/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Her er socialisternes sande jeg
Fra : PeterTheisen
Vist : 1303 gange
10 point
Dato : 20-01-12 19:25

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-12 19:28

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-12 19:29

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 19:40

Kors bare fordi en idiot sætter sådan noget sammen, han må mindst være venstremand

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-01-12 23:18

Vikingerne hærgede Lindisfarne i 793, sådan er alle nordboer stadig, GAB, GAB!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-01-12 23:36

Godt link, Peter. De fire første blev noget fornærmet....
Nå men, helt løgn er det vel ikke.

HH.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-12 23:58

Næh Heidi-Ho ikke fornærmet, hvem gider det. Det er sjovt som Peter kan sætte underlødige link ind uden selv at give sin mening til kende. Men det ødelægger ikke mit humør.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 21-01-12 05:06

Jeg citerer gerne direkte fra hjemmesidens højre spalte, vagnr:

Medlemmer af den danske venstrefløj har i årtier prædiket væbnet revolution, politisk vold, diktatur, undertrykkelse af frihedsrettigheder, o.s.v., ligesom de har forsvaret massemordere og diktaturer i Sovjetunionen og Østblok-landene, Kina, Nordkorea, Albanien, Jugoslavien, Kampuchea, Vietnam, Laos, Zimbabwe, Cuba, Nicaragua m.fl. Nogle har endog ikke ladet det blive ved snakken men har aktivt anvendt vold eller støttet andres brug af vold.
Med murens fald i 1989 fik piben til tider en anden lyd, og bortforklaringerne begyndte for nogens vedkommende, mens andre holdt trofast og stædigt fast i egne ekstremiteter.
Formålet med denne blog er at sørge for, at eftertiden ved, hvad man har ment og sagt på den danske venstrefløj - med deres egne ord.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 08:05

Ja, PT, som jeg har skrevet til dig mange gange før, såvel mens du hørte til blandt de farlige røde som nu, hvor du har fået mørkeblå briller, så er kildekritik utrolig vigtigt, ikke mindst på internettet, hvor der ikke er noget "filter", for hvem eller hvad der lægger vrøvl ind.

Det er der i de fleste trykte medier, er det ligefrem videnskabelige tidsskrifter er der "peer review" på artiklerne, så der sikres en rimelig lødighed.

HH, jeg er ikke spor fornærmet, jeg prøver bare fortsat på at lære PT at skelne mellem skæg og snot, fx vidner
Citat
[B]fast i egne ekstremiteter.[/B]
ikke om den store præcision, medmindre de mente det nødvendigt at holde fast i deres arme og ben

Mit eksempel med vikingerne skulle blot viise absurditeten i at tage to gamle KAP'ere, eller KAK'ere, eller hvad de nu end var, der sidder og erindrer de sig "de gode gamle dage" med revolutionsromantik, for sandhedsvidner om hele venstrefløjen.

Hverken det forhold at konservative gik med halvnazi-tøj i trediverne, eller Augusto Pinochets diktatur og massemord på venstreorienterede siger noget som helst om forholdene i blå blok i dag!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-01-12 08:33

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 08:47

Efter denne nyhed

http://avisen.dk/sfer-taget-med-kniv-i-lufthavnen_159117.aspx?redir=newsletter&utm_campaign=user_Normal&utm_medium=newsletter&utm_source=newsletter_Morning

kan det godt være PT har ret.

Spm er om det er fordi Kamal er rød, eller fordi han er muslim, han prøvede at starte den voldelige revolution med en fiskekniv, men det er under alle omstændigheder uhyggeligt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-12 09:34

For at illustrere hvor let det er at komme med vrøvl på nettet så vil jeg komme med en påstand:

Månen er en ost. Og det er sandt fordi jeg siger det. Og jeg laver en tegning af en ost og påstår at det er månen.

Så kan vi få en tråd hvor vi diskuterer hvem, rød eller blå der opdagede det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 09:40

Du har som sædvanlig ret, granner01, det er oven i købet grøn ost, den er lavet af

Googler man "månen er lavet af grøn ost" får man 21600 hits, så det er helt sikkert sandt

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 10 point
Dato : 21-01-12 11:57

Okay...godt ord igen, granner og vagnr

Men bortset fra det, så har socialisme og kommunisme - eller andre ismer for den sags skyld, aldrig højnet demokratiet. Tænk bare på DDR, Sovjet, der blev folk myrdet i 10.000 vis i demokratiets hellige navn - så hvorfor ikke i danmark....hvis og såfremt ?

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 12:17

Citat
eller andre ismer for den sags skyld, aldrig højnet demokratiet

HH, er det konservatisme, liberalisme, buddhisme eller bare ekstremisme du tænker på

A propos hvad man kan finde på internettet, så hører jeg netop 12-radioavisen, de taler om pallieter, et ord jeg ikke kender, så det googler jeg, bliver "spurgt" om jeg mener palietter, det ord kender jeg heller ikke.

Det første giver 122000 hits, de andet kun 82000 hits, ingen af dem findes i ordbogen, men der findes dog ord jeg "gen"kender, pailletter, det giver 28000 hits!

De fleste unge (jeg kender) mener at "Googlefight" er den endelige afgørelse af alt i denne verden, men det afslører ofte at folk bekræfter hinanden i deres hjemmegroede vrøvl

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-12 12:35

Jeg synes en diskusion om partipolitik er spild af tid. De er begge lige dårlige til at regere. Men vi har ikke noget bedre. Og da blokkene i Danmark står ca 48% til 48% så vil folk altid være ueninge. Så det kan man acceptere og så behøver man ikke blive uvenner over det.

Og så er vejret en større bekymring end det politiske landskab.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 13:29

Jeg er nu godt tilfreds med, at vi i Dk netop har tradition for at diskutere, og ikke slås, om politik og det meste andet. Sportstosser og visse rabiate grupperinger er vist undtagelsen, der bekræfter reglen.

Allerede i 1848, da det kommunistiske manifest blev udgivet, og der var voldelige revolutioner i store dele af Europa, var "den danske model", at borgerne gik til den enevældige konge, fik en ny regering og vores første grundlov året efter, hvor enevælden blev afskaffet.

Måske siger en gammel vittighed noget om vores folkesjæl, en ung mand siger til kæresten "Jeg elsker dig over alt på jorden, jeg vil gå gennem ild og vand for dig. Jeg henter dig i morgen aften, hvis det ikke regner."

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 14:05

Citat
HH, er det konservatisme, liberalisme, buddhisme eller bare ekstremisme du tænker på
det er alle ideologier der ender isme jeg tænker på - også socialisme, islamisme, nazisme - og EU fanatisme.

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 14:21

Hvis en hvilken som helst isme bruges som erstatning for at tænke selv, man sætter ismen over virkeligheden i stedet for at forholde sig til de konkrete omstændigheder, så kan vi godt være enige, HH!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 15:14

Kode
Og så er vejret en større bekymring end det politiske landskab.

Det tror jeg du har helt ret i,granner01. Hvis vi tænker på regulær overlevelse.

Jeg har dog konstateret,at vi bor 33 m. over havets overflade. Så jeg bliver nok ikke den første,der skal flygte op i flagstangen.

Ovenstående er et forsøg på en noget forkvaklet sort humor.Vejr situationen,er vist alvorlig nok.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-12 15:36

Både Heidi-Ho og PeterTheisen er helt ude hvor de ikke kan bunde og jeg har dem mistænkt for at være nazister eller bare idioter, hvad der er værst ved jeg sku ikke, men det er sku godt nok mørkt.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 16:13

Citat
Både Heidi-Ho og PeterTheisen er helt ude hvor de ikke kan bunde og jeg har dem mistænkt for at være nazister eller bare idioter, hvad der er værst ved jeg sku ikke, men det er sku godt nok mørkt.

Nu er det måske ikke mig til at svare.Men jeg tror desværre du er påført en alvorlig hjernelidelse.
Det behøver jo ikke at være selvforskyldt....men kan være det.F.eks.ved letsindig omgang med diverse euforiserende stoffer.

Jeg mindes i min ungdom,at f.eks. en nyfødt kalv kunne få noget,vi kaldte hjernebetændelse.Virkelig en uhyggeligt fænomen.Håber ikke der er nogle lighedspunkter her.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 16:21

Citat
Jeg er en "ung" mand på 53 år og har en stor alm, viden som jeg håber kan være nogen til hjælp.

Måske rigtig.....men jeg synes ind imellem,du forvalter din viden lidt skit.

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 17:04

alan57, er det ikke på tide at proppe Kijafaen
Når du engang har sovet rusen ud, så læser du lige det, jeg skrev engang til.

At beskylde andre mennesker for at være nazister, det er sku' for groft !

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 17:52

alan57, bare fordi nogen beskylder de røde for allesammen at ville slå folk ihjel, på dette mildest talt spinkle grundlag

Citat
»Det er helt sikkert rigtigt, at vi i forbindelse med proletariatets magtovertagelse ville indføre dødsstraf. Jeg kan ikke huske, om vi diskuterede det mere konkret, men der er ingen tvivl om, at vi talte om fængsler, dødsstraf og i det hele taget undertrykkelse af mennesker, som ville blive smidt ud fra deres arbejde eller hindret i at undervise, fordi de ikke havde den rette holdning.«

er der jo ingen grund til at påstå, at de blå allesammen er nazister

Jeg er ikke så naiv at tro, at vores små debatter på Kandu rykker andres meninger ret meget, men jeg er sikker på, at fornuftige argumenter har en lidt større chance for at trænge igennem end "Hån, spot og latterliggørelse" det sidste kan det ind imellem være svært at undgå

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 18:17

Jeg vil atter engang,godt lette på hatten for vagnr.(Ikke ta`den helt af).
Selvom vi er rygende uenig ideologisk.

Han er endda istand til at irettesætte een af de "yngre" røde disipler,der ikke rigtig har fattet hvad ordet anstændighed betyder. Alt respekt for det. (vagnr altså).

Måske jeg selv kunne lære noget.....og dog,jeg er nok for gammel.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-12 18:48

Der var sku ikke nogen indenfor venstrefløjen der kunne lave morgenkaffe, jeg ville sku godt se den revolution de kunne stable på benene tak skæbne mand.
Desuden virker de stoffer som jeg bruger ikke på den måde i tror, men hvor er det typisk når der er noget man ikke kan lie, så bliver man skubbet ud til at være narkoman og utroværdigt.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 18:58

Citat
Der var sku ikke nogen indenfor venstrefløjen der kunne lave morgenkaffe, jeg ville sku godt se den revolution de kunne stable på benene tak skæbne mand.

?????????????????????? ikke kunne lave kaffe ????????????? Ja det er jo i sig selv en stor mangel.

Citat
Desuden virker de stoffer som jeg bruger ikke på den måde i tror

Jamen så prøv med en rationelt tankegang. I stedet for hallucationer. (Jævnfør dine nazi bemærkninger). Det kan ikke skade.

M.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 19:54

Citat
men hvor er det typisk når der er noget man ikke kan lie, så bliver man skubbet ud til at være narkoman og utroværdigt.
alan57
Det er lige nøjagtig den fremgangsmåde du selv bruger.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-01-12 20:14

Heidi-Ho - Det er vist ikke studenterhuen der klemmer!

Lorte indlæg!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-12 20:39

Hej Heidi-Ho, så må jeg heller begå selvmord, jeg kan ikke leve med at du er sur på mig.
alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-12 20:41

Desuden har Peder99 ret.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 20:47

Citat
Heidi-Ho - Det er vist ikke studenterhuen der klemmer!

Lorte indlæg!

Der er åbenbart endnu en Kijafa dranker som skal gøre sig bemærket.

Citat
Hej Heidi-Ho, så må jeg heller begå selvmord, jeg kan ikke leve med at du er sur på mig.
alan57
Jeg er skam ikke sur på dig, alan57 Så hold dig endelig i live.

HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 20:49

Citat
Desuden har Peder99 ret.
alan57
I hvad ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-12 20:57

Nu synes jeg der er nogle her der ikke ved hvordan man taler til hinanden. Og der er for dårlig, bare fordi man er annonym.

Kan vi så få kammertonen? Og hensynet til andres meninger.

For husk lige at den enes mening er lige så fuldgyldig som den andens. Og at den som kalder andre ved navne er den som ikke magter selve diskussionen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 21:03

Jeg husker fra min ungdom (tænk at kunne huske så langt tilbage)

"Først pisser de på os. så si'r de vi lugter".

Stadigvæk, kammertonen, de Herrer!

Da jeg gik i skole, sluttede i 1967, var der en mindre del af en ungdomsårgang der blev studenter, end der bliver akademikere i dag!

Det rejser nogle meget væsentlige spm., var folk dummere dengang end de er nu, er kravene til formel uddannelse blevet større i mellemtiden, er det bare blevet nemmere at blive student nu (mindre krav til evner og indsats og/eller (forældres?) økonomi), handler det om at skolepligten nu er 9 år mod 7 da jeg gik i skole, eller hvad er det lige det handler om?

Da jeg fik realeksamen i 1965 kunne man blive skolelærer, sygeplejerske, bankfunktionær osv. på den baggrund, masser af mine skolekammerater blev det, har haft glimrende jobs, men langt de fleste var for længst gået ud af skolen i 7. klasse, de fleste af dem klarede sig også godt i livet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 21:04

Citat
Heidi-Ho - Det er vist ikke studenterhuen der klemmer!

Lorte indlæg!

Jeg skal stadigvæk ikke svare på Heidi-Ho`s vegne.Det klarer han sagtens selv.

Men sådanne kommentarer provokerer mig,uanset hvem de er adresseret til.

Mon du er istand til at vurdere ret meget om livet endnu:
Citat
Jeg er 27 år gammel og har lige købt et ældre hus i Odense centrum.

Interesser:
Spiller fodbold og håndbold
Gør det selv arbejde.....Selv gjort er vel gjort! (hvis man ved hvad man laver!)

Jeg vil skyde på at du lever på een eller anden form for statslig begunstigelse (Måske SU).Så vent til du bliver voksen,med at kommentere indlæg,som du ikke endnu,har en jordisk chance for at forstå.
Hold dig for guds skyld til sporten,indtil videre.Og lad alt andet ligge,til du er lidt mere klarsynet.

M. Een af dine velgørere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 21:05

Granner01, du slog mig med 6 minutter med kammertonen, så først dit indlæg da jeg var færdig med min skoletid

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 21:22

Må jeg endnu engang "slå et slag for" http://dansbandsdax.se/

Derfor mine skriverier her på Kandu,for tiden er så diplomatiske,melankolske og blødsødne.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 21:30

Nej, fy fan, det går inte, Mosebaek, dom pråtar jo svensk, och drickar mellanöl

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-01-12 21:42

Mosebaek du lyder som en af de utallige som mener de er personlige sponsorer for studerende i dette land!

Du lyder som en mindrevidende smålig nærrigr.. som ikke forstår at disse studerende skal forsørge dette land!

Desuden er jeg ikke studerende og heller ikke 27 længere! den tekst du har hentet er mange år gammel.

Jeg modtager ingen offentlige ydelser og betaler pga. min uddannelse sikkert også mere i skat end dig. Håber dermed at den "lille" højreorienterede mand kan sove rolig når nu han ved han er personlig sponsor for en mindre.........Det er folk som dig der ødelægger vores land!

Der er fandme så mange småborgerlige folk i dette land, som alle tror de arbejder mere and alle andre og at de personligt bliver røvrandt af alle de modtager offentlige ydelser!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 21:43

Jeg har danset i Karlstad,med konen min,til Thorleifs og Streaplers.

De jævla svenskere,kan det der med musik.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 22:04

Altså Peder99,nu sidder jeg netop og hører dejlig svensk musik.Er derfor i godt humør.
Derfor vil jeg også undskylde dig,for denne bemærkning:
Citat
Mosebaek du lyder som en af de utallige som mener de er personlige sponsorer for studerende i dette land!

Thi du ved nok ikke bedre.Men når engang du bliver lidt mere moden,vil det gå op for dig at det er Danmarks skatteydere,der er "sponsorer",for studerende i dette land.

Citat
betaler pga. min uddannelse sikkert også mere i skat end dig

Ja,det håber jeg sku..... Men af dit ordforråd at dømme,er du nu ikke særlig højtuddannet.
Men det kan selvfølgelig være camouflage.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-12 22:10

Jeg sidder netop og ser TV2 news, om hvordan mange optrapper kriserne i parforhold, holder op med at lytte til hianden osv, Kandu minder ikke så lidt om livet, unplugged

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 21-01-12 22:21

Altså Mosebaek. Du tror vist du er lidt af en ener, som vi ikke kan undvære!

Jeg er ligeglad med om du undskylder mine bemærkninger, da jeg stadig mener du er smålig og dermed ligegyldig.

Jeg er nu ret sikker på at min uddannelse er fuld ud på niveau med din, da du åbenbart ikke kan indse at det er en god investering at betale for uddannelse af de unge!

Selvom du åbenbart er en gammel mand med "meget" erfaring, tyder det på at denne erfaring ikke meget værd.

Nu var du så fordomsfuld at gætte på hvilken person jeg var så må jeg vel også komme med mit bud på dig?

Du er pensioneret mand som ikke har meget andet at lave end at sidde på Kandu og spille klog (det ses tydeligt på dine point). Derudover har du sikkert dårligt været uden for bygrænsen i den lille konservative landsby som du bor i og har derfor intet til overs for folk i storbyerne og på universiterne rundt om i danmark, som du mener snylter på dine skattepenge. I mangel på indflydelse i det virkelige liv syntes du det er rart at kunne spille vigtig herinde i et chatforum, hvor der ikke er noget der kender din rigtige identitet.

Men hvis det, samt svensk musik, gør dig glad så god weekend!.......Du kan heller ikke ødelægge mit humør!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 22:29

Undskyld jeg glemte helt,i min eufori for svensk musik,at Thy har DK`s mest populære bands,nemlig Kandis og Bjørn & Okay.
Sådan er det jo,når man er omgivet af orakler.

M.

NB.:Jeg er vist ved at bevæge mig uden for spørgsmålets afgrænsede område.
Men jeg påberåber mig ytringsfrihedens,vide rammer.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 22:42

Citat
Jeg er ligeglad med om du undskylder mine bemærkninger, da jeg stadig mener du er smålig og dermed ligegyldig.

Jeg er nu ret sikker på at min uddannelse er fuld ud på niveau med din, da du åbenbart ikke kan indse at det er en god investering at betale for uddannelse af de unge!

Peder99,pludselig kan jeg godt li`dine indlæg.Tyder på du har "ben i næsen".Jeg er skam ikke ude på at "skyde ungdommen ned".Det er jer vi har brug for.Og jeg "fornam" ikke lige "hvilken hold",du var på.

Citat
Jeg er nu ret sikker på at min uddannelse er fuld ud på niveau med din, da du åbenbart ikke kan indse at det er en god investering at betale for uddannelse af de unge!

Selvom du åbenbart er en gammel mand med "meget" erfaring, tyder det på at denne erfaring ikke meget værd.

Jamen du har helt ret i dine antagelser.Jeg er såmænd en gammel afdanket murersv.

Snart er jeg historie på kirkegården.

Alt ære og respekt for ungdom,der vil noget.

Vh.M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-12 23:06

Citat
(det ses tydeligt på dine point).

Altså Peder99,nu skal du jo heller ikke komme for godt igang.At udbasonere for hele Kandu-folket,at jeg ingen point har,er jo ærekrænkende og nærmest injurierende.Det kan jo til dels skyldes,at jeg (med vilje) ikke er superbruger.

Til gengæld har jeg over 9000 point,til at slå jer i hovedet med.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-01-12 23:31

Ja de svenske musikere, jeg hører med stor fryd vikingerne når jeg støvsuger, så går det lige som lidt nemmere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-12 06:20

En til barndomserinding, som lille dreng lagde jeg mærke til en lille puddelhund, som blev luftet i nærheden, hver gang den skulle tisse (hele tiden) stod den på "hænder" (forben), løftede det ene bagben og tissede rigtig højt, højere end de store hunde.

Først år senere fandt jeg ud af, at jo højere en hund tisser, jo mere status. Jeg gætter alligevel på, at den status smuldrede, hvis pudlen rent faktisk mødte en af de store hunde.

Tak til de seneste kombattanter for at vække den erindring til live

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 22-01-12 16:37

Jeg ved ikke, om jeg er blevet blå, men jeg kan konstatere, at venstrefløjen også er kapitalister, selvom de tordner imod kapitalismen, mens blå stue indrømmer, at de er nogle "forbandede kapitalistsvin".

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-12 17:13

PT, jo ældre man bliver (langt de fleste af os) jo færre illusioner har man tilbage!

Illusionen om at noget parti (med indflydelse) har et partiprogram de rent faktisk følger hører vist til en af de mere sejlivede.

Fx, du skriver

Citat
blå stue indrømmer, at de er nogle "forbandede kapitalistsvin".

men jeg synes Fogh gjorde sig meget umage for at lade som om han var julemand, ville velfærdssamfundet det godt, hævdede fx altid at der var blevet flere offentligt ansatte end under Nyrup, mens sandheden er at der blev færre totalt.

Især de "varme hænder" blev der skåret ned på, for at få flere bureaukrater ansat til at "kontrollere" og "effektivisere"

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/17/032905.htm

Der er også folk der har illusioner om at journalister undersøger tingene osv

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 22-01-12 17:40

Nu er AE jo bestemt ikke en neutral kilde i forhold til Fogh, fordi de har tilknytning til Socialdemokraterne. Det er ligesom at spørge CEPOS om, hvilken fløj de synes, man skal stemme på.

Så du mangler vist også kildekritik, vagnr!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-12 18:42

PT, der er masser af andre kilder til de samme oplysninger, fx

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/223672/40000_faerre_offentligt_ansatte.html

hvor CEPOS er glade for faldet, oplysningerne er baseret på kommunernes lønkontor.

Men det der undrer mig (hvis jeg efterhånden kunne undres) er, at den slags oplysninger ikke kom frem under Fogh, men først bagefter, jf

Citat
Der er også folk der har illusioner om at journalister undersøger tingene osv [Meget forvirret]

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-12 18:55

Jeg synes det er underligt at vi godt kan se at en avis ikke altid skriver sandheden, for avisen skal sælge og så er overdrivelse og fordrejning af sandheden en fordel.

Men nogle folk tror at alt det der står på nettet det er sandhed. De mangler at lære at der er også er løgn, overdrivelse og forvridning på nettet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-01-12 19:33

Se de 100 løftebrud her:

1. Alle indkomstoverførsler hæves med 2.000 kr. om året før skat.
2. Pensionisttillægget skal hæves med 5.000 kr. om året.
3. Straksafskrivning: Virksomhedernes investeringer i nye maskiner skal kunne trækkes 100 pct. fra i skat i 2012. (S-SF)
4. Beskæftigelsesfradrag hæves med 6.000 kr. årligt. (S-SF-RV)
5. Loft over fradrag for fagforeningskontingent fjernes (Genopretningspakken). (S-SF)
6. Loft over skattefradrag over alle typer af pensionsopsparinger på 100.000 kr. (S-SF) og 150.000 kr. (RV)
7. Gratis skolemad til alle skolebørn. (S-SF)
8.To lærere i dansk og matematik fra 0.-3. klasse. (S-SF)
9. I hovedstadsområdet nedsættes prisen på klippekort med 25 pct., og abonnementskort bliver 40 pct. billigere. (S-SF)
10. Helt udenfor hovedstadsområdet sættes abonnementskort 20 pct. ned i pris. (S-SF)
11. Bærbar pc til alle elever. (S-SF)
12. Bevarelse af akutmodtagelse i Svendborg. (S)
13. Aktieomsætningsafgift på 0,25 pct. af kursværdien. (S-SF)
14. Su-bonus på 20.000 kr. til kandidater, der bliver færdig på normeret tid. (S-SF)
15. Ledige over 30 år uddannes på dagpenge. 5.000, som er mindst 30 år, skal uddannes på dagpengeniveau årligt. Dog højst 10.000 i gang ad gangen. Maks. tre års uddannelse på dagpenge. (S-SF)
16. Maksimal klassekvotient på 24 elever. (S-SF)
17. 1.000 akademikere i løntilskud på højeste dagpengesats. (S-SF)
18. Nedsat vægtafgift for biler på landet. (SF)
19. Alle folkeskoleklasser skal have interaktive tavler. (RV)
20. 100 helhedsskoler uden forældrebetaling. (S-SF)
21. Trepartsforhandlinger inden 60 dage om at finde 15 mia. kr. gennem øget beskæftigelse. (S-SF)
22. Seniorordning. Tilskud til medarbejdere over 60 år i den offentlige sektor. (S-SF)
23. Tilskud til super-miljøbiler. (S-SF)
24. Gratis årligt tandlægebsøg til unge og lavindkomstgrupper. Der afsættes 135 mio. kr. (S-SF)
25. Flere lægeambulancer (100 mio. kr.) og elektroniske journaler (50 mio. kr.). (S-SF)
26. Afskaffelse af ægtefælleafhængighed for førtidspensionister. (SF)
27. Fremrykning af letbane i Odense. (S)
28. Børneombudsmand. (S-SF-RV-EL)
29. Afskaffelse af varighedsbegrænsning på sygedagpenge. (S-SF)
30. Ret til en gennemgående kontaktperson ved erhvervsrelevante ansøgninger. (S-SF)
31. Garanti for hjemmebesøg til nybagte forældre og ret til en overnatning efter fødsel. (S)
32. Nemmere adgang til a-kasserne. Halvering af perioden man skal have været medlem. (SF)
33. Ophæve skattestoppet på bolig fra 2016. (RV)
34. Hjælp til andelshavere og almene lejere, bl.a. offentligt tilskud på 15.000 kr. pr. en millioner kroners andelskøb og betydeligt lavere husleje i den almene sektor. (S-SF)
35. Alle offentligt ansatte, der planlægger at gå på efterløn, skal tilbydes et deltidsarbejde. (S-SF)
36. Tilkøbsydelser i både offentlig og privat hjemmepleje og madservice. (S-SF)
37. Højere standardfradrag for dagplejere. (S-SF)
38. Flere ungdoms- og ældreboliger: Den kommunale grundkapital skal nedsættes fra 14 til syv procent. (RV)
39. Læsekurser for elever, der ikke kan læse efter 2. klasse. (S-SF)
40. Sundhedstjek til alle danskere, når de fylder hhv. 40, 50 og 60 år. Desuden skal dem, der ikke benytter tilbuddet, opsøges. (S-SF)
41. Nordjysk vækstplan. (RV)
42. Fradrag for klimainvesteringer for danske virksomheder (1 mia. kr.). (S-SF)
43. Maks-frist på 12 arbejdsuger til nå frem til en afgørelse ved erhvervsrelevante ansøgninger med visse undtagelser. (S-SF)
44. Lavere husleje til ressourcestærke tilflyttere og flyttetilskud til ressourcesvage beboere. (S-SF)
45. Bedre rammevilkår for danske virksomheder. (SF)
46. Alle erhvervsrelevante ansøgninger, der omhandler investeringer for mere end en mio. kr., skal inden for én til to dage modtage en kvittering fra kommunen om, at ansøgningen er modtaget. (S-SF)
47. Huslejerabatter til erhverv og forretninger. (S-SF)
48. Salg af grunde til under markedspris til alment byggeri. (SF)
49. To mia. kr. til løft af folkeskolen. (S-SF)
50. ’Skolefeer’ på alle skoler. (RV)
51. Skat på banker og andre finansielle virksomheder på to mia. kr. ekstra. (S-SF)
52. Nye erhvervsforskningscentre med 500 mio. kr. i ’frie midler’. (S-SF)
53. Dårlige skoleledere skal fyres. (SF)
54. Nævn til sikring af offentligt ansattes ytringsfrihed. (S-SF-RV (-EL))
55. Renteindtægterne fra bankpakke II skal anvendes til at sikre lån til små og mellemstore virksomheder i yderkommunerne. (S-SF)
56. Obligatorisk efteruddannelse af alle lærere på skoler med flere tosprogede elever. (RV)
57. Der skal oprettes et psykiatriministerium. (SF)
58. Etablering af bioraffinaderi i Kalundborg. (S-SF)
59. Forenkle miljøgodkendelser af landbruget. (S)
60. Skattekredit til biotek-virksomheder. (S-SF)
61. Ny erhvervsstøttepolitik. (S-SF)
62. Investeringer i køkkener på skoler. (RV)
63. Privatskoler skal have en økonomisk gulerod, som motiverer til at optage flere udsatte børn. (S-SF)
64. Rulle ændringer af planloven tilbage. (RV-S-SF (EL))
65. Maksimalt 30 minutters ventetid på skadestuerne. Der afsættes 100 mio. kr. (S-SF)
66. Etablere et videncenter for sundhedsfremme og forebyggelse. (S-SF)
67. Loft over renter ved f.eks sms-lån. (RV)
68. Rammer for etablering af sundhedshuse, hvor flere praktiserende læger kan bo sammen og leje sig ind i en praksis i stedet for at købe den. Der afsættes 25 mio. kr. årligt. (S-SF)
69. Obligatorisk to dages sikkerhedskurser (arbejdsmiljø). (SF)
70. Hurtigere indsats over for ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere end i dag. (S-SF)
71. Bevare efterlønnen, som den så ud med Velfærdsaftalen. (S-SF)
72. Indføre lokalt omsættelige kvælstofkvoter. (S)
73. Oprettelse af fond, der inden for EUs strukturfondsmidler og de generelle regler for statsstøtte yder hjælp til udvikling af eksisterende virksomheder og iværksættere, der ønsker at omstille deres virksomhed eller etablere sig i yderområder. Der afsættes 75 mio. kr. årligt. (S-SF)
74. 300 mio. kr. i besparelser via øget automatisk fartkontrol. (S-SF)
75. Nedsættelse af hashkommission. (S-SF)
76. Nedsættelse af kommission om erstatning til voldsofre. (S)
77. Afsoningsplan inden syv dage. (RV)
78. Uddannelsesgaranti for indsatte. (RV)
79. Der skal bruges 100 mio. kr. mere på EU-formandskabet. (RV)
80. Anerkende Palæstina som stat. (SF)
81. Hjemmeværnet skal reduceres og sammenstænkes med Beredskabsstyrelsen. (RV)
82. Pentagonmodel: Sammenlægning af Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriets departement. (RV)
83. 500 mio. kr. til begrænsning af lukkedage i daginstitutioner. (S-SF)
84. Ændre uhensigtsmæssige skævheder i f.eks boligsikring. (RV)
85. Én ekstra pædagog i hver af de 300 mest socialt belastede institutioner. (S-SF)
86. Det Sociale Opdragelsesnævn – i hver kommune. (S-SF)
87. Hjemmeundervisning af uartige børn. (S)
88. Nedsættelse af en social retssikkerhedskommission. (RV-S-SF (-EL))
89. Rygere på plejehjem skal bære forklæde. (S)
90. Millionærskat – Seks pct. ekstra beskatning af al indkomst over en mio. kr. årligt. (S-SF)
91. 40 pct. kvinder i bestyrelser (kvoter). ((S-)SF)
92. Udnævnelse af frivillighedsminister. (S)
93. Kandidatpant for studerende, der flytter til udlandet. (S-SF)
94. Princip: Ingen skattefinansierede velfærdsstigninger. (RV)
95. Ingen nye fremrykkede offentlige investeringer (væksttiltag), hvis skatterne samtidig sættes op. (RV)
96. Konkurrenceankenævnet afskaffes, og kendelser og bøder ankes til Sø-og Handelsretten. (S-SF)
97. Uafhængigt konkurrenceråd og administrative bøder. (S-SF)
98. 200 mio. kr. årligt til et miljøudviklings- og demonstrationsprogram. (S-SF)
99. Boligpakken. Kickstart på boligmarkedet – fritagelse for tinglysningsafgift og boligskat fra 20. august (S-SF)
100. Iværksætterhus til elever og studerende. (S-SF)

Det var løftebrudene de første 100 dage............ups........Regeringen skal sidde i 4 meget lange år.

HH

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-12 20:34

Ja og de borgelige havde løftebrud da de kom til magten, og sådan har det været siden vi fik demokrati. Det er legalt at lave løftebrud. Både for blå og rød blok.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-12 20:53

En af Foghs helt store løfter,

TV2 skal privatiseres om 100 dage, VKO's afskedssalut, nu skal vi betale licens for lortet!

OG de havde 10 År, til ikke at indfri et 100-dages løfte.

Lad os se hvordan det går med SSF løfterne, når de har siddet de første 10 år, resten når de sikkert de næste 10 år

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-01-12 07:10

vagnr, du skriver følgende: "Lad os se hvordan det går med SSF løfterne, når de har siddet de første 10 år, resten når de sikkert de næste 10 år"

Lad os se virkeligheden i øjnene: Med det dobbeltmoralske fjols til statsminister, som vi har nu, sidder venstrefløjen i maksimalt en valgperiode. Blå blok fører også markant i meningsmålinger, og Venstre går frem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 07:23

PT, kender du eventyret om Haren og Skildpadden, det afgørende er ikke at løbe stærkt, men at komme først i mål.

Valg afgøres på valgdagen, der er formentlig 3½ år til, som regel er det afgørende for hvem der vinder landets (og dermed den enkeltes) økonomi, lad os se til den tid om vi er kommet ud af krisen eller ej.

Jeg indrømmer gerne, de 10-20 år var tænkt som en lille provokation

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-01-12 07:50

den ene er ikke værre end de andre, jeg stoler ikke på nogen af dem før jeg kan se det.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-12 09:43

Endnu en gang, Fogh var den statsminister der tog den største prænie for løgn. For ingen før og ingen efter vil være så dygtige til at lyve over lang tid.

At han også brugte en meget stor sum penge til egen vinding på skatteydernes regning, det gør ikke sagen bedre. Føj.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 10:14

granner01, du har (igen) helt ret, og "Det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg VED"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-01-12 11:20

Vagnr. og granner01. Nøjjjjjjj....I kører godt i spænd.

Helt ærligt, jeg er eddermame nervøs - ikke for regeringen, men for hele det danske folk, Færøerne og Grønland. Må jeg i denne forbindelse, sende en varm hilsen til rejepillerne på Grønland.

HH.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-12 11:48

Heidi-ho Du kan da ikke have glemt da fogh kandiderede til FN, han løj som en jeg ved ikke hvad og han for verden rundt på skatteydernes penge for at promovere sig selv.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 12:05

HH, tror du fx på, at

1)Fogh var så dum, at han troede på skrønen om masseødelæggelsesvåben i Irak, når Colin Powell ½ år tidligere havde sagt i FN at der ikke var tegn på det, og FNs våbeninspektører havde rendt rundt længe (både før og efter CPs tale) og IKKE fundet nogetsomhelst, det blev der som bekendt heller ikke senere!?

2) eller tror du på, at han så det som et godt skridt for sin karrieplanlægning, og, måske også, for at give Dk en bedre placering i forhold til USA?

Jeg er også nervøs for det danske folk, men især pga den himmelråbende naivitet, det er at tro på en bande forbrydere, der har kørt landets økonomi i sænk med ufinansierede skattelettelser/stop, afdragsfrie flekslån mv., en finansminister der havde så lidt overblik over økonomien, at han, mindre end et år før bunden gik ud af det danske boligmarked (hvilket igen var over et år før det samme skete i USA) mente, vi snart kunne købe hele verden, en statsminister der systematisk løj, og havde skræmt journalister fra at være kritiske.

Heldigvis er forbrugertilliden nu steget, det kan kun gå fremad!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-01-12 13:26

Citat
Jeg er også nervøs for det danske folk, men især pga den himmelråbende naivitet, det er at tro på en bande forbrydere, der har kørt landets økonomi i sænk med ufinansierede skattelettelser/stop, afdragsfrie flekslån mv., en finansminister der havde så lidt overblik over økonomien, at han, mindre end et år før bunden gik ud af det danske boligmarked (hvilket igen var over et år før det samme skete i USA) mente, vi snart kunne købe hele verden, en statsminister der systematisk løj, og havde skræmt journalister fra at være kritiske.
Det er simpelthen ikke rigtigt !

Citat
Heldigvis er forbrugertilliden nu steget, det kan kun gå fremad!
- og det passer heller ikke - og arbejdsløsheden er stigende.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 14:01

Hvad er det der ikke er rigtigt??

At Fogh løj, at Thor P var et fjols (han kunne forresten heller ikke overholde loven om sin bolig), at vi fik afdragsfrie lån, at ejendomsværdiskatten blev frosset, at det danske boligmarked gik i stå over et år før krisen i USA, at skattelettelserne var ufinansierede (AH, man kan med meget god vilje kalde dem finansieret over en 13-års periode, men med fire skattereformer på 10 år er det blår i øjnene, ingen har mulighed for at se hvad der skete).

Kan du ikke komme med bare ET, ENKELT, eksempel på at det jeg skrev ikke er rigtigt?

Og havd med at svare på Foghs løgn om masseødelæggelsesvåben, 1) eller 2)???

Forbrugertilliden er steget fra minus 9,8 i december til minus 7 i januar

http://www.business.dk/oekonomi/dansk-forbrugertillid-knaekker-kurven

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-01-12 17:27

vagnr, du kalder dig jo selv for socialdemokrat, men jeg må alligevel spørge dig om, hvorfor du stemmer på S, når du beskylder VK-regeringen for at have indført afdragsfrie lån og skattestoppet, selvom Socialdemokraterne gik ind for begge tiltag, før de kom i regering. Hvorfor gør du egentlig det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-12 17:38

Jeg har lige været i Dahlls Bolighus og de fortalte at de aldrig har solgt så meget som de gør nu, som de sagde "folk er gået helt amok med indkøb af møbler"

Chaufføren der kom med det vi købte sagde, at dobbelt så mange chauffører var indkaldt og biler lejet.

Så forbruget stiger her på egnen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 17:42

Jeg er socialdemokrat, fordi det er det parti jeg er mest enig med.

Men jeg er ikke så meget partisoldat, at jeg er enig i alt hvad de nogensinde har stemt for, eller alt hvad de (siger de) mener.

Fx, du kan næppe finde en økonom i Dk, som ikke går ind for øget beskatning af boliger (det kunne finansiere en del af skattereformen), men det er der vist ikke rigtig noget parti der officielt går ind for (for tiden)

Måske EL, men jeg synes ikke de har sagt det højt fornylig

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-01-12 18:58

vagnr, tror du, at forbrugertilliden er steget, fordi vi har fået en rød regering, eller er det, fordi vi er kommet tættere på enden af finanskrisen?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-12 19:04

Tjah, som den nye regering er taget imod i medierne, har jeg svært ved at tro det er begejstring over den, omvendt synes jeg ikke der er sikre spor på at

Citat
vi er kommet tættere på enden af finanskrisen?

Måske er pengene bare begyndt at brænde huller i folks lommer, bilsalget gik jo flot sidste år!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-01-12 19:37

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-01-12 00:12

Undskyld mit sene svar, men sagen er den, at svigerforældrene kom på besøg, og når svigermor ankommer, gør man klogest i at være social-anlagt. Men nu er jeg her, og jeg vil besvare efter bedste evne.

Vagnr, hold nu op med den socialistiske propaganda..

Lad os starte med det sidste først. Forbrugertilliden er rykket fra -9,8 til - 7 …. Hvaee, hvem mon regner sådan et regnestykke ud ? Og kan det i det hele taget regnes ud - og fra hvilken kriterier regnes det ud fra. ? Jeg stiller mig endog meget tvivlende overfor regnestykkets rigtighed.

Uærlige politikere er uheldigt. Men de findes desværre - også i Socialdemokratiet, SF og Radikale Venstre. Det ved du - og det ved jeg - og det ved alle andre også - og alligevel stemmer vi på dem gang efter gang. Hvorfor, det må guderne vide.

At ejendomsværdiskatten blev frosset var en god ting - både for de rige og for de fattige.
Om skattelettelser var ufinansieret eller ej. Det spørgsmål diskuteres stadig. Blå blok siger, at det var de - og rød blok siger, det var de ikke….Såååe…….Ja….. ????

Ved Fogh, Bush og Blair løgn, muligvis løj de - muligvis ikke. Men en god ting var, at Saddam den djævel, blev udryddet fra jordens overflade - og så er jeg tilfreds - løgn eller ej.

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-01-12 00:13

Mange tak for pointene, Peter.

HH