/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
C5 Light på Windows 7 64bit maskine
Fra : hojriiskim
Vist : 2866 gange
35 point
Dato : 01-02-12 15:45

Hej.
Kan det lade sig gøre at installere og køre Microsoft C5 Light på en nye computer der køre Windows 7 og 64 Bit? Programmet er købt for godt og vel 10 år siden tror jeg, og nævner at det kan bruges på Win XP.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 16:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-12 16:50

Det KAN lade sig gøre men du skal installere det på et andet drev end Win7....

Derefter skal det opgraderes til nyere version (2008-2010)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 16:52

Citat
Derefter skal det opgraderes til nyere version (2008-2010)

ikke nødvendigt - virtuel mode klarer det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-12 16:53

nomore.....

Din ide er meget god men den holder IKKE i dette tilfælde....

Du kan IKKE blot installere C5 i anden kompatibilitet tilstand - det virker kun til nogen funktioner men vil hurtigt give problemer.....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-02-12 17:19

JEG VED IKKE HVORDAN MAN INSTALLERE DET, MEN JEG HAR KØRT C5 PÅ EN MASKINE MED
WINDOWS 7,
I OVER ½ ÅR,
OG MIT REGNSKAB KØRER UPÅKLAGELIGT.

DET ER EN IT MONTØR DER HAR INSTALLERET DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 18:35

Citat
Du kan IKKE blot installere C5 i anden kompatibilitet tilstand - det virker kun til nogen funktioner men vil hurtigt give problemer.....

OK: kender så heller ikke programmet, eller tænk på at prøve det.
Så det overlader jeg til andre at bedømme.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-02-12 18:39

Hvorfor ikke bruge
http://web.vismaavendo.dk/produkter/summasummarum/
har en xtra du gerne må få...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-12 21:02

Citat
MEN JEG HAR KØRT C5 PÅ EN MASKINE MED
WINDOWS 7,
I OVER ½ ÅR,
OG MIT REGNSKAB KØRER UPÅKLAGELIGT.

Det er så sikkert heller ikke en så gammel version

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-02-12 22:49

TIL REFI

MIN VERSION ER CA. 8 ÅR GL. OG ER ALDRIG OPDATERET,
SELV OM JEG HAR BETALT FOR
ABONNEMENT HVERT ÅR.

NU HAR JEG OPSAGT ABONNEMENTET.
DET KOSTER CA. 1000,- KR ÅRLIGT,
OG PROGRAMMET HAR VEL DENGANG KOSTET CA. 2000,- KR.

MEN DET ER NOGET BØVL SELV AT OPDATERE DET,
NÅR JEG IKKE RIGTIG HAR FORSTAND PÅ
DE DELE,
OG NÅR ELLERS DET KØRER GODT, ER DET OK
SOM DET ER.
MVH AG112

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 03-02-12 00:36

AG112 -> Pas på. Det går galt en eller anden dag, og dine data kan ikke reddes.

En virtuel maskine løser ikke problemet.

Der er ikke andet at gøre, hvis man ellers mener at ens regnskab er forretningskritisk og en revisor er dyr, end at sørge for at holde ens software korrekt opdateret - sjovt nok holder I jo jeres Windows opdateret, så hvorfor ikke regnskabet?

Mvh Maria

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-02-12 09:06

HEJ MARIAFREDERIKSEN

TAK FOR ADVARSLEN, JEG PASSER OGSÅ PÅ.

DA JEG I SIN TID FIK LAVET OPGRADERINGERNE, MED JÆVNE MELLEMRUM, SKULLE JEG ALTID HAVE
MONTØREN PÅ BESØG AD FLERE GANGE, FORDI DET HELE IKKE LIGE VIRKEDE, OG NOGET SKULLE YDERLIGERE RETTES TIL

SÅ NÅR DET KØRER FINT, ER LYSTEN IKKE SÅ STOR TIL AT RØRE VED DET IGEN.

MEN DU HAR RET, PÅ ET TIDSPUNKT SKAL DET BARE OPGRADERES.

JEG KØRER BACHUP HVER NAT, HÅBER DET ER NOK.

DE BEDSTE HILSENER AG112