/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Efterlyser Jamie Oliver opskrift - Kotel~
Fra : Bolino
Vist : 4832 gange
100 point
Dato : 26-05-03 13:13

Hejsa!

Jeg så en udsendelse med J.O. på TV-danmark2 hvor han lavede koteletter i ovnen, og brugte sin morter til en krydderiblanding og hældte dette ud over kødet! Kartofler og pastinakker mv. lagde han sammen med koteletterne i en bradepande og gav det hele en time på ca. 200 grader (eller var det 250???)

Jeg har søgt på hans hjemmeside og andre steder uden gevinst! Kan du ikke hjælpe mig ? Jeg skal have gutterne på besøg på fredag og syntes at det var en god og nem herreret!

Lars Sørensen

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 26-05-03 13:17

har du checket www.madgal.dk

lykke til

Accepteret svar
Fra : Mallie

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-03 13:28

Jeg har hentet opskriften til dig på dr.dk/mad under J.O
Jeg så også udsendelsen, det så nemlig bare rigtig lækkert ud, så velbekomme

vh
Mallie

MARINEREDE SVINEKOTELETTER MED KARTOFLER, PASTINAKKER OG PÆRER

marinade:
1 stort bundt timian
salt
1 hvidløg
1 stor citron
olivenolie
store, tykke
svinekoteletter
kartofler (om muligt
røde kartofler)
pastinakker
pærer

sauce:
½ tørt brød
1 bundt mynte
1 dessertske
dijonsennep
12 spiseskefulde
olivenolie
salt
peber
1 spiseskefuld
rødvinseddike
vand

MARINEREDE SVINKOTELETTER MED KARTOFLER, PASTINAKKER OG PÆRER
Fjern de hårdeste stilke på timianen. Hak bladene og knus de blødere stilke i en morter sammen med salt. Knus hvidløget let i morteren. Tilsæt lidt citronskal. Pres citronsaft ned i morteren. Til sidst tilsættes olivenolie, og det hele blandes.

Lad svinekoteletterne marinere i et par timer i en bradepande. Skær resten af citronen i skiver og tilsæt dem. Skær kartoflerne i skiver på en centimeter og læg dem i bradepanden. Skær pastinakker og pærer i både. Bland kartofler, pastinakker og pærer i marinaden og læg koteletterne ovenpå. Sæt bradepanden i ovnen i op til en times tid ved 250 grader.

Til saucen fjernes skorpen på brødet, og brødet skæres i tern. Hak mynten og bland den med brødterningerne. Tilsæt dijonsennep, olie, salt, peber og rødvinseddike og en anelse og rør blandingen godt rundt. Lad den stå og hvile i en halv times tid. Denne sauce kan også serveres til lammekød eller kogt kylling.

Godkendelse af svar
Fra : Bolino

Dato : 26-05-03 14:06

Det var bare alletiders Mallie, jeg troede det var åp Tv-Danmark 2 jeg havde set det... Tusind tak!