/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Bilradio Problemer med USB?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 2049 gange
50 point
Dato : 15-01-12 17:29

Hej alle..

Jeg har et mindre problem som jeg prøver at hjælpe min mor med og ville høre om der var nogen der kunne hjælpe med.

Hun har en bilradio i bilen (BlueTinum BT-HCD3002/2).
Her er der et billede af den: http://www.bluetinum.net/Pictures/2571/2282.jpg

Vi har aldrig kunne få USB'en til at virke i den, det er min onkels gamle bil som hun har købt. Min onkel siger at da de havde den virkede USB'en i bilen fint og uden problemer. Der fulgte en USB med som man kunne stikke i radioen.

Jeg har prøvet at sætte noget musik over på, og høre det i radioen men uden held. Jeg har fundet manualen online og har læst den igennem men der står ikke noget om hvordan man får det til at virke, der står kun om hvordan man installerer den i bilen.

Håber der er en der er har lidt mere forstand på det en jeg/vi har som kan hjælpe.
På forhånd tak. :)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-01-12 18:00

Det er sjovt nok - jeg har den samme radio og fik det samme problem i December - har en mistanke om at det mp3 delen der ikke fungerer lige nu har jeg ikke en løsning på problemet.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-12 21:43

Prøv at tilslutte noget, som viser at der er strøm i USB stikket!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-01-12 22:03

Nu er det sådan, SD kkortet virker heller ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-12 22:03

Står der noget i manualen om hvilket format usb enheden må have.

Det kan også være at dine optagelser er med større bitrate end radioen kan klare.

Det er ikke så mange åpr siden at et almindeligt usb memory var på under 1Gbyte.
De er næsten ikke til at købe i dag. Jeg har en gammel pda som er en fin mp3 afspiller , men den kan ikke med de nye store kort.

Prøv at finde-låne et gammelt usb enhed , og optag i sløv bitrate. Så går det måske.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-12 22:04

Hvis usb stikket kan formatteres i radioen, så prøv det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-12 22:24

Det er jo vigtigt, at der er de 5 volt i både USB og i SD porten, ellers er der ikke noget som vil virke.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-01-12 04:24

Jeg har ikke rigtigt styr på det med strøm men det skulle meget gerne være iorden! Der står slet ikke noget om usb muligheden i manualen, der står bare at den er der, ikke andet.

Jeg har ikke styr på hastigheden af dem. Men det skulle ikke være noget problem efter som at den har kunne spille perfekt for uden nogle problemer. Vi ved bare ikke hvordan vi får den til at virke igen, og min onkel kan ikke huske hvordan de plejede at gøre. Desværre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-01-12 14:53

Mange USB memory dongler, har en lysdiode der tænder, når man sætter den i USB stikket. Det skal den også gøre i bilradioen. Gør den ikke det, så er det den 5 volt-kreds der giver strøm til SD og USb porten, som er stået af. Måske p.g.a. overbelastning.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 18-01-12 20:38

Den er god nok, der er ikke 5v. der kommer fejl kode error 12 og 13

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 21-01-12 03:36

tak jeg ved der er et lys i den når den bliver sat til computeren, men har ikke lagt mærke til om den også lyser i bilen.

Det vil jeg lige prøve at tjekke og vende tilbage efter. Mange tak :D

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-01-12 20:16

Der kommer error 12. men lys dioden lyser?

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 05-03-12 12:20

Den virker stadig ikke desværre.. Stadig ingen der kan hjælpe??