/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Monster MYsql fejl
Fra : Anco
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 26-05-03 09:38

Hejsa, jeg er ved at lave en side med egne logins, og derfor også et sted hvor man kan indsætte brugere i en MYsql database. Problemet med dette er at når man indsætter en bruger med et navn der er der i forvejen, så går resten af koden i stå pga fejlen i MYsql, og derfor får man kun en halv side at se...
Hvordan undgår man at siden går i stå på den måde

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 26-05-03 18:51

Hey.
Har du har sat feltet med brugernavnet til at være unikt?
Og er du overhovedet sikker på at du vil tillade at to brugere har samme brugernavn?
Det lyder ikke så smart i mine ører...
Prøv at forklare hvordan din tabel er sat op og hvad det helt præcist er du prøver at gøre.
- Jin

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 26-05-03 21:34

Ja, jeg har sat feltet brugernavn til at være unikt, og det er netop denne virkning jeg gerne vil have. to brugere med samme navn dur jo ikke, Problemet ligger i at når jeg prøver at indsætte endnu en bruger med et navn der er i forvejen, laver MYsql en fejl, der får resten af siden til at fucke rent op.
Hvorledes er det muligt at man kan få siden til at blive ved med at loade, selvom MYsql laver fejl???

Greetings Andreas

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 26-05-03 21:36

Hmm... Hvis jeg må kigge på din kildekode kan jeg måske finde problemet.
Hvis du ikke ønsker at vise den offentligt kan du sende det til mig (kasperjin@hotmail.com).

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 26-05-03 21:42

Tja, jeg kan ikke rigtigt se at det skulle være nødvendigt, spørgsmålet er generelt. HVORDAN FÅR MAN PHP TIL AT BLIVE VED MED AT LOADE SITET SELVOM MYSQL LAVER FEJL

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-03 21:50

Okay fair nok.
Du kan sætte et "@" foran dine funktioner. Det gør at alle fejl bliver undertrykt så at sige.
Kode
@ mysql_query("insert into 'blabla' values('brugernavn','password')");

Men jeg vil nu foreslå at du tjekker om brugernavnet eksisterer inden du prøver at indsætte det.

Godkendelse af svar
Fra : Anco

Dato : 26-05-03 21:55

Mange tak, det var jo egentligt ret basal viden, det akn jeg ikke lige forstå hvorfor jeg har overset det i manualen!!!