/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinstallation af et uønsket program
Fra : ibasa
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 26-05-03 09:50

Så er den gal igen-igen

Jeg kører Windows 98 Se og Suite 2001 og nu er jeg er blevet den lykkelige ejer af et program der i KONTROLPANELET optræder som X-Diver. Hvad det er for et program ved jeg ikke, men det er umuligt for mig at slippe af med det. Historien er som følger: For et par måneder siden blev min indbakke bombarderet med mere eller mindre obskure mails fra alverdens steder og udbydere. Alle disse mails skulle åbnes for at jeg kunne slettes af deres mailliste så freden igen kunne holde sit indtog i det lille hjem og indbakke. Måske er det fra disse manøvrer programmet er kommet ind ? Det skal for god ordens skyld nævnes, at det var før jeg fik installeret Spyware Blaster Ad-Aware 6.0, Browser hijack Blaster, begyndte at bruge On-line Scanner og jeg skal komme efter dig.

Når jeg forsøger at afinstallere via TILFØJ/FJERN stivner skramlet totalt og der optræder et lille ikon på proceslinien som ser ud som et @ med "A´et" erstattet med et stort "D" og det eneste der er at gøre er at genstarte. Der er ikonet så væk men programmet er der stadig.

Det ser ikke ud som om programmet gør nogen skade og det "tuller" ikke rundt i baggrunden. Der er kun: explorer, realplay, minimanual, Qttask, wintrims, poproxy, wkcalrem, navapw32, igfxtray, hkcmd, systray. Om det er nogen af dem, eller hvad de laver aner jeg ikke en dyt om.

Det ville være rart at slippe af med det. og håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig i den sag. Hvis i kommer med løsninger og der går en rum tid inden i hører fra mig er det fordi jeg er travlt optaget af andre gøremål og derfor ikke kan sidde "brandvagt" og vente på svaret eller svarene. Så det er ikke UHØFLIGHED.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-05-03 10:00

Er du sikker på, at programmet ikke hedder DivX ?
I såfald er det et program til videofremvisning.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 10:06

Der står i listen X-Diver, nøjagtigt som det er skrevet her. Hmmm Videofremvisning...

Det kunne da godt være.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-05-03 10:25

X-Diver er et telefonprogram, så check lige din forbindelse, så du ikke risikerer at få et chock når regningen kommer.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 10:27

Hej Søren, X-Diver er spyware som du burde kunne fjerne hvis du bruger onlinescanneren fra Spywarefri.dk
Den skulle kunne snuppe den.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 10:30

Prøv at se her hvad onlinescanneren fra Spywarefri.dk siger:
http://www.spywareguide.com/product_show.php?id=412
så gå ind på deres onlinescanner og scan engang.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 10:31

Her finder du deres onlinescanner:
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 10:36

Hej catbody............ Har lige set efter og det ser normalt ud. Puhhhhhhhha........

Hej als................... Det prøver jeg igen fra destinationen

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 10:39

Hej igen-igen als...................

Har lge scannet men det står stadig i listen

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 10:53

ALS..............

Jeg har engang hørt noget eller nogen snakke om et "skyggeprogram" hva´det så end er ?

Fra en gammel gnaven landsomkringfarende sælger

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 10:55

Så kan du gå ind i registreringsdatabasen og slette denne nøgle
{E17E606A-9836-4619-A249-F40D5D2E812A}

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 26-05-03 11:01

Hej

Som als siger skulle spywarefri's online scan kunne fjerne den.

Ellers prøv med http://www.bulletproofsoft.com/download.html (bulletproof' Spyware/Adware Remover 7.1) De beskriver direkte programmet (dialeren) som værende en af dem de kan fjerne.

Problemet kan måske opstå ved at du manuelt har forsøgt at fjerne programmet. Enkelte programmer mister så et "hook" (en tilgang til programmet) og det kan være lige netop den tilgang som f.eks. Spyware/Adware Remover 7.1 og Spywarefri.sk' online scanner søger efter - hvorfor de så ikke kan se - og derfor heller ikke fjerne, programmet.

mvh

BenKvist

ps. jeg ved der er nogle der påstår at BulletProof har hugget deres "kode" til dette program - men rent personligt rører det ikke mig - bare det virke - så må de slå om det indbyrdes...

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-03 11:05

Hej Søren.
Prøv i første omgang,at søge efter navnet X-diver-under søg.
Hvis det ikke lykkes at finde noget der,jamen så må du lige en lille smut ind i regirstreringsdatabasen
Det kommer du på følgende måde
Start-Kør-her skriver du regedit,og klikker op ok
Så er du inde
Her trykker du ctrl+b på dit tastatur
Og en søgeboks vil dukke op
Her skriver du X-Diver
Og klikker på find
Når den så har fundet noget,med det navn,så sletter du det bare(marker navnet,højreklik,vælg slet)
Tryk igen på ctrl+b og søg igen
Sådan bliver du ved,indtil den siger at søgningen er afsluttet.
Bagefter laver du lige en genstart
Så skulle den gerne være væk
Mvh og forsat god dag
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-05-03 11:10

Tillæg
Prøv også det her gode tip

I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren. Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstallringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.
MVH Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 11:10

benkvist> Enig med dig i dine betragtninger
Til dit ps: Ja koden er hugget fra Lavasofts Ad-aware og boycottes af (næsten) samtlige Anti-spyware-websteder.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 11:30

Har lige prøvet din metode briani, men det står stadig i listen over programmer. Er det i venstre eller højre rude der skal slettes og kan jeg komme til at gøre ubodelig skade ?

Søren / Roskilde

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-05-03 11:41

Hej igen Søren
Du skal slette alle,både dem i højre side,og dem i venstre side.

Hvis du er bange for at komme til at lave gøre ubodelig skade
deromme
Så gør følgende først.

Inden du går igang i regedit
Kan du bare lave en backup op først
Når du kommer ind i regedit
Går du op i fanen filer
Vælg eksporter
Så gemmer du den bare et eller andet sted,som du kan huske.

Skulle du så komme til at slette noget du ikke skulle have gjort,så dobbeltklikker du bare på filen du har gemt,så er du tilbage igen hvor du startede
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 11:42

Du kan altid lave en restore af din Registry. Prøv at søge i Registry efter Dialers. Det kunne tyde på du har et lille program liggende der. Hvis du er heldig at finde det der, så slet det i venstre side.

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 11:54

Det er vist dette http://www.x-diver.de/ Det er en download site med frække ting.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 12:12

Tak for svaret briani. og til alle jer der bar !!!!!!!!

Det er en fornøjelse at følge alle de mennesker der er villige til at hjælpe en gammel, men glad landsomkringfarende sælger, for matadorpenge. Det var lidt svært at vælge ,men jeg har brugt biani´s svar og metode og ros til din beskrivelse af fremgangsmåden. I øvrigt vil jeg sige til jer alle, at jeg har lært meget af at følge spørgsmål og kommentarer her i Kandu. Og endnu engang tak for hjælpen

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 12:18

summer> ingen kritik, men det er bedst at gøre den slags links ikke klikbar. Man får dialeren straks man kommer ind på siden. mvh als

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-05-03 12:22

Hej summer...........
Den site er noteret........

Sørenroskilde

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-05-03 12:25

I dette tilfælde først når man downloader programmet, ellers har du ret. Har afprøvet det inden jeg skrev linket.

mvh. og god dag
summer

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-03 12:50

Det er bare ok summer. Jeg turde ikke prøve, men ved fra mange af de sider at det simpelt hen bare sker når man kommer ind. Du må også ha' en god dag. mvh als.