/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke finde min dvd
Fra : Lars88
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 24-11-01 22:27

jeg kan ikke længere finde min dvd(hitachi) i windows hvad kan problemete være?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 24-11-01 22:47

Hej

Hmm --prøv lige at uddybe det lidt nærmere ?? Du kunne jo ellers prøve at geninstallere DVD-Drevet !!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 24-11-01 23:46

Prøv at chekke inde i "enhedshåndtering" --er der konflikter ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-11-01 10:09

Hej Lars88
prøv at gå om i dit kontrolpanel og dobbelklik på den der hedder tilføj ny hardware,og lad den selv søge efter dit dvd drev,så skulle den gerne finde den,
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-01 10:29

Tillæg
Højreklik på denne computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Enhedshåndtering. Klik på + udfor Hardiskcontrollere. Marker Master IDE controller og vælg Egenskaber. I fanen Indstillinger skal du ændre indstillingen fra Standard til: Begge IDE kanaler aktiveret.
hvis det ikke hjælper,så prøv at køre det program ind igen der hørte med til din DVD.
eller du kan gå ind i din registreringsdatabase
og gør følgende-Men husk at inden du rode og sletter noget deromme,så gå op i filer og vælg eksporter registreringsdatabasefil så kan du altid gendanne det igen
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-11-01 10:31

Tillæg
Husk at genstarte din maskine hvis du har været inde og slette noget i registreringsdatabasen
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-11-01 11:32

Tillæg til det jeg skrev:Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-1 1CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

er noget man kan bruge hvis man har prøvet at kører med forskellige DVD programmer,og når man så sletter dem igen,kan windows ikke finde ud af hvilken program den skal bruge.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-11-01 13:21

Hej igen

Som jeg startede med at !>"Kommentere"<! ,---er den nemmeste løsning for dig at Geninstaller Drivere -Program/
til dit DVD-Drev. Så er du ud over alle problemer.

Mvh
Parkenss