/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Teenagefil 30-40 år gammel
Fra : ThomasCSR
Vist : 709 gange
155 point
Dato : 15-01-12 18:27

Er der nogen, der kan huske, hvad den teenagefilm hedder, der har omtrent det samme plot som: it's a boy girl thing, undtaget kropsskiftet?
De er naboer, kan ikke lide hinanden, har vinduer lige over for hinanden og kan vist endda kravle over til hinanden, skal til "Prom", hvor han bliver "homecomming king" mens hun hans eskæreste bliver "Queen". Det ender med at een trykker på en knap, så gulvet i festsamel glider væk, og alle falder i svømmebassinet, der er nedenunder.
Den var ret populær dengang, men nu har jeg søgt på alverdens måder i de sidate 6 timer, så jeg håber, at der er nogen her, der kan huske den.

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 15-01-12 18:45

Den eneste film jeg kan huske med gulvet som forsvinder er It's a Wonderful Life, http://www.imdb.com/title/tt0038650/ men det er en noget ældre film. Der er et eller andet som siger mig noget, og alligevel ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-12 18:45
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-01-12 18:47

Desværre ingen af de nævnte fil. Den er som sagt fra 1970 - 1980 (tror jeg).

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-01-12 21:04

Hejsa prøv om nogen af disse årstal og film titler, siger dig noget. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_teen_films#1970s
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-01-12 21:14

Desværre. Den liste er jeg også kommet forbi.
Det mærkelige er faktisk, at den blev vist 2 gange på DR med et par års mellemrum og at man allerede den gang regnede den for en klassiker i genren. Virkelig mærkeligt, at den ikke findes på den liste.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-01-12 22:59
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-01-12 23:10

Bestemt ikke den. Det er en standard romantisk komedie, og efter 6 timers googling tror jeg ikke den kan findes der. Jeg håbede på at nogen kunne huske den

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-01-12 23:27

Citat
vist 2 gange på DR

Kan du huske hvornår

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-01-12 03:58

Jeg vil mene, at den er fra 1970 -1980. Det er depot derfor jeg ikke tror, der findes artikler om den på nettet. Eneste mulighed er, hvis nogen husker den, eller kan få iMdb til at virke lige så godt, som før amazon overtog den.
Jeg har netop skrevet til Statens Filminstitut i håb om hjælp.
Lader til, at det er en hård nød at knække.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 16-01-12 07:42

Du kan jo prøve at se om du kan finde en liste over film der er lavet på Beverly Hills High School.