/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Manglende cirkulation på centrifugedelen
Fra : bluesky
Vist : 662 gange
500 point
Dato : 29-01-12 20:09

Hejsa,

Jeg har her til aften konstateret at når vor vaskemaskine (Blomberg , Type WA 891, Model WA 385) ikke vil centrifugere ordentlig. Den vasker fint men når den når til centrifuge programmet begynder den at brumme ?? Tromlen kører godt nok rundt i begge retninger men meget langsomt.

Er der nogle af jer som har et godt bud på hvad problemet kan være og hvordan dette løses ??

PFT
Bluesky

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-12 20:35

Ny vaskemaskine eller ring efter montør

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-01-12 23:09

Det kræver, at du har styr på hvilken motortype, der er i bæstet. Jeg har oplevet en maskine, der havde en kombimotor, der kørte som almindelig asynkron under vaskegang og som børstemotor under centrifugering. Check ind på hvidevaredele.dk og se, om de har kulbørster til din model. Hvis det er tilfældet, og maskinen har en del år på bagen, skal den nok have skiftet kul. Det virkede i mit tilfælde.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 14-02-12 19:07

tak

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 24-03-12 08:17

Tak for svaret Klaudi.

Det blev til en ny maskine

Bluesky

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-12 09:05

Fedterøv kun 1 *