/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjerter i flødesovs
Fra : Miksi76
Vist : 2274 gange
500 point
Dato : 21-01-12 13:43

Købte engang en pølse med hjerter i flødesovs, men kan ikke huske hvem der laver den eller hvor den blev købt.
Mon der er nogen herinde der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-01-12 13:50

Lav det selv, så ved du hvad det er du spiser.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=33488
MV2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 14:08

modersvilje er min vilje, men jeg foretrækker nu kalvehjerter, for slet ikke at tale om lammehjerter.

Selvgjort er velgjort, smager bedre, er billigere, og det meste af tiden skal hjerterne bare stå på lav varme og passe sig selv.

Kartoffelmos er dejligt til, grønsager sammen med kartoffelmosen er også dejligt.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 21-01-12 14:37

Husk lige at gå i gang i god tid. Hjerter skal koge længe - et par timer kan du også bruge, selv om modersvilje's opskrift "kun" angiver 1 time.

...men du behøver ikke stå og kigge på at det koger, hvis du skruer ned for varmen til laveste trin.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-12 15:58

Og svesker inde i hjerterne, kødnåle eller husholdningsnor til at holde hjerterne fast om sveskerne.

Hvis de er MED sten, kan man jo konkurrere om, hvem der får flest. Det gjorde vi, da jeg var barn.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-12 15:59

Prøv evt at kontakte Steff Houlberg

Ved ikke, om Vigo pølser findes endnu.

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 22-01-12 07:37

Citat
Husk lige at gå i gang i god tid. Hjerter skal koge længe - et par timer kan du også bruge, selv om modersvilje's opskrift "kun" angiver 1 time

Sjovt med hjerters kogetid, for rent faktisk så er hjerter fint møre efter ca. 55-60 minutter, men lader man dem koge bare lidt længere, så bliver de seje og kedelige, og så er de først møre igen efter et par timers kogetid.
Derfor vil man se opskrifter med en kogetid på 55 minutter og andre opskrifter, hvor kogetiden er helt oppe på 3 timer.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 22-01-12 19:42

Citat
...lader man dem koge bare lidt længere, så bliver de seje og kedelige, og så er de først møre igen efter et par timers kogetid.

En anden ting er, at hjerter har en tynd tynd hinde. jeg har prøvet at fjerne den og konstateret at kødet så ikke var så sejt som ellers.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-01-12 14:16

Hvis du bor i Københavnsområdet kan du bestille det hos slagter SUHR:

http://slagter-suhr.dk/fardigretter.html

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 28-01-12 18:08

prøv at komme persille ind i og en kødnål at lukke med det er en af mine livretter

Annuller spørgsmålet
Fra : Miksi76

Dato : 22-03-12 19:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål