/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook lukker ned -blå skærm
Fra : Qualiman
Vist : 833 gange
500 point
Dato : 17-01-12 12:39

Min bærbare kører ellers fint men når jeg starter MS-Outlook - går den ned først med en undersøgelse af filen/mapper derefter arbejder den meget langsomt - et hvert klik bliver med (svarer ikke) efter lidt tid er den på igen - og sådan fortsætter det indtil jeg begynder at arbejde med den så lukker skidtet ned med blå skærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-12 12:41

Geninstaller....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-12 12:51

Prøv og gå ind i c:\windows\minidump, ligger der noget i mappen så pak hele mappen ved at højre klik på den og vælg Send til - ZIP-komprimeret mappe og send så filen til mig på support (A) hilsoe . dk, så analysere jeg dumpfilerne og kan fortælle dig hvad der er/kan være skyld i fejlen.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 17-01-12 13:24

c:\windows\minidump er tom

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-12 14:32

Hvilken stop kode står der på den blå skærm? Det kunne fx. være 0x0000007b.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 20-01-12 14:36

Den skrev 0x000000077

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-01-12 17:47

0x00000077: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
(Click to consult the online MSDN article.)
A page of kernel data requested from the pagefile could not be found or read into memory. This message also can indicate disk hardware failure, disk data corruption, or possible virus infection.

Kan du oplys hvilket OS og outlook version du bruger?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 21-01-12 10:53

Jeg bruger Vista home og Outlook 2003

Jeg gik ud og downloadede Outlook 2010 i trial version men den kan åbenbart ikke installere korrekt den skrev at den ikke kunne finde BSCRuntime

Virus er jeg beskyttet mod og har udover Essentials - for få dage siden besøgt Panda onlineskanner som kun fandt cookies jeg har også Ashampoo Anti-malware

Jeg har også Ashampoo Harddisk kontrol som siger fremragende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-12 11:46

Citat
Jeg gik ud og downloadede Outlook 2010 i trial version men den kan åbenbart ikke installere korrekt den skrev at den ikke kunne finde BSCRuntime

Derfor - GENINSTALLER Outlook 2003

Der ligger sikkert filrester tilbage der konflikter med den originaversion og dermed får maskinen til at chrashe.....

Det er IKKE fejl du finder med alle mulige "renselsesprocesser" da de filer der evt. er årsag ikke fejler noget men blot ikke hører til din 2003 version.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-01-12 13:19

Som forslået så ville jeg også genisntallere Outlook, det er ikke lige muligt og finde noget på nettet om dit problem med den stop kode.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 23-01-12 15:14

Jeg fjernede 2003 og installerede 2010 outlook det hele så ud til at virke på trods af nogle RBF filer den havde svært ved at finde i C:\config.msi

Men ligesom jeg troede det kørte blåskærm fejl 0x000007a

OK genstart og efter nogen tid blå skærm 0x00000F4
den har jeg nu fået et par gange

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-01-12 16:31

Har du husket at installere med den rigtige bit oprativsystem, der er forskel på om du har en 32' eller 64 bit på din Vista, så prøv at installere en anden version end den du tidligere har prøvet.

Dette har ikke været et problem på de tidligere Officepakker, men er det på Office 2010

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-12 17:23

Prøv og se om der er noget i C:\windows\minidump nu, hvis der er så send mappen til mig på support (a) hilsoe . dk

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 24-01-12 10:03

Minidump er stadig tom

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-12 12:52

Okay, men ud fra de stop koder som du har oplys så synes jeg du skal koncentrere dig om dine ram, køre nogle ram test.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 25-01-12 13:40

Jeg har kørt benchmark test på min ram - intet galt

Så jeg prøvede videre og fik koden 0x8000ffff som jeg jagtede løsning på kom ind på Microsoft Fix It hvilket den påstod den gjorde
Jeg forsøgte at åbne Outlook og fik følgende besked

"Microsoft Outlook kan ikke startes Outlook vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Der er fundet fejl i filen. C:\users\Ivar\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

R..tur R..tur jeg overvejer efter over 20 år som trofast Microsoft bruger at se mig om efter en anden løsning

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 25-01-12 13:48

Du har fået lavet "ged" i hele din Office installation ved at installere forskellige delversioner.....

Slet hele office - rens for efterladenskaber - installer Office igen.....

For det er vel en valideret Office du kører med

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 25-01-12 13:54

Jeg påtænker at opgradere min vista prem. til win 7 så det kan være jeg skal lave backup af mine ting og så smide en fuld installation på

Ja jeg gider ikke rode rundt i ulovlige programmer selvom man som MS bruger må sande at med MS lærer man at leve med "At når nøden er størst - er hjælpen pist borte"

Så kan jeg jo forsøge mig med Office endnu en gang

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 17-02-12 12:39

Tak for svaret refi.