner til ??

Per

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 19:45

tips er der nok af..og ikke alle lige relevante, men den diskussion har kørt en million gange. Og Als, (hvis du læser det her) er din "tip-retræte" ikke fjollet at lægge ind som...ja, tip??? Hvis du havde lagt den i en diskussionsgruppe havde folk mulighed for at kommentere det..nu misbruger jeg stakkels net-pers tråd i stedet...

Og det er noget forkælet p.. at melde ud at man fremover vil nedvurdere alle tips, hvis man får mulighed for det...hold dig da hellere helt fra dem i stedet for det lillemig-pjat.

undskyld per, for at bruge din tråd til min ... jeg er ellers helt enig med dig!

Mvh Christina

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 19:48

Du har ret i at 1 betyder brugbart. Min fejl, sorry, men jeg vil gerne lige uddybe yderligere hvad jeg mener.

Vi har nu flere gange set at nogen stopper her på Kandu og deler tusinder af points ud til højre og venstre ved hjælp af åndsvage tips som man kun skal sige bøh til for at få de 200 points. Er det ikke synd for alle de der kæmper for at få nogle points for at øge chanchen for månedens præmie? Den seneste var "lillemig". Fulgte du med i det "svineri" her på Kandu?

Jeg vil nødig henvise til nogle tips for mange af dem leveres af mennesker her på Kandu som jeg har stor sympati for. Det undrer mig dog at man altid kan få 3 til 4 stjerner for at kopiere en tekst om en ny virus af fra en sikkerhedsside og sætte den ind her. Det synes JEG ikke at man skal ha' points for. Men den er god nok hver gang. Så et tip fra mig: Bare prøv.

Og så er der de som leverer virkelig gode tips og belønnes med to stjerner. Hvor er vi henne? Har du ikke også tit tænkt at det var uretfærdigt at et tip kun fik to stjerner?

Nej, jeg gider ikke det pjat mere. Men fortsæt bare uden mig.

mvh
als

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 19:52

lillemigs tåbelige pointuddeling havde jo sådan set ikke noget med tips at gøre...
og jo, gæt om jeg synes det var træls!

Problemet (tror jeg) med tips og tricks er, at der sidder mange og læser dem under "seneste 25", og det har aldrig været meningen... jeg mener, hvis der er lagt et tip ind om hundepelspleje og man afskyr hunde og er vild med motorcykler, så skal man sgu da ikke bedømme det og give det 0 stjerner fordi man ikke kan lide hunde...!
Tips og tricks burde slet ikke ligge under "seneste 25".. de burde kun være der hvor de hører hjemme, nemlig i de relevante grupper.

Det synes jeg selv var klogt tænkt

Mvh Christina

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 19:53

Hej Christina. Den stakkels netper bruger lidt tid på det, men ingen points så vidt jeg kan se, men jo jeg kunne også have brugt en diskussionsgruppe. Var du en af dem der fik points fra "lillemig"? Hvis ja, synes du så det er ok?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 19:55

nej jeg fik heldigvis ingen points fra lillemig! Jeg synes også det er noget klamphuggerifuskskideirriterendeosv!!!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 26-05-03 19:58

Bare for at få det på plads

Jeg er IKKe en stakkel, og det VAR min mening at denne "tråd" skulle bruges til debat af als'ses tip

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 19:59

Det ender med at vi bliver enige Christina. Jeg kan tilslutte mig hvad du skrev om hvem der skal give hvad points. Er helt enig.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 20:03

godt så . Men jeg synes stadig det var en lidt barnlig retræte du lagde ud med...
du skulle måske hellere skrive til kandu og brokke dig...evt foreslå dem at fjerne tips fra seneste 25....

de sidste dage har der kørt åndssvage debatter under tips, og det er nok derfor jeg kom til at reagere lidt skarpt...jeg synes nemlig det er afsindig tåbeligt at folk skal have point for at brokke sig samt verificere/falsificere hinandens tips...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 20:04

he he.. du har fx fået 2 stjerne for at give et tip om at du ikke vil give flere tips

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-05-03 21:32

Det er nytteløst at diskutere point samt brug og misbrug af dem. Kigger man lidt tilbage i tidligere tråde og tips, kan man se. at det er et tilbagevendende stridspunkt. Antagelig fordi der hele tiden kommer nye superbrugere til, som tror på at det virkelig kan gå retfærdigt til. Det kan det ikke!!!

Nogen gange fordi folk ikke har sat sig ind i systemet. Andre gange fordi man udnytter systemet, idet der er en vis prestige i at samle point. Og en forøget chance for at vinde månedens præmie.

Der er ikke vundet meget ved at skrive til Kandu, hver gang en eller anden klodser i det eller tilsyneladende misbruger systemet. De (kandufolkene) kan jo ikke sidde og læse alle indlæg eller holde de forskellige debatører i hånden.

Men pointene kan ikke undværes på Kandu. Spørgsmål og tips om dem får altid stor opmærksomhed, så alene den underholdningsværdi de udgør, gør dem berettiget.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-05-03 21:42

Der er nogen der har mange mange tusind ledige point fordi de sider og bedømmer tips de ikke har en skid forstand på.... hmm...jeg bedømmer kun dem der interesserer mig i overskriften, så er man fri for alt det fis...... jeg gider iøvrigt heller ikke lave tips mere

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-05-03 23:28

Helt enig med Rfou.

Det er ny vin på gamle flasker.
Jeg forstår bare ikke hvorfor folk denne gang tager sådan på vej. Det sker jo næsten månedligt at nogle udloder sine point, og dem om det. Det kan virkeligt ikke forarge mig mere. Folk kan gøre med deres point som de har lyst til. Det er nu engang spillereglerne her på Kandu.

mht. tips gider jeg heller ikke mere skrive tips. Det er yderst sjældent, syntes jeg, at der er noget nyt i tipssektionen. Enten har de været tipset før eller også kan man med største lethed selv kan finde dem i en søgemaskine.
Så de kan slette tipssektionen for min skyld, eller endnu bedre 1 tip pr. måned pr. person. Så er vi sikre på folk mener det alvorligt

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 1 point
Dato : 27-05-03 09:11

Tja... Point-point-Point

Roden til alt ondt Nu startede det hele med ALS's tip som han kun fik 2 stjerner for. Skulle jeg havde bedømt det, havde han fået 4 - det var et tip jeg meget godt kunne bruge.

Jeg er enig i, at kandu nok skal til at gentænke pointsystemet. Måske skulle man også, som Christina foreslår, fjerne tip fra 25-seneste... Og måske skulle man lave det sådan, at brugerne kan melde sig til eller fra, at kunne vurdere tips - og man så lod 10-15 personer vurdere hver gang istedet.?? Jeg ved det ikke, men det var måske en idé.

Som jeg også på et andet tidspunkt har skrevet - i en anden tråd - så vil der altid være snyd, så lange der er mennesker involveret - og det er muligt at snyde.

Og med hensyn til tips og "verificere/falsificere" dem, så udspringer dette måske netop af, at der kommer tip frem, der ikke er FEM POTTER P.S VÆRD - eller direkte FORKERTE - og som kan føre til falsk tryghed eller datatab og lignende...

Man skulle måske lave en måde hvorpå man kunne underkende et tip totalt.

Lad os tage et tænkt eksempel, som alle nok kan se der er tåbelig:
"Sådan undgår du virus på din computer: Instaler Windows - og undlad derefter at installere andet - og undlad for guds skyld at gå på nettet og at modtage e-mail"

Tippet virker jo korrekt... Du får ikke virus på denne måde (med mindre man betragter Windows som en virus ) - Tippet er ikke brugbart - når man tænker på det forum det er afgivet i. Og med bund i de uretfærdigheder der er i systemet, så risikere man sørme at få 2-3-4.. stjerner for tippet. Tak for kaffe

Eller hvad med: "Sikker dig mod hackere - stil dit modem eller router på højkant, så kan hackerne ikke finde ind"

Og for mig, kan et LINK være lige så nyttig som en kilometer lang forklaring i et tip.

Jeg irriteres faktisk mere over dem der i overskriften til et "emne" blot skriver "Hjælp....." - Her kan man ikke engang fravælge ud fra den mail man modtager. - Man kan selvfølgelig fravælge alle....

Det korte af det lange er... for mig at se... at de kære folk bag kandu skal gennemtænke konceptet en gang til.

Måske skulle man udnævne nogle super-super brugere (co-admins) som fik visse rettigheder til at tilbagekalde tips, slette indlæg med mere... Men så kommer selvfølgelig spørgsmålet, om de så må være "med" i point-systemet...

Men langt hen af vejen kan jeg godt følge ALS's sure opstød - og i et tilfælde som "lillemig" skulle man fra kandu's side slette alle tildelte point i denne "ødelæggelse" på pointsystemet som den tåbelige opførsel har udløst.

Folk kan gøre med deres point, som de har lyst til, skriver srhansen - og det er jo korrekt - og det gør de. Det ødelægger det desværre for andre.
Rent personligt har jeg gjort op med mig selv, at jeg ikke deltager på kandu på grund af point-systemet, men af interesse.
Men derfor kan jeg godt forarges over de folk der ødelægger det for andre, Der er jo dem der deltager for at få pointene, og ser det som et slags lotteri - eller hvad vi nu skal kalde det. Og forarget - det vil jeg have lov til at blive - og give udtryk for - på samme måde som "point-svinene" smider om sig med deres point.

Men der er i sidste ende ikke noget der kan forhinder os brugere i at gennemtænke og komme med et forslag til et nyt pointsystem - som kandu så kan bruge eller lade være med...

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-05-03 09:34

hørt!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-05-03 09:42

Der vil altid ske fejlplaceringer og misfortolkninger. Især når der kommer nye brugere eller superbrugere til. Det skyldtes som regel ren og skær uvidenhed, og fortjener ikke de skideballer, som der sommetider bliver delt ud. Måske en venlig vejledning i stedet for.
Og så er der dem der vil misbruge systemet. De skal nok finde en metode til at omgå systemet på, uanset hvordan det så bliver indrettet.
Men i de virkelig grove tilfælde reagerer kandu jo rimelig resolut; men de kan jo ikke holde øje med det hele.
Til tider forekommer det mig at visse personer, har en meget lav irritationstærskel, og har meget let ved at fare til tasterne.
Og hvad betyder det i grunden. Hvad er de sk--- point værd i handel og vandel. Ikke 5 potter p--.
Det må være noget med krænket stolthed eller lignende det drejer sig om, ellers forstår jeg ikke en dyt af hele denne debat.
Et godt lille råd til dem der vil protestere: Tæl til 10 først - og hvis det ikke hjælper så gør det en gang til o.s.v. og lær så at leve med systemet som det er.

Der er stillet utallige forslag til kandu, både om super-super-superbrugere med vide beføjelser, og om ændring af pointsystemet. Jeg har selv tidligere foreslået det afskaffet; og der er også foreslået flere løsningsmodeller; men der har altid vist sig hager ved dem, når de skulle omsættes i praksis.
Efterhånden er jeg blevet klar over, at mange mennesker sætter stor pris på pointsystemet og det er med til at til at holde hjulene i gang herinde.
m.v.h.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 27-05-03 10:09

ja - om ikke andet så i denne tråd....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-05-03 11:17

Hej igen

Igen er jeg enig med Rfou, men syntes bestemt også BenKvist rammer hovedet på sømmet.

Et af de indlæg Rfou sikkert refererer til er måske dette:

http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Jeg foreslog engang Kandu et ekstra brugerniveau for at få lidt mere styr på tingene og for at assistere de nye brugere når der var ting de var i tvivl om. Kandu erkendte de ikke selv havde tid til at administrere sitet og spurgte derfor brugerne gennem ovenstående spørgsmål. Reaktionerne dengang var nærmest overvældende, men der blev enighed om at et ekstra brugerniveau ikke var en god ide. Når nu denne beslutning var truffet, må man også indse, at man som bruger ikke kan fortælle andre hvad de skal bruge deres point til.

Der står ingen steder, at man ikke må forære alle sine point væk til sofus23, ergo er det lovligt og i Kandu's ånd. Sådan har det altid været og sådan vil det altid være, med mindre nogle vil gøre sig til ubestaltet dommer over andre brugere.

Retfærdighed er en by i Rusland, hvis man har knoklet med at hjælpe andre en hel måned fordi man håbede på at vinde præmien, må man leve med at man i et slag, kan blive fortrængt af en bruger der svarer "godmorgen" til et spørgsmål til 2000 point, sådan har det altid været. Derfor skal man tage Kandu for hvad det er og i øvrigt nyde de mange tråde/spørgsmål hvor der er en behagelig og afslappet tone

mvh srhansen

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 27-05-03 16:57

Hvor er det da sjovt at se at dette emne kommer op jævnligt.

Der er som sagt skrevet en masse om det åndsvage pointsystem i tips, og jeg fatter faktisk IKKE at Kandu ikke lige der fjerner muligheden for point.

At de så bevares i spgsm er ok, da det er blevet meget mere acceptabelt siden det med, ja nu kan jeg s.. ikke huske hvad det hed, men det var vist noget med "accepteret svar", nu kan man heldigvis kun komme med kommentarer.

HELDIGVIS fandt Kandu da ud af at det foreslåede med coadm. ikke var nogen god ide, de har da ihertfald aldrig kommet ind på det siden http://www.kandu.dk/dk/spg/8718
og det er jeg personligt glad for, jeg ville nødig se visse personer bestemme herinde, det ville aldrig gå godt.

Kandu er for alle hvad enten man kan lide det eller ej, og kan man ikke det må man finde et mere seriøst site.

Jeg har selv flere gange skrevet til nogen f.eks. når nye ligger ting i de forkerte grupper, og på en pæn måde bedt om at de brugte de rigtige, men som regel er det mig der får svar på tiltale og for at folk kan score point svarer de lystigt i de forkerte grupper i stedet for at henvise til den rigtige og så sige de vil svare der, men uha da da, de gik jo måske glip af 50 snoldede point.

Men er der noget man ikke syntes om er det da fair nok at man en gang imellem prøver at tage det op, det vil jeg da ihvertfald fortsætte med, og det skal der ikke pludselig være en eller anden tilfældig bruger der bestemme som coadm.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 14-06-03 14:04

nu i har så godt gang i den hvordan vil i så definere et godt tip..??????

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-06-03 14:24

Smil og vær glad

CIA søgte nye folk, og man havde modtaget tusinder af ansøgninger og gennem et væld af indledende prøver havde man fået indsnævret antallet af kandidater til to mænd og en kvinde.
De to agenter som forestod rekrutteringen hentede den første af mændende og tog ham med hen til en stor dør i rustfrit stål.
De gav ham en pistol og sagde til ham:
"Bag denne dør sidder din kone på en stol, tag denne pistol og gå ind og skyd hende."
Manden nægtede omgående, og udtrykte at han var bekymret for agenternes mentale tilstand.
Han fik ikke jobbet.

Agenterne hentede nu den næste mand, og tog ham med hen til den samme dør.
Han fik en pistol udleveret og de sagde til ham:
"Bag denne dør sidder din kone på en stol.
Tag pistolen og gå ind og skyd hende."
Manden var bleg men fattet da han tog pistolen og gik ind af døren.
Dyb tavshed i 5 minutter, hvorefter manden kommer ud af døren med store tårer i øjnene og siger:
"Det er det eneste I ikke må bede mig om. Jeg kan ikke gøre det. Hvis det betyder at jeg ikke får jobbet, så må det gå sådan."
Han fik heller ikke jobbet.

Nu hentede agenterne kvinden og tog hende med hen til ståldøren.
De gav hende pistolen og sagde til hende:
"Bag denne dør sidder din mand på en stol. Tag pistolen og skyd ham".
Kvinden tog pistolen gik ind af døren hvorefter der lød 13 skud, en kort pause, og så en masse råben og skrigen og hamren på døren.
Efter 5 minutter blev der helt stille, og så kommer kvinden ud.
Hun er svedig men ser tilfreds ud.
Så siger hun:
"I kunne s'gu godt have fortalt mig at der var løse skud i pistolen. Nu var jeg jo nødt til at tæve livet af svinet med stolen."

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 20-08-03 00:36

Tak for svaret benkvist.