/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er en pointluder??
Fra : ram2
Vist : 492 gange
500 point
Dato : 26-05-03 11:42

Hvad er en pointluder??

Jeg har prøvet at slå ordet op i min fremmedordbog, men det står der ikke.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 11:54

Hej Ram

Mon ikke det ord stammer fra en kandubruger

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 12:03

Jeg tror nu også godt du ved hvad det betyder
En luder prostituerer sig ved at sælge sin krop for penge - nogle for enhver pris, andre forsøger sikkert at beholde en vis moral/ære/selvrespekt.
Tjah, en pointluder må jo så være en Kandu-bruger (eller andre fora) der prostituerer sig for at få point - nogle værre end andre.

Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:04

Hejsa Ram )
Hvis vi nu deler ordet... as they do over there!

Point = talenhed til beregning af standpunkt, bl.a. ved konkurrencer og prøver.
Luder = prostitueret kvinde.

Nu er der jo også mæn'ner herinde (gud ske lov), så vi må vel hellere tilføje "gigolo"

Gigolo = person, der i restaurant o.l. er ansat til at underholde (især: danse med) de kvindelige gæster.

Kilde: Politikkens Nudansk Ordbog (bare så'n for at ha' det på plads)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:06

Kunne det sammenfattes til en "Pointgigoluder"??

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 12:12

Jeg har brugt ordet herinde en gang - heftigt inspireret af et udtryk ( Medieluder ) jeg engang hørte i flimmeren ( hvor ellers )
og det må jo betyde at "prostituere sig for medierne" "udstille sig selv" - så pointluder må jo være "at prostituere sig for point"

det mandlige modstykke må så være : "point-trækkerdreng" og dem der udlover point, for små ting man skal gøre ( gætte farven på en bil eller skjorte ) er jo så "Point-Alfons" og dem der hopper på den - er pointludere.

Naaaah vel !!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:15

Hvad så med "Linselus".

Det er godt nok et sp. mere, men så forhøjer jeg lige. Det er ganske vist uretfærdigt, men det er der jo så meget der er

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:22

'Der er Fnolle inde på noget
Ordvirderi er en sjov ting... minder mig, om at den kemiske formel H2OSCO er en vandcykkel (nu flipper beckski med garanti firkantet).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:25

Linselus ???
Så skal vi lige være en anelse religiøse... sælge sin sjæl for en ret linser (efter 1. Mos. 25) svigte sin overbevisning for en øjeblikkelig fordel.

Men det ku' jo også være en bladlus på fotolinsen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:27

NB: Aner ikke en dyt om religion... snuppet fra ordbogen

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:29

>Clan.
Et lille sidespring (må ikke blive til small talk) CACAO = Kakao

Ram

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-05-03 12:29

Hej min gode ven Ram2

linselus: person der gerne vil fotograferes til bladene eller filmes til tv.

Mvh Og en forsat god dag
Fra din gode ven
Brian

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 12:30

*LOL*.....
Heeeyyy forøvrigt Ramses, denne her burde være oprettet i Smalltalk - nu er vi jo nødt til, at holde hovedet koldt og ikke pjatte for meget.....

en linselus er lidt det samme som en medieluder.....

http://www.acnielsen.aim.dk/enews/vis_artikel.asp?artikel=10

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:30

>Summer.
Må vi lige få en kommentar? Hvad siger 1 Mos.25?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 12:31

Nååh - det er måske ikke en Smalltalk - *GGG
jammen sorry så.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 12:32

Det må da være en der vil gøre hvad som helst, for at være foran kameraet.. Måske have sex med fotografen. Ja, " En billig linselus!"

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:35

>Fnolle.
Efter at have tænkt meget dybt over det, og lige har mindet Clan om at holde linjen, har jeg i min dybe visdom fundet, at det må være "Værten" der bestemmer hvordan festen skal udarte sig (Det er jo værten der betaler).

Så det besluttes herfra med øjeblikkelig virkning, at der i denne tråd dispenseres fra de ellers så strenge regler om ikke at small talke uden for small talk.

Så lad os få den pointluderfest. Jeg forhøjer med 400 til i alt 500.

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:52

Heyyy Ram
Cacao er ikke i nudansk ordbog, det er i Gyldendals Engelsk / Dansk =
sb kakaotræ; kakaobønne;
adj kakao-.

Nudansk ordbog:
Kakao = subst. (= substantiv) navneord.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 12:56

Nu skal du bare gøre det indviklet ik'?

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 12:58

Nåh, jammen så okay - så lad os Party-uartig ...
*GG - andet vi kan hjælpe med .......

gider ikke være med mere - når der er så mange point på højkant.... for så er vi jo pludselig blevet de pointludere vi snakker om .... det er udspekuleret "alfonseri" det der Ram *LOL*

Damned ...tabte aske i tastuturet - hader når det sker !!!

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 12:59

Jeg tror jeg "joiner" Karina... inkl. aske imm. tasterne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 13:04

Kære Fnolle. (Askepot)
Jeg kan garantere dig, at de udlovede point vil blive uddelt ganske uretfærdigt. Rejsningen (hedder det det?) var udelukkende for at få flere til at give deres besyv med.

Ram

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 13:05

Tjah! Linselus=at sælge sin førstefødselsret
[Citat]
Linselus ???
Så skal vi lige være en anelse religiøse... sælge sin sjæl for en ret linser (efter 1. Mos. 25) svigte sin overbevisning for en øjeblikkelig fordel.
[/code]
1. Mosebog kap. 25 - v29 Engang da Jakob havde kogt en ret mad, og Esau kom udmattet hjem, v30 sagde Esau til Jakob (Rebekka og Isaks børn): »Giv mig hurtigt noget af det røde at spise, det røde du har dér, for jeg er udmattet.« Derfor kaldes han Edom. v31 Men Jakob svarede: »Ikke før du sælger mig din førstefødselsret.« v32 Da sagde Esau: »Jeg er lige ved at dø! Hvad skal jeg med min førstefødselsret?« v33 »Sværg på det,« sagde Jakob, og det gjorde Esau; han solgte sin førstefødselsret til Jakob. v34 Så gav Jakob ham brød og en portion linser; Esau spiste og drak og gik derefter sin vej. Og sådan viste Esau ringeagt for sin førstefødselsret.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 13:27

Nååååh ok, det er jo så altid noget - at pointene tilfalder den der ikke nødvendigvis fortjener dem .....

måske en ny idé til point på Kandu : minus og plus point.

Askepot *LOL*

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-05-03 13:35

Jeg synes det er skide skægt!! ....Sidder og bruger min kostbare tid på at læse om pointludere!!!
Men jeg tror nu ikke vi skal kikke i biblen efter betydningen af det Måske skulle vi spørge en Bankospiller ??

Venligst Sus..som også fik lyst til at skrive noget vrøvl *GG*

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 13:51

Kom lige til at tænke på noget jvf. summers bibel-citat om Esau ... der var så sulten, at han afgav sin førstefødselsret for en skål linser !!!

Er Esau så ikke en Linse-Luder ?!?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-03 15:22

En pointluder er en bruger, som skraber point sammen ud fra en fuldstændig uselvisk trang til at hjælpe andre.

En linselus er i bund og grund besjælet af det samme motiv: Vedkommende ønsker at gøre opmærksom på sig selv
for at løfte tilskuerne op på et højere niveau.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 17:23

Nååh, hvad så?! Hvem bliver så pointluderen i denne omgang?!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 17:32

Jeg synes begreberne er ved at være kredset godt ind, men jeg savner nu kommentarer fra nogle, som ellers ikke plejer at holde sig tilbage.

Ram

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 17:39

Jeg tror han mener dig Fnolle!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 17:56

>>> Jeg tror han mener dig Fnolle!! <<<

gisele - mig der er pointluderen eller hvad

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 17:58

Ja, hvem er det liiiige vi mangler Ramse *LOL*

- men det kommer nok - hav tålmodighed.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 26-05-03 18:11

Hej skulle lige ind og vende på bordellet
Jeg er ved at pakke, skal afsted i aften, så lillemor kræver mig 100% (he, he).
Vi snakkes/tastes, når jeg sidder bag min PC ude ombord.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 18:12

Jamen, du ved ingen navne. Jeg ku jo tage fejl

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-05-03 18:16

Go tur Clan.

Pas nu på med de der Gigolotrækkerpointlinsemediealfonseriludere, og alle de andre Uha Uha

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-03 18:26

Takker... lukker og slukker
Go' fest... allezusammen
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 19:09

jeg vil osse være med..jeg plejer jo at blande mig i ALT... hvorfor laver I kun hyggelige tråde når jeg ikke er hjemme??
(he he...nu har jeg læst hele tråden igennem og har glemt hvad emnet er...øjeblik..., nårh, pointludere!!! Det er dem der får points for noget andre har besvaret...

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 20:25

Sikke en fest hva´?! Total gang i den! Hvad med at få en afstemning på hvem der er point/trækkerluder nr. 1 på kandu?!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 20:47

Gisele - kunne du ikke lige svare på det jeg spørger dig om - længere oppe ?

Du skrev : Jeg tror han mener dig Fnolle!! hvad, hvem og hvorfor ?

Karina

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 20:59

Fordi du altid er med på small-talk. Du plejer da ikke at holde dig tilbage, for at sige din mening Det er bla på grund af dig at det er hyggeligt at være herinde. Så det gør da ikke noget hvis du er pointluder *LOL* Mit indtryk af dig er at du bare er herinde for at slappe af og hygge dig med net- kammeraterne og pointene er bare et plus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-05-03 21:05

Det var osse det jeg opfattede du mente, men kunne dog ikke forstå det - jeg har jo blandet mig flere gange længere oppe i tråden så var liiige lidt fattesvag og tænkte "Hvad mener hun dog!!"

DESUDEN er det mig der har fundet på udtrykket Pointluder .... og tror fisendansemig jeg vil have det med i Nudansk Ordbog .....

se bare her : http://www.kandu.dk/dk/spg/11202 *LOL*

Tak for svaret

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:06

jeg holder mig såmænd heller ikke tilbage..pointluder er da bare ikke det kønneste ord i verden....det tror jeg heller ikke karina synes! men så længe det er kærligt ment vil jeg da godt være pointluder!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:09

søde karina, opfind nogle pænere ord...som fx "besvarelsesaddicted" eller "de-søde-piger-der-sidder-oppe-hver-nat-for-at-besvare-dine-spørgsmål"....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:10

desødepigerdersidderoppehvernatforatbesvaredinespørgsmål-chicks er måske bedre...

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 21:20

Jeg syntes at "pointluder" er et perfekt ord. Godt fundet på!! Det er da dig Fnolle der skal have pointene. Du opfandt ordet.. Vi kan da også opfinde endnu et ord på kandu, " chatchicks " Og hvem/hvad er så det?!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:21

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:22

eller hva med "small-talkies" (jeg er kun 1.60... og sus er kun 1.28 )

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 21:27

Hvor fa´en hører jeg henne under det navn?! Jeg er 1.78 og vil da også være med

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 21:29

så er du nok en chat-chick...
eller chick-chat

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-05-03 21:35

Hmmm... Kandu burde lave en ordbog for kandu brugere- sætte den ind i " kom godt i gang", ligesom med smileys.

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 27-05-03 00:53

Ordet ”Pointluder” er ikke et autoriseret ord, men slang (en såkaldt Fnollervending) med deraf friere fortolkningsret.(formoder jeg)

I mine ører refererer en Pointluder til Kandu's point system. Når en person fuldstændig hæmningsløst kaster sig ræbende over ethvert spørgsmål, kommenterer og hælder noget mere eller mindre ligegyldigt small talk snik snak ud som svar, udformet som en megakommentar, gerne efterfulgt af flere mindre skælv, og afslutningsvis utilsløret husker spørger på, at man har besvaret spørgsmålet og derefter forklarer, hvor spørger skal klikke for at netop vedkommende kan høste de point der er på højkant, så har man efter min mening en prima Pointluder .

Udtrykket vil for mit vedkommende aldrig være hverken kærligt eller morsomt ment, men en beskrivelse af en personadfærd ,der er ganske utålelig i mange sammhænge, og derfor også på Kandu.

De første par gange jeg så dette på sitet, rystede jeg blot lidt på hovedet, men efterhånden som det accelererede, blev denne rysten på hovedet til regulær irritation. Jeg har ikke sat nogle navne på, idet jeg mener, at hvis nogen skulle føle sig ramt på denne beskrivelse, nu har muligheden for at holde inde med skydningen, og bekende sig til ganske almindelig Kandusk adfærd, uden at være hængt ud.

Mange har deltaget i tråden med seriøse, morsomme, bøvede, ligegyldige, pointliderlige svar, så mit løfte om at pointene skulle tildeles en eller anden på helt uretfærdig vis, bliver nemt at indfri.

Jeg skylder dog Summer at tilstå, at han selvfølgelig havde ret i sin antagelse af, at jeg kendte ordet i forvejen. Men der var altså en dybere mening med galskaben. Havde jeg givet ham pointene, ville det have været retfærdigt, og det måtte det jo ikke være.

Pointene går til Clan, fordi han skal lide afsavn ude i Nordsøen.

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-05-03 12:59

Hej Ram
Så er jeg lige ankommet til platformen, og sidder nu på min "pind".

Først 1000-tak for en dejlig dialog / streng + de 500 points samt din afsavnstanke. Havde nu ønsket, du gav dem til Christina, hun lå 2'er sidst... og denne gang. Lad os håbe lodtrækningen falder ud til hendes fordel.

Jeg må indrømme, at din afslutning giver stof til eftertanke... meget kloge ord! Desværre kan jeg genkende noget af mig selv i det (altså er jeg lidt ramt - især da jeg startede på Kandu), men med din afsluttende bemærkning, så er jeg faktist overbevist om, at de sidste "takker" på mine albuer, er blevet slebet af. Jeg ønsker nemlig ikke at betragtes, som du beskriver.

Nå men jobbet kalder, så jeg må hellere slutte af. Vores veje krydses forhåbentligt igen... det håber jeg

Hygge... og fortsat god dag til dig Ram
Søren

NB:
Skal passe på med de røde næser
Der er nemlig ikke noget, der kan give røde næser herude (ingen alkohol, overhovedet intet - suk!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-05-03 19:23

Hej Clan.

Godt du er på plads ude i hullet.
Det er noget bekymrende, at I ikke kan få noget at drikke derude. En mand der ikke drikker kan man da ikke stole på.

Jeg synes det var et flot afslutningsindlæg du leverede. Respekt!!!

Mvh Ram