/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tomme mail
Fra : Keldd
Vist : 882 gange
300 point
Dato : 04-02-12 13:48

Meddelelsen kan ikke findes
Indholdet af denne meddelelse kan ikke findes.
Denne omgang får jeg tit, når jeg prøver at åbne en mail..
Computeren er 3 uger gammel, og styresystemet er W7.
Den gamle computer havde også W7, og der var aldrig noget galt med at åbne en mail.
"Prøv igen senere" skriver den så nedenunder. Kun få gange har det hjulpet.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-02-12 15:46

Er det webmail eller bruger du et mail program, så som outlook?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-02-12 16:01

Får du de omtalte mails fra nogen du kender?
Eller kan det være du ligefrem skal være glad for at du ikke kan åbne dem...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-12 09:09

Kunne det tænkes at din in-box er fuld? Selvom du tømmer din indbakke i din e-mail klient (outlook, Firebird, whatever...), så tømmer du ikke din in-box på mailserveren hos din udbyder MEDMINDRE du har søget for at synkronisere denne med dit emailprogram/-klient. Er den fyldt? Tjaeh.. så kan du ikke modtage mere information via mail end der stadig er til rådighed på emailserveren.

Alternativt kan problemet være det samme som hos mig, når 'folk' sender mig store filer i form af kæmpe HTML sider med masser af grafik og filmklip eller sender mig store vedhæftede filer. Hos min (gratis) udbyder kan jeg kun sende/modtage indhold i emails som fylder MINDRE end 2 Mb ...og det er ikke meget nu om dage.

Derfor anbefaler jeg altid mine bekendte, at sende mig mail som REN tekst, i stedet for al det smarte udenoms tingel-tangel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-02-12 10:33

Molo, long time no see
Jeg bruger Windows Live mail,og der skulle være plads til 10Mb i mailene. (sende og modtage)
I dag fik jeg 21mail,alt muligt blandet ,private, og ting jeg abonnerer på,og der var ikke noget i vejen, nøjagtig det samme som på den gamle computer.
Også tak til:
webnoob og webm
..............................................Hilsen......
.............................Keld.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-12 08:46

Jeg har googlet lidt på problemet og fundet flere forklaringer og 'workarounds':

Først fra en MVP side: http://www.msoutlook.info/question/423 ..som bla. beskriver en 'regel' der kan omdirigere de tomme emails til et 'junkmail bibliotek'.

Dernæst fandt jeg en interessant diskussion om 'årsagen' ...activeX, long headers mm. Der påpeger en bruger; at man faktisk kunne finde det 'forsvundne' indhold frem og læse det, hvis man prøver at BESVARE emailen. Jeg ved ikke om det er anbefalelsesværdig metode, da man jo så indirekte åbner emailen !!!
..men det sku' virke
For at sikre sig imod, at der skulle være tale om 'email adresse phishing' førsøg, når man via emailklientens SVAR funktion åbner email'en, kan man jo f.eks. slå HTML visning FRA og/eller blokkere for 'remotely embedded pictures' ...altså billeder der er indlejret i HTML koden via en extern URL adresse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 16:43

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-05-12 16:56

Egentlig ikke, men der går nu langt længere imellem at den laver det sjov.
Hvis jeg lade mailen sidde 2-3dage, skriver den også at den ikke kan finde den, hvis jeg får lyst til at kigge på den igen.
Min løsning har været, at gå over på min Webmail og kigge på det min ordinære mail ikke kan finde ud af at vise mig, og der bliver det stående lige til jeg slætter det.
Men fandens til vrøvl indimellem.
Tak for svarene til alle.
.....hilsen Keld