/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV2 og BOXER
Fra : kj
Vist : 942 gange
200 point
Dato : 15-01-12 12:30

Jeg har købt et BOXERKORT til min MPEG-4 box, men efter overgangen d.12/1 kan jeg ikke se TV2 Lorry. Jeg har foretaget adskillige kanalsøgninger, men kan stadig ikke se TV2 Lorry, men derimod har jeg TV2Øst, + 2 øst mere (Sydsjælland, Vestsjælland ) samt også den nye Lorry, samt TV2 film som jeg ikke har betalt for. Med den TV2Øst jeg har kan jeg selvfølgelig godt se de landsdækkende udsendelser på men den har hakkende lyd, ufattelig mange udfald og pixeleringer.
Min box er en TRIAX 405VA.
Min antenne er rettet mod Hove senderen og det har den været i rigtig mange år.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-12 12:36

Nu ved jeg ikke om Lorry er en betalingskanal, men er den det kunne det være årsagen. Boxer har måske ikke aftale om betaling for at sende kanalen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-12 13:02

TV2Lorry er de regionalprogrammer, som TV2 stadig sender få gange om dagen. Det er nyhedsudsendelser, som bliver sendt kl. 16:05, 19:30 og 22:25. Tiderne er på udsendelserne i morgen mandag den 16. januar.

Lorry er en gratis selvstændig kanal, som sender døgnets 24 timer (mange genudsendelser)

Så du kan ikke finde TV2 Lorry, som en selvstændig kanal, men kun Lorry.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-01-12 13:04

Modtageren skal være T2, og ikke kun T.

Desuden er mpeg4 signalet hyper følsomt, så det kan betale sog at udskifte kabler og evt. vægdåser, læs nærmere på side 2.
http://forbrugerelektronik.dk/fileadmin/user_upload/forbrugerelektronik/news/BFE/Bulletin/BFE_Bulletin_2_06.11.pdf

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-12 13:08

Og ans har ret. lorry er en gratis kanal.

Se her om sendetider:

Stationen sender hver dag til ca. 1,8 millioner beboere i hovedstadsområdet, og frem til den 31. december 2011 har kanalen sendt direkte på TV2 kl. 11:00, 12:10, 16:05, 18:10, 19:30 og 22:20 på hverdage og 18:10 og 19:30 i weekenden.
Frem til og med 10. januar 2012 sender stationen også fra kl. 20:00 til 21:00 på Kanal Hovedstaden.

Nye tider og kanal
Stationen fortæller: “Fra 11. januar sender vi 24 timer i døgnet på vores nye kanal, der bare hedder 'Lorry', og samtidig ophører vi med at sende mellem kl. 20 og 21 på Kanal Hovedstaden.
Der bliver færre udsendelser på TV2, idet vores nuværende formiddags programmer udgår af TV2. Udsendelserne vises i stedet på vores nye kanal 'Lorry'”.
På kanalens hjemmeside, http://www.lorry.dk, kan man allerede nu på en menu vælge mellem mange forskellige tidligere producerede tv-udsendelser.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-01-12 15:01

Mit problem er at jeg ikke kan se det lokal tv der kommer lige efter TV Aviserne på TV2, den frekvens kan jeg åbenbart ikke modtage, hvorimod alle andre frekvenser modtages. Den ny selvstændige lorry modtager jeg formentlig også fra HOVE senderen, jeg kan også se Norge og Sverige uden problemer, bare ikke lige den frekvens som TV udsender fra Hove med lokal TV fra hovedstadsområdet.

Boxer har iøvrigt en utrolig dårlig service i denne retning, har prøvet at få forbindelse til dere tekniske afdeling men svaret er: "Vi har meget travlt, prøv at ringe på et senere tidspunkt", og det har jeg så gjort i 3 dage, omkring 20 opkald.

Jeg har også mailet tl dem og her er svare,: "Vi har meget travlt, og forventer at kunne svare indenfor 5 dage.
TV2 Øst som jeg modtager fra nu, er ubrugelig, kvaliteten er totalt uacceptabel.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-12 17:18

Du har formentlig en for dårlig antenne. Den vender forkert, eller du har nogle filter fra tidligere tv2 lokalstarion som generer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-01-12 18:11

Citat
"Vi har meget travlt, og forventer at kunne svare indenfor 5 dage.

Det er jo at forvente når de laver om på det hele.

Aner ikke hvad YouSee havde gang i d. 11, jeg måtte lave en ny kanalsøgning på et spritnyt TV

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-12 20:03

Jeg kigger på hove masten og kan endda se den fysisk.
Med et boxerkort og scanning ligger nu af sig selv TV2 på kanal 2 og Lorry på kanal 22

Det gælder også for min "Sagem dobbelt optager"

Husk at vende kortet rigtig......................der er faktisk 4 muligheder og den reagerer ikke lige med det samme, men først efter et lille minut, hos mig.

Jeg mener ikke at have DVB T2 men bare DVB T på mine apparater.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 09:20

Her til morgen(16/1) var der intet på TV2, efter ny kanalsøgning var TV2 helt ude af kanallisterne.
Kanalstyrke ca 80%

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-12 09:40

Nu har jeg YouSee, så ingen problemer.

Men jeg hjemtog et nyt TV for en måned siden, hvor de i Fona sagde at det kunne klare det hele.

Det er så ikke tilfældet idet der på fakturaen står en bemærkning:

"Dette apparat er ikke forsynet med DVB-T2 tuner, hvilket betyder at Du i fremtiden ikke vil kunne modtage HD kanaler fra Boxer via egen antenne uden tilslutning af en SET-TOP boks"

Triax har en T2 boks til ca. 900 kr, men de har også et par stykker der koster næsten det samme som et nyt TV

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-01-12 11:04

Alle kanaler skal genindlæses, efter kortet er isat!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 11:10

Jeg har en Set-Top box fra TRIAX.
Her til morgen har jeg lavet ny kanalsøgning, hvorefter programplads 2 så ikke eksisterer mere, det var der der skulle være TV2 efter Boxers angivelser.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 11:17

ALKA Jeg har programsøgt adskillige gange.
Eyvind, Jeg har også Lorry, + nogle kanaler jeg skulle betale for, men dem har jeg gratis bl.a.
Norges TV2, Malmø, TV2 FILM, JEG HAR BARE IKKE TV2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-12 11:44

Hvor har du købt dit boxerkort ?

Det er ikke alle forhandlere, der har betalt for godkendelse til TV2.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 12:29

Mit kort er købt direkte fra BOXER

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-12 13:15

Jeg ved ikke om du har prøvet at hive "strømstikkene" ud og sætte dem i igen og starte en ny søgning.
Det kunne måske være en løsning. Jeg har ikke selv sådan en boks, men ved at det fungerer, hvis jeg af en eller anden grund ikke kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-12 13:49

Jeg skal ikke kloge mig da jeg ikke bruger en box, men kunne man nulstille til fabriksindstilliner og starte forfra ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 13:50

Har prøvet at tage strømmen fra, har prøvet at nulstille boxen til fabriksindstilling og starte forfra har lige sidde med en i røret fra kundservice, han kunne heller ikke hjælpe. Og teknisk afdeling er umulige at komme igennem til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-12 15:12

Citat
Min box er en TRIAX 405VA.

Har du også købt den hos boxer?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 15:28

"Har du også købt den hos boxer?"
Nej, i FONA. Men ser man hos Boxer er den BOXER godkendt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-01-12 15:29

Jeg har nu mailet til Boxer, og kan forvente svar om 5 dgae

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-12 15:39

Prøv da at kontakte Fona, det kan jo være, der er noget galt med boksen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-01-12 10:02

"Prøv da at kontakte Fona, det kan jo være, der er noget galt med boksen."
Også når det eneste jeg ikke kan se er TV2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-12 12:54

Jeg har ikke læst hele tråden

Lorry skriver sådan på Facebook

Citat
Kære fb-venner, vi har - som I bemærker - tekniske fejl...Vi har fået rigtig meget ny teknik, som nok skal komme til at spille sammen. Indtil da beklager vi og håber, I bærer over med os....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 13:24

Som jeg har læst tråden, så kan kj slet ikke se TV2, det er ikke det samme som Lorry.

Men nyhedsudsendelserne fra TV2Lorry, når de sender et par gange om dagen, er de samme, som Lorry sender på samme tid.

Men jeg håber da, at du får svar på hvorfor du ikke kan se TV2

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-01-12 14:13

Hej ans, du har forstået det rigtigt, jeg kan ikke se TV2 dermed hverken Lorry i forbindelse med en TV avis eller GO' morgen danmark.

afventer svar fra BOXER

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-01-12 14:16

Nordsted, nej du har ikke læst hele tråden, jeg kan LORRY men ikke TV avis fra TV2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-12 19:04

kj

Du kan se GO' morgen/aften Danmark her

http://go.tv2.dk/

hvis det har din interesse. Du bliver fri for reklamer og 8 gange vejrudsigt, da du kan vælge det enkelte indslag.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-01-12 09:28

ans: Jeg orker ikke computer om morgenen, jeg har 5 igang hele dagen

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 23-01-12 13:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Fejlen lokalisret til gl. antenneforstærker og div. filtre, efter frakobling af disse fungerer alt og helt iorden