/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skydehegn opbygning
Fra : Rustica.dk
Vist : 1530 gange
200 point
Dato : 17-01-12 13:29

Hej Kan-duér.

Jeg har søgt på google og ikke rigtig fundet noget med hvordan jeg skal lave/opbygge mig en have låge, jeg kan skyde forbi hegnet. !
Hegnet skal være 180 cm. høj, og ca. 6m bred.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette !

V.H.
R

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-12 13:42

2 U skinner (foroven og forneden....)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-12 13:55

Den ville jeg lave ved at forsyne bunden af porten med 3-4 ikke-drejelige transportvognshjul ø 75-100, og to stolper hvor den ene er forsynet med et par mindre hjul i toppen i en nedadrettet u-konstruktion som lige går ned over toppen på porten så den bliver styret.

Lågen kan derved skydes frem og tilbage ved blot at køre på terræn med det skidt og is der måtte lægge sig, og Du skal ikke rode med styreskinner i hverken top eller bund.

Der skal så graves en lav stolpe ned der hvor porten rammer ved åbning, ca 20 cm over terræn, forsyn stolpen med et par lag blødt gummi for ikke at smadre træet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-01-12 14:19

refi* det kunne være en løsning. men jeg er ikke lige ude efter at lave "loft" ingen max. højde

LuffeA* det kan klaret være en rigtig go´ mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-12 15:06

Citat
men jeg er ikke lige ude efter at lave "loft" ingen max. højde

Det behøver du heller ikke....

Der er jo INGEN der siger at den øverste U-profil skal sidde HELT i toppen.....

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-12 15:35

Citat
men jeg er ikke lige ude efter at lave "loft" ingen max. højde

Det var netop min tanke at undgå det da det vil blive en øjebæ. Hvis porten skulle hænges op i ruller i toppen skulle der en kraftig dimension på bjælken, det kunne man gøre hvis det var en bygning eller en fabriksgrund.
Desuden er min løsning noget billigere.

Hvad porten skal laves af bestemmer Du selv. plader, en ramme med hønsenet....whatever, men jeg vil anbefale at hvis det ikke er en pladekonstruktion at få en smed til at lave et par lange stålstænger med gevind i enderne som Du kan sætte som et kryds for at holde porten pænt i vinkel, det kan også laves elegant med en jernring i midten som Du nok har set nogle steder.

Men Du må da gerne anbringe en vandret bjælke i midten så min Lamborphini kan køre ind under

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-03-12 07:40

Tak for svaret LuffeA.