/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedhæft PDF-fil i brevflet til email i w~
Fra : jacky
Vist : 5832 gange
20 point
Dato : 26-05-03 08:51

Jeg har lavet et brevflet i word XP, som skal sendes som HTML, med records fra en access database,(navn, adresse etc.) dertil ønsker jeg at vedhæfte en PDF fil, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det kan lade sig gøre, er der nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak

Jacky

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-05-03 10:30

ja, selvfølgelig kan det lade sig gøre. HTML'en og PDF'en giver ingen problemer.
Hvis du ikke kan få det til at virke, kan du alternativt "zippe" dem og så vedhæfte dem din mail.

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 26-05-03 10:54

Problemet er, at i følgebrevet som er skrevet i word, står der jo kundens navn og adresse, og som jo er forskelligt fra record til record, og så kommer teksten. Denne tekst vil jeg have, at modtageren ser i sit mailprogram, uden at skulle åbne en vedhæftet fil, men at der skal være en vedhæfte PDF med ex. en prisliste som bliver sendt til alle. Jeg kan bare ikke finde noget sted hvor jeg kan vedhæfte filen i word. Ala i outlook hvor man har clipsen. Jeg kan selvfølgelig vælge løsningen hvor man laver en distributionsliste i outlook og så bare vedhæfter filen der, men så får jeg jo ikke navn og adresse på følgebrevet. jeg håber at jeg har gjort det forståligt.
Mvh

Jacky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-05-03 21:02

Har du prøvet Indsæt>objekt>opret fra fil>her kan du søge din fil (pdf) og sætte den ind i dokumentet. Jeg har lige prøvet i office 2000 og den lægger sig som et ikon til at åbne.
Emesen.

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 26-05-03 23:40

Har jeg prøvet. Det er korekt, at man kan åbne filen, når man arbejder i word dokumentet, men den som modtager e-mailen, kan ikke. Der er ikonet bare en billede fil.

Jacky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-03 09:31

Den du sender det til har enten ikke acrobat reader, eller filtypen henviser til et andet program. Pdf filen (ikke dokumentet) skal så gemmes på evt skrivebord og hentes fra acrobat. Der er nu en chance for at filtypen fremover vil henvise til acrobat.
Emesen.

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 27-05-03 19:37

Jeg ved ikke om jeg gør noget forkert, men jeg har prøvet at sende den til mig selv, og jeg kan ikke få det til at virke, når jeg modtager mailén, er der ikke nogen PDF-fil vedhæftet, og i selve mailen, er der kun et PDF-ikon, som der ikke sker noget når jeg klikker på. Prøver jeg at højreklikke har jeg mulighed for at gemme "billedet som", altså virke det som om det kun er billedikonet som bliver overført og ikke selve filen. Jeg har både prøvet at modtage mail i outlook og outlookexpress, med samme resultat.

Jacky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-03 19:56

Outlook Express>ny mail>indsæt vedhæftet fil>insat word 2000 med indlagt pdf fil>sendt>modtaget>åbnet wordfil>åbnet pdf fil>læst pdf fil
Det virkede, men jeg må dobbeltklikke 2 gange før den åbnede.
Jeg kan sende den samme til dig hvis du vil ha' det, så du kan prøve.
Emesen.

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 27-05-03 22:04

Okay sådan kan man selvfølgelig godt gøre det, men så er vi jo væk fra brevfletning til e-mail i word, og jeg skal sende til 300-400 personer det samme brev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-03 23:23

Jeg har ikke prøvet brevfletning til E-mail i word. Så der er jeg lidt blank.
Emesen.

Kommentar
Fra : jacky

Dato : 28-05-03 07:51

Jeg har lige læst et indlæg på http://www.experts-exchange.com, der er et tilsvarende site til dette, men bare på engelsk, at det ikke kan lade sig gøre. Microsoft har ikke indbygget den funktion i officepakken. ØV

Så umidelbart tror jeg ikke at vi kommer videre i denne sag, men hvis der er nogen som har et forslag, er jeg meget interesseret i at hører det.
Og tak til Emesen for hjælpen.

Jacky