/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plast urtepotte agtig ting :)
Fra : tbh_data
Vist : 1479 gange
96 point
Dato : 23-01-12 16:39

Hejsa

Jeg leder med lys og lygte efter disse farvestrålende plasturtepotter:
http://our.windowfarms.org/files/2012/01/IMG_1667.jpg

Beklager at billedet vendet på siden, men det er de blå og grønne plastting nederst i billedet.
De grønne "tutter" er ikke en del af produktet. Det er nogle til at stikke i flasker. Dem leder jeg sådan set også efter :)

Ved bare ikke hvad de hedder, så lidt svært at google. Det kan være nogen af jer har set dem.

Mvh, og tak

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 16:52

Jeg har også set windowfarmen for nogle dage siden, mit gæt er at de fine potter er fra USA, (og hvis de er, kommer der moms, told og et gebyr til postvæsnet på vist 160 kr oveni.

Jeg satser mere på gør det selv modellen med brugte plastflasker, de andre ser godt nok meget pænere ud, men så kan jeg jo skifte hvis det er noget jeg bliver ved med at bruge.

Men du kunne jo kigge på div planteskoler, det ligner den slags potter man hænger op på mure udendørs, de skal bare være i plastik, for at du kan bore huller til drypsystemet1

Nysgerrige kan se meget mere her

http://ing.dk/artikel/125596-open-source-faar-byens-vindueskarme-til-at-bugne-med-groentsager

http://www.windowfarms.org/

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-01-12 16:58

Tak skal du have Vagnr. Glæder mig til at komme i gang. Håbede bare at finde noget lidt "funky" spande/urtepotter.

Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-12 16:59

Jeg tror at "tutterne" hører med idet en af ideerne bag windowsfarming er drypvanding, hvad der jo er den optimale metode i drivhuse.

Du kan da prøve at ringe rundt til nogle planteskoler, ikke om de har tingene på lager, men i det mindste om eventuelle sælgere fra firmaer har været ude at præsentere anvendte produkter som noget der "kommer gang i".

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-01-12 17:04

Personen har købt remedierne i Tokyo. Han har forsøgt flere designs. Han har købt remedierne i en "Tiger" agtig butik.

http://our.windowfarms.org/2012/01/08/window-farming-in-tokyo/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 17:17

Der er også en dansk gruppe

http://our.windowfarms.org/groups/denmark/

hvor jeg læste om en forretning i Fredensgade, Kbh, hvor noget af udstyret kunne købes, men nu kan jeg selvf ikke liiige finde det igen

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-01-12 17:33

Er medlem derinde :)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 17:55

Fint, så langt er jeg ikke nået endnu

Men da jeg fik kigget på et nærbillede af Tokyospandene

http://our.windowfarms.org/files/2012/01/IMG_1666-e1326081513668.jpg

kunne jeg hurtigt se, at det var meget nemmere, og pænere (hvad hans kone åbenbart også syntes) end at sprøjtemale plastflasker, skære huller osv., ophænget på et bræt er også meget enklere og mere stabilt!

Så jeg har googlet lidt efter potter til at hænge på mure, uden det store held, men kom til at tænke på børnespande til sandkasser, med hank så de kan hænge på en krog, fandt denne der hedder Spand, transperant, Ø19 diameteren er i overkanten, men det kunne være man kunne finde nogle lidt mindre (og pænere)

http://www.denblaagiraf.dk/acatalog/Produktoversigt_Udeleg_36.html

Jeg tror det er sådan noget man med lidt held kan finde i en tigerbutik, det vil jeg kigge efter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-01-12 18:03

Citat
Jeg tror det er sådan noget man med lidt held kan finde i en tigerbutik, det vil jeg kigge efter.

Søstrene Greenes var også en mulighed.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-01-12 18:50

jeg havde en gang en "urtepotte", der ligner lidt, det du efterlyste. Den var bare i zink. Måske kunne det bruges? Jeg ved dog ikke, hvor man kan købe dem

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 96 point
Dato : 23-01-12 18:57
Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 23-01-12 20:02

Pifo - Der er du inde på det helt rigtige...
En "vægskjuler"... Den havde jeg ikke selv gættet. De har dog kun ´en på lager...

Hvis en lignende findes i plast vil det være perfekt.

Takker.

Googler lige lidt videre :)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-01-12 20:13

du kan da skrive og spørge, om de kan skaffe flere?

Godkendelse af svar
Fra : tbh_data

Dato : 23-01-12 20:25
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 20:53

Desværre for store til mig, men åbner nye søgemuligheder

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-01-12 00:13

Prøv at kigge på disse:

http://outdoorwall.org/tag/wall-planters/

Der står ikke direkte, hvor de kan købes, men man jo skrive dertil og forhøre sig?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-01-12 00:17

okay, de er her, men ikke ligefrem billige: http://shophorne.com/outdoorindoor-wall-planter-wallter-p-1117.html

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 24-01-12 17:30
Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 24-01-12 17:39

Gravstedskegler... de er lidt dyre i porto, men imo ideelle. Der må da være en dansk forhandler. Så er det bare navnet vi skal have fat i....