/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
putte noget blødt på armlæn - tips?
Fra : jobestar
Vist : 2330 gange
100 point
Dato : 24-01-12 13:48

Hej kandu,
Jeg har denne her kontorstol fra Ikea, som jeg egentlig er glad for, men hvis jeg sidder for længe med albuerne direkte ned i de hårde plastik armlæn, kan jeg godt få ondt.

Så tænkte om i har nogle gode tips til noget blødt materiale jeg kan klistre ovenpå dem, som ikke ser alt for hjemmebikset ud?

og hvordan jeg bedst klistrer det fast, dobbeltsidet tape, lim, noget andet?

her er stolen:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10163888/

tak for tips! :)

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 24-01-12 13:51

ups måske lige ekstra info,
jeg bor i kbh
om det er farvet eller sort er ligegyldigt.
jeg synes noget fleece agtigt materiale kunne være skønt, måske med en gummibund, men hvor man lige finder det ved jeg ikke helt.
og skulle gerne kunne gøres for maks 100-150kr. :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-12 15:17

Gå ned i din nærmeste stofforretning og se på pladevat

http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=5094&articleid=14647 (det ligner nu ikke særlig godt, men det var mere for at vise dig hvad det er)

Hvis du lægger et par lag, og slutter af med sort fleece, så kan det hjælpe en del..

Måske det er mere effektivt at bruge de der skumgummiisoleringsrør, og så beklæde dem med sort stof/fleece

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-01-12 15:37
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-01-12 15:39

Brug silicone lim - rens godt først

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-01-12 15:41

Citat
sove underlag

Der kan så også klæbes andet stof på, før du limer det fast

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-01-12 18:13

Du kunne også bare lægge denne pude over armlænet. Den vil hænge af sig selv på grund af tyngden.

Så kan du bruge den til andre formål- eller det som den er beregnet til, at varme og lægge på ømme steder i nakke -skuldre eller lign.

http://viekaergaard.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=120&osCsid=2975f008d0c52a5b920fc7b1ffa0de87

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-01-12 19:00

Sy en firkant af dobbelt fleece og sy velcro-bånd på i siderne, så stykket kan foldes ind omkring armlænet.
Så kan det tages af og vaskes eller udskiftes.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-12 22:28

Køb et par aflange stykker "pels" og lim det ovenpå armlænet. Fås i stofbutikker.

Du kan bruge selvklæbende velcrobånd i stedet for lim, - så det kan rengøres.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-12 06:40

Eller træk et par stumper rørskål over armlænet - http://www.lavprisvvs.dk/shop/roerskaale-6933c1.html, og overtræk rørskålene med noget blødt sort stof!

Din lokale VVS'er vil sikkert gerne hjælpe med et par stumper rørskål

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 25-01-12 07:05

Hej alle tak for de gode ideer :)
jeg vil tage et smut i stof2000 og se om de har noget jeg kan bruge som det "pels" der blev snakket om.

hvis det ikke fungerer syns jeg også ideen om et billigt liggeunderlag lyder som en mulighed,

jeg vender tilbage med point og opdatering om hvordan det gik.

vh

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-01-12 23:15

Herligt