/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fyldte peberfrugter
Fra : Mallie
Vist : 3147 gange
50 point
Dato : 26-05-03 10:45

Er der nogen der kan hjælpe med en nem opskrift på fyldte peberfrugter ?

Det skal helst ikke være med oksekød, det bryder min kæreste sig nemlig ikke om.

hilsen
Mallie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 10:50

så kan du lave det med alle dine yndlingsgrøntsager og ris...bland et par æg i for at holde massen samlet.
Eller lav en slags frikadellefars og kom i, hvis hun kan lide det...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 10:55

du får liiige en opskrift:
kolde kogte ris
1 æg
ristede baconterninger
masser af forskellige grøntsager i små tern, svitsede
i ds flåede tomater
Bland det hele godt... der skal være flere ris end grøntsager. krydr godt.
gratiner evt m. ost

200 grader indtil de virker småsprøde ovenpå! (eller til osten er gylden!)

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-03 10:57

du kan også lave det med grov kartoffelmos, bacon, løg og tomatstykker...
eller grov kartoffelmos og svitsede kyllingestykker....

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-05-03 12:34

Vent lige lidt, så får du jordens bedste opskrift på Fyldte peberfrugter m. valnøddesauce.
Jeg har brugt opskriften, når jeg er gået ud som "kogekone", til vegetarerne til evt. konfirmation, bryllup etc.

frieda

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-05-03 12:37

Hej Mallie

Her er en lidt anderledes og spændende måde at servere pebrene på:

FYLDTE GRØNNE PEBRE MED SALSA
Dette fyld har fået ekstra krydderi ved tilsætning af lækker rød salsa. Alle slags peberfrugter kan bruges, men grønne er lette at få fat i og danner god kontrast til salsa.

TIL SALSA
2 store tomater, befriet for kerner, flåede og hakkede
1 lille løg, pillet og skåret i tern
1 fed hvidløg, pillet og knust
2 chilipebre, uden kerner og hakkede
2 spsk. friskhakket koriander
limesaft
salt og peber
evt. knust rød chili, hvis smagen skal være stærkere

TIL PEBERFRUGTERNE
250 g kogt ris
50 g korrender eller lyse rosiner
50 g pinjekerner, ristede
110 g gedeost
salt og peber
4 grønne pebre

4 PORTIONER

Forvarm ovnen til 180¡C.
Til salsaen blandes alle ingredienserne sammen i en lille skål. Kom limesaften i, og smag til med krydderier.
Fyldet forberedes ved at blande risen, korrender, pinjekerner og 1 dl salsa. Kom blandingen i en foodprocessor. Kom gedeosten, salt og peber i, og lad foodprocessoren køre nogle få korte omgange - blandingen skal ikke være jævn.
Skær toppen af peberfrugterne, og fjern kernerne. Kom fyldet i peberfrugterne, og sæt toppen på igen.
Sæt pebrene i et ildfast fad med vand i bunden, og bag dem i ovnen i 45 minutter. Tag dem ud af ovnen, kom den resterende salsa ovenpå, og server peberfrugterne.

PAS på med chilien, hvis i ikke er til stærke sager

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-05-03 12:43

Her er den:
Fyldte peberfrugter m. valnøddesauce
4. personer

2-4 grønne peberfrugter
1 finthakket løg
1 fintstrimletporre
olie
200 g champignon
1 tsk rosmarin
1 tsk timian
1 ½ dl fløde
ca. 200 g cheddar
1 fed hvidløg
1 bdt. persille
50 g hakkede valnødder

Peberfrugterne blancheres et øjeblik (dvs. de sænkes ned i kogende vand), hvorefter de deles på langs og renses for kerner.
Løg og porre svitses i olie.
Champignonerne hakkes og tilsættes sammen med krydderierne. Saucen simrer lidt, dernæst tilsættes hakket persille, hvidløg og valnødder.
Gryden tages af varmen og fløden og den revne cheddar tilsættes.
De halve peberfrugter lægges i et smurt, ildfast fad, og fyldet fordeles i skallerne.
I ovnen ved 200˚ i ca. 20 min.
Jeg serverer dem normalt med ris (en blanding af almindelig og vilde er godt) og en god salat.
Go’ fornøjelse.
frieda

NB: Nej, jeg har ikke glemt saltet; cheddar er salt.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 26-05-03 15:10

Tak for svaret skingur.