/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
TDC home trio
Fra : anuarak
Vist : 1295 gange
200 point
Dato : 28-01-12 18:08

Hej er der nogen der har ondt / godt at skrive om TDC home trio
Jeg har overvejet at skifte udbyder -- har i øjeblikket telenor -- 512/6688 og viasat
Jeg har et ønske om at fjernsyn (45 programmer) - fastnettelefon og internet fra telefonstik.
Går det med den hastighed jeg har, eller er det noget L....?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-01-12 18:33

Prøv WAOO, det kører fint...

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-01-12 19:02

Har desværre ikke fibernet -- kan højst opnå 6-7mbit

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-12 19:21

Vi har TDC Home Trio. (Ikke med plus). 40 rimelig gode tv-kanaler.

Ydelsen på nettet har jeg ikke målt.Men kører fint og konstant.Har ikke haft noget hurtigere.

Har aldrig haft nedbrud eller "frysninger". Kan klart anbefales.

M.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-01-12 20:28

Mosebaek
Det lyder godt, men jeg vil gerne have konstanteret at 6-7mbit er nok til at trække tv (1 stk) og trådløs internet samtidig -- det glæder mig at du ikke har haft nedbrud og frysninger
prøv og gå på ---http://hastighedstest.tdc.dk/ -- og aflæs din internethastighed

mhv anuarak

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-01-12 20:43

Jeg har 10 mbit hos telia med 3 tv, 3 computere og streming med apple tv. Ingen poblemer

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-01-12 20:57

Vi har TDC home trio har kørt med 6,2 mbit,uden nogle problemer 2 fjernsyn 2 computere prøvede hastihedstest i aften og nu er hastigheden 11,6
,som du nokk har læst ,giver TDc hom trio op til 20 mbit

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-01-12 21:58

Vonna
Ja det ser ud til at 6-7 mbit kan trække tv og internet, men venter lige med at blive alt for glad for svaret.
Det ser ud til at der ikke er noget negativt om TDC home trio ??? eller er der ????

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-12 22:10

Ja, det er fint med den hastighed du har.

Jeg har også HomeTrio, og her hvor jeg bor ude på landet, kan jeg højst få hastighed 5/512 fordi her er kun de gamle kobbertråde til at trække det hele. Da jeg kun havde internet og telefon, kunne trådene trække 10/1, men der er noget med at TV-pakken er bundet til bestemte hastigheder, og den nærmeste var den jeg har nu.
Men det fungerer upåklageligt og jeg har aldrig oplevet forstyrrelser af nogen art.

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 28-01-12 22:35

Tak for svaret jeanettesmor.
Jeg bor også hvor kragerne vender (sådan da) og jeg var i tvivl om de tråde der går forbi her var bæredygtig nok. Takker alle for de gode svar -- ha en forsat god dag selv om den lakker mod ende,
ANUARAK -- bjørnen der ikke er gået i hi --

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-12 22:50

Vi ligger ca. en halv km. fra tlf.central.

Alle mål her er med tændt tv. To tændte pc`er:

Denne her (stationær) er direkte tilsluttet Home Box: 16,7 mbit. (Windows XP - Internet explorer).

Denne er en Notebook trådløs: 57,06 mbit. (Windows 7 - Internet explorer).
Målte nu igen: 80 mbit. på trådløs.

Men nu er der nok ikke megen trafik. Men som sagt det kører fint.

M.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 28-01-12 23:39

Tak skal du have Mosebaek -- flot resultat -- jeg springer på vognen og tager TDC HOME TRIO.
Tak alle sammen -- ANUARAK

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-01-12 12:37

Det var så lidt, anuarak

Mosebaek:

dine hastigheder tyder kraftigt på fibernet. Og med kun 500 m til centralen kan du jo sagtens

Det er kun steder, som her, langt fra central og meget tyndt befolket, at vi må undvære nymodens teknologi i form af fibernet. Når området engang, forhåbentligt ikke i min levetid, bliver udbygget, vil SEAS-NVE sikkert lægge fiberkabler, men det kan ikke betale sig for dem med de nuværende 5 huse på syv rækker.

Har på et tidspunkt prøvekørt trådløs forbindelse fra 3, men det gav overhovedet ingenting, både fastnet, mobil og internet var totalt dødt.

God restsøndag

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-12 13:47

Jeg har også Home Trio og jeg har 20/2. Jeg har 2 fjernsyn på, internet og fastnet telefon og det virker fint. TDC siger at kan skal regner med 10 mbit på fjernsyn da det trækker at se TV men jeg har ikke på noget tidspunkt opleves at nettet køre langsommere af at et eller begge fjernsyn køre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-01-12 14:34

Som webnoob:
Citat
Jeg har også Home Trio og jeg har 20/2.

Og nej:
Citat
dine hastigheder tyder kraftigt på fibernet.

Det er skam alm. kobber.Alti box har gravet fiber ned i vejen.Men vi er ikke tilsluttet.

Foretog en ny måling her kl. 14:20. Tv og begge pc`er tændt.

Stationære (Direkte tilsluttet box) 16,71 / 1,57 Mbit.

Trådløst 16,96 / 1,68 Mbit.

Nok mere trafik nu,end i aftes.Men stadigvæk meget pænt,synes jeg.

Heller ingen problemer med tlf.brug samtidig.

M.