/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer fryser og vil ikke starte igen!
Fra : cobran
Vist : 1148 gange
200 point
Dato : 24-01-12 22:22

Hej.

Jeg har samlet en computer med Asus bundkort og det har kørt fint i et års tid, men nu fryser computeren en gang om ugen, og når computeren slukkes så kan den ikke startes igen! dvs. man kan høre hele computeren starter men skærmen tænder ikke!

Jeg har prøvet af skifte skærm og graffik kort men intet hjælper! Så uden jeg gør noget nyt så ligepludselig starter computeren og skærmen normalt igen efter nogen dage i hvile!!

Jeg har været inde i windows - system logbog. Og der står fejl som:

Kritisk: Kilde: Kernel Power, hændelse 41

Der er også andre events men de er ikke kritiske så har sat fokus om 41 fejlen...

Er der så noget galdt med min 1 år gamle "ocz500mxsp" strømforsygning jeg har ?

Eller har i andre forslag?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-12 22:28

Kan du ikke kopiere hele eventen ind her eller tage et screen shot af det og post det?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-01-12 22:53

Der er mange der fryser i denne kolde tid.

vic200

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 24-01-12 22:55

Generalt:
Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.

Lognavn: system
Kilde Kernel Power
Hændelses-id 41
Niveau: kritisk
Bruger: system
logført:
Opgavekategori: (63)
Nøgleord (2)

Detaljer;

Eventdate

BugcheckCode 0
BugcheckParamenter1 0x0
BugcheckParamenter2 0x0
BugcheckParamenter3 0x0
BugcheckParamenter4 0x0
SleepInProgress False
PowerButtonTimestamp 0

Er det hvad du skulle bruge?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 24-01-12 22:56

ja men vic200 jeg ved ikke om det er en god idé at klæde min computer på?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-01-12 23:03

Prøv at byt om på dine ram klodser

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-01-12 23:41

det tyder på varm cpu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-12 23:45

Citat
det tyder på varm cpu

Vil du forklare hvor du har den konklution fra?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-01-12 23:59

dårlig køling

Kritisk: Kilde: Kernel Power, hændelse 41

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-01-12 00:02

Jeg ville læse denne her side igennem, http://support.microsoft.com/kb/2028504 , den kan måske hjælpe dig med at test din computer.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-01-12 00:06

helt rigtig det sker når cpu bliver varm så lukker systemet ned lidt efter lidt
og pludselig så stopper det

så ned i cpu fyld op med køle pasta der er måske for lidt

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-12 00:09

Du kan også lige starte med at gøre følgende:
1.Højreklik på Denne computer, og klik derefter på Egenskaber.
2.Klik på Avancerede systemindstillinger.
3.Klik på fanen Avanceret.
4.Klik på Indstillinger i sektionen Start og Genoprettelse.
5.Klik for at fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Genstart automatisk.

så vil du se BSOD hvis det er det der er skyld i dine ufrivillig genstart.
Prøv evt. og kig i mappen C:\windows\minidump , hvis der er nogle .dmp filer så højre klik på minidump mappen, vælge send til ZIP-komprimeret mappe og send den til support (a) hilsoe . dk.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 15-05-12 15:57

Tak for svaret webnoob.