/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Opmåling
Fra : Fynboerne
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 13-01-12 16:48

Vi har planer om at købe et stykke jord af naboen. Vi kunne godt tænke os, at prøve på nettet, om vi selv kunne tegne stykket op og se, hvor meget det er, vi skal købe. Er der en hjemmeside, hvor vi kan tegne ind og se, hvor stort arealet bliver?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-12 16:57

Det kan PAINT klare - bare sæt "gitterlinier på papiret

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-01-12 16:59

Det er da bare at regne bredde ganget med længde = areal du kan gå ind på din kommune og find matrikelkortet på din og naboens ejendom

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-01-12 17:03

Husk på at der er rimeligt store omkostninger til landmåler og overdragelsespapirer som du sikkert uden at kende jer, skal have en advokat over, du skal regne med omkring 20.000 kr i omkostninger, det er billigere hvis du kan lave en lejekontrakt på arealet som så skal tinglyses på naboens ejendom

Mvh per

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-12 17:15

Hvis det kun er småstykker det drejer sig om, så prøv da at få en privat aftale med naboen,
selv har jeg delt køkkenhave med min nabo i mange år uden problemer...

Hvis du skal bygge på dele af naboens grund er det en anden sag,
og så kan I ikke klare det selv, der må landmåler og kommunale udgifter på...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 13-01-12 17:48

Vores jord kommer til at gå i en spids og med et stort hag der går fra. Det er ikke et lige stykke, så derfor var det fint, hvis der var en side på nettet, hvor vi kunne tegne det op og automatisk får arealet udregnet Vi har været på grundkortfyn, men der kan jeg ikke få det indtegnet med samlet areal.
Vi har gennem mange år, lejet jorden af naboen, men naboen skal sælge til staten. Derfor køber vi et lille stykke af det, så vi får lidt til væres lille ejndom.

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-12 19:22

Prøv http://map.krak.dk/

De har en funktion til opmåling hvis du er inde på luftfoto.

Falcham

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 13-01-12 19:26
Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 14-01-12 09:19

Tak for svaret Falcham.

Det var jo lige det vi havde brug for. *S*

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 14-01-12 16:34

Velbekommen