/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installation af windows uden cd
Fra : miss-tk
Vist : 1220 gange
200 point
Dato : 09-01-12 20:37

Hej folkens

Jeg har en Acer Aspire one (sådan en af de små computere uden cd-drev), og forsøgte at køre recovery på den, hvorefter den ikke installerede windows igen, så lige nu er den ubrugelig.

Hvordan får jeg den til at virke igen?

Dette er hvad den skriver:

Windows Boot Manager
Windows kunne ikke starte. Det kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet.
1. indsæt installationsdisken med windows, og genstart computeren.
2. vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter på næste.
3. klik på Reparer computeren.

Hvis du ikke har disken, skal du kontakte systemadministratioren eller computer-producenten for at få hjælp.

Status: 0xc000000f

oplysninger: startvalget mislykkedes, da en påkrævet enhed er utilgængelig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 20:42
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:42

Døjer med det samme problem dog til en hel anden type pc.
Hvilket styre system XP?

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 20:46

Jeg mener det er windows 7.
Jeg kan kun komme ind i Windows Memory Diagnostics Tool, og når jeg trykker F2, kommer jeg ind i den der menu ( kan ikke huske navnet )

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-12 20:46

HVis det er XP så er der her et lille program der kan lave en USB nøgle til dig. Det du skal gøre er at downloade programmet på en anden pc, køre programmet, bruge en USB nøgle, et skive med XP og vælge hvad drev bogstav USB nøglen har, hvad drevbogstav cd rom drevet med XP har og klikke på ok, så kører det af sig selv. Nu har du en bootable USB nøgle med XP

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 21:04

Prøver begge muligheder, og håber den ene af dem virker.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-12 21:05
Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-12 21:07

mener det er F11 og ikke F2 du skal bruge

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-01-12 21:12

hvis du har windows som ISO fil. så benyt Win32DiskImager til at lægge den ud på en USB. og derefter genstarter du din computer, og med F12 booter du fra USB.

Så køre det som havde du en skive i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 21:53

Din recovery ligger der inde og du kan nå den med en F-tast vistnok F11
Der skal trykkes lige i starten - straks når det vises nede på skærmen til venstre.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 21:55

Lige et tillægsspærgsmål:

Når jeg ikek har windows på en cd, hvordan finder jeg den så, og ligger den ned på usb?

Jeg har prøvet at gå i cdm som admin og skrive:

mkdir C:\RefreshImage
recimg -CreateImage C:\RefreshImage

dette virker ikke.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 22:00

#Eyvind
Jeg kan slet ikke komme ind i recovery. Nu har jeg prøvet alle F-tasterne.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-12 22:02

sluk for den og start op igen når du har "acer logo" tryk flere gange ppå F11
du skulle så komme til recovery menu.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 22:08

#dk

Der sker ingenting, når jeg bruger f-tasterne..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-12 22:10

på din acer er det ALT+F10 når acerlogoet er der

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 22:13

Tror ikke det er muligt at komme ind i recovery.
Ingen af mulighederne virker

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 09-01-12 23:58

Nu har jeg en iso-fil med vista recovery. Er der én der ved, hvordan man bruger den til at installerer windows?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-12 01:21

Har du en nøgle til den Windows Vista?
Se filmen her for at se hvordan du gør en usb drev startbar: http://youtu.be/v1C2pP86O8w
du skal så have din Vista over på usb drevet bagefter og så starte fra usb, det vælger du med en af F tasterne, der står nederst på skærmen i de første sekunder hvilken F tast du skal trykke for at komme til Boot menu
Er det ikke nu at du skal prøve at blive en Linux bruger? De små computere er vist ret langsomme med Windows Vista

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 04:23

Citat
Windows Boot Manager
Windows kunne ikke starte. Det kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet.
1. indsæt installationsdisken med windows, og genstart computeren.
2. vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter på næste.
3. klik på Reparer computeren.

ALTSÅ, har du lavet ændringer, kan du godt opgive det,
du vil blive ved med at får den besked.
Samt du helt sikkert vil få problemer på et senere tidspunkt,
Ny install
Eller lever den tilbage, hvis der garanti på den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-01-12 04:27

Citat
ALTSÅ, har du lavet ændringer

Altså udskiftet hardware
kunne tænke mig at det kunne være RAM eller CPU
Sjældent man hører om en maksine (nu om dage)
der lukker for systemet, bare for at udskifte et stykke hardware

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-12 11:05

Har du prøvet og være inde i BIOS og se om harddisken kan ses derinde, det kan jo være harddisken er stået af eller at harddisken er gået løs fra stikket.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-12 11:16

Køb dig et eksternt DVD drev, og anskaf dig et styresystem. Det er altid for ringe, at man ikke får en DVD med styresystem med. Det først jeg købte til min 11,4", var et eksternt drev og lavede et "spejlbillede & backup" af HDD. Efterfølgende har jeg ikke haft brug for det - men det kommer nok en dag, og så er det bare at lægge skiven i og så .... dutter den igen!

Eksternt DVD drev:

http://www.pricerunner.dk/cl/45/Optiske-drev

Annuller spørgsmålet
Fra : miss-tk

Dato : 17-03-12 09:09

Intet virkede, så jeg kylede computeren af Hel**** til..