/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Brugernavn/Password
Fra : swarn
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 26-05-03 17:49

God dag/elle hvad

Når jeg skal på "Kandu" og går i fortruken for at klikke på "Kandu" er det begyndt med at jeg skal logge på hver gang,
også fra min Outlook Express,når jeg får post, og det er kun her, det er ret

Er der andre der har det sådan,eller er det bare mig

Andre steder hvor jeg skal bruge "Brugernavn/Password" der virker det helt fint,selvom det er flere dage siden sidst

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 17:53

Prøv at skrive til kandu
service@kandu.dk

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 17:53

Prøv at skrive til kandu
service@kandu.dk

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-05-03 18:00

Hej swarn,
Jeg har lidt af det samme problem. Når jeg modtager post fra kandu, på de grp. jeg abn. på skal jeg logge ind, men password bliver IKKE accepteret. Går jeg derimod ud i mine foretrukne og logger ind, er der ingen problemer. Prøv at logge dig ind først, og så gem i foretrukne (eller har du gjort det?) Det er ret irriterende, at modtage post og ikke kan logge sig ind (vel at mærke, med korrekt brugernavn/password) fra mailen, hvorimod den fungere fint fra foretukne.
Jeg har skrevet til kandu, og afventerb svar.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 18:56

Funktioner> Internetindstillinger> Sikkerhed> Brugerdefineret niveau> Marker i "Automatisk logon med aktuel brugernavn......"

Tjek lige dette.

mvh
summer

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 26-05-03 21:10

Du er ikke den eneste der har det problem, jeg har også haft det, men lige i dag se det ud til at virker UDEN JEG HAR ÆNDRET NOGET PÅ MIN MASKINE, så der er en fejl på dette site

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-05-03 21:12

yeps. Og summer dit forslag ændrede heller ikke noget her.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-03 21:23

Jeg logger på fra forskellige maskiner/ip og kandu plejer at huske navn og kode, når jeg bruger samme maskine, så det er måske opsætning på maskinerne der er problemet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-05-03 21:35

ingen problemer herfra

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-05-03 21:38

Jeg glemte at skrive, at jeg bruger en genvejstast på tastaturet, til at logge på med.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-05-03 21:38

Jeg glemte at skrive, at jeg bruger en genvejstast på tastaturet, til at logge på med.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 21:42

Nu har jeg afprøvet alle beskrevne problemstillinger. Alle uden undtagelse virker som de skal.
Jeg kan ikke forklare hvorfor nogen ikke kan få det til at virke. - Sorry

mvh
summer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-03 21:44

Jeg bruger Outlook Express/genvej på skrivebordet/browser ikon, rul til kandu hvis jeg skal have flere kandu på en gang. Alle virker som regel.
Emesen.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 26-05-03 22:04

God aften.

Det som "summer" skriver:
"Funktioner> Internetindstillinger> Sikkerhed> Brugerdefineret niveau> Marker i "Automatisk logon med aktuel brugernavn......"

Det hjælper ikke hos mig og nu vil jeg skrive til "Kandu" og håber det hjælper
Nu her til aften hvor jeg lige skal hvad der sker måtte jeg logge ind igen

Hilsen swarn Hvidovre

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-05-03 03:22

Hej

Jeg har også haft problemer med at blive husket på Kandu samt at jeg blev smidt af m.m. og også m.h.t. til Outlook Express.

Se bl.a. efterfølgende fra Kandu og min tidligere forespørgsel til Kandu:

[citat]
Hej Bjarne

Det kunne godt lyde til, at dine cookies dør ud efter meget kort tid. Kandu.dk køre med cookies for at identificere en bruger, og hvis denne cookie dør, vil systemet ikke kende dig, og vil derfor bede dig om at lukke ind i systemet igen.

Hvis du på nogen måde kan sætte tidsrammen for dine cookies i ZA så er det nok der du skal lede.

Håber dette hjalp dig på vej.

Med venlig hilsen

Rasmus Andersen
(Servicemedarbejder)

-----Oprindelig meddelelse-----
Sendt: 28. februar 2003 17:43
Til: service@kandu.dk
Emne: Bliver smidt af Kandu efter ganske kort tid!

Hej Kandu!

Efter at I har skiftet server / værested bliver jeg nu konsekvens smidt af jeres system efter et par minutter hvis jeg ikke har været aktiv.

Dette medfører, at jeg skal logge ind igen med password og at jeg må starte forfra med at kommentere et spørgsmål hvis jeg var i færd med sådant. Heldigvis betyder det for det meste kun et mindre tidsspilde i det jeg har p.t. næsten hver gang bruger at gemme mine kommentarer andet sted.

Hvad har I ændret og hvad kan jeg gøre for at få dette forbedret.

Jeg bruger for det meste 1 PC med Windows XP med Zonealarm Pro; og jeg har givet jer flere rettigheder end andre web-sider som jeg ikke har problemer med.

Vil I også være så venlige at oplyse mig om eventuelle andre adresser som jeg skal give mere end normal Internet adgang.

Jeg bør endvidere nævne, at jeg bl.a. ind i mellem også benytter en anden PC med Windows XP. Denne PC deler internetforbindelse med førnævnte PC og har almindelig Zonealarm.

Men når jeg benytter den PC oplever jeg meget sjældent det samme.

Begge PC'ere er fuldt opdateret med alle opdateringer fra bl.a. Microsoft og benytter endvidere samme version af MS Explorer version 6.

Håber på et brugbart snarligt svar!

Med venlig hilsen
Bjarne
[/code]

Jeg gennemgik derefter mine opsætninger igen; men fejlen fremkom stadigvæk. Efter 1 måneds tid blev alt OK igen - lidt uforståeligt at alt nu igen er OK; men til dem der har lignende problemer så prøv at give Kandu.dk særskilte og fulde rettigheder i IE bla. via:
Funktioner >Internetindstillinger >Sikkerhed >Web-steder du har tillid til - angiv her Kandu.dk og flyt skyderr til laveste niveau. og endvidere også i IE:
Funktioner >Internetindstillinger >Beskyttelse af personlige oplysninger >Rediger - angiv der Kandu
med fuld tilladelse.

Husk også at give Kandu.dk fulde rettigheder i Firewalls og Cookies-stop-programmer m.m.

Håber det kan hjælpe

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 27-05-03 09:21

Hvis du skifter computer når du logger ind så "glemmer" kandu dit log in.
F.eks. når jeg er i skole så logger den på automatisk, men hvis jeg også logger mig på hjemme om aften, så har den glemt mit log ind når jeg logger på fra skolens computer næste dag.
Det vil sige den husker altså den sidste computers log in

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 27-05-03 12:22

God dag.

Nu har jeg prøvet dette og lige meget hjalp det:

"Jeg gennemgik derefter mine opsætninger igen; men fejlen fremkom stadigvæk. Efter 1 måneds tid blev alt OK igen - lidt uforståeligt at alt nu igen er OK; men til dem der har lignende problemer så prøv at give Kandu.dk særskilte og fulde rettigheder i IE bla. via:
Funktioner >Internetindstillinger >Sikkerhed >Web-steder du har tillid til - angiv her Kandu.dk og flyt skyderr til laveste niveau. og endvidere også i IE:
Funktioner >Internetindstillinger >Beskyttelse af personlige oplysninger >Rediger - angiv der Kandu
med fuld tilladelse."
Hvordan gør man lige dette,for jeg er en lille/stor : "Hvis du på nogen måde kan sætte tidsrammen for dine cookies i ZA så er det nok der du skal lede"

Hilsen swarn/Hvidovre